Klient, korzystając z systemu IVR, wybiera odpowiednie sekwencji klawiszy numerycznych telefonu. IVR w ramach wykonywania określonych akcji odtwarza komunikaty głosowe.
W ramach obsługi realizowanej za pośrednictwem IVR klient ma możliwość: uzyskać informacje o saldzie i kwocie dostępnych środków pieniężnych na rachunku oraz o pięciu ostatnich operacjach wpływu i wypływu; zlecić otwarcie lub zamknięcie rachunku terminowej lokaty oszczędnościowej oferowanej w ramach konta; złożyć zlecenie płatnicze w obrocie krajowym w PLN lub walutach wymienialnych; uzyskać informacje o kursach walut obowiązujących w banku, dokonać zmiany PIN-u do usługi TeleIntegrum.
Dwie najważniejsze cechy TeleIntegrum to funkcjonalność i bezpieczeństwo. Automatyczny system obsługi IVR pozwala w wygodny i łatwy sposób obsługiwać konto osobiste
i zarządzać pieniędzmi bez konieczności wizyty w placówce banku. Automatyczny doradca poprowadzi klienta przez wszystkie dostępne opcje, a poszczególne operacje klient wykona samodzielnie, wybierając odpowiednie klawisze w telefonie. Z każdego miejsca, w którym klient się w danej chwili znajduje, może również połączyć się z konsultantem.