Głównym celem akcji Akademii Zdrowego Rozwoju jest przybliżenie rodzicom świata małego dziecka i możliwość kontaktu z ekspertami Instytutu Pampers. Wszystko dzieje się w przyjaznej i nieformalnej atmosferze, by zarówno rodzice, jak i ich dzieci czuły się swobodnie. „Mamy nadzieję, że doświadczenie i bliższe poznanie świata dziecka pozwoli rodzicom lepiej poznać potrzeby swoich pociech i dzięki temu lepiej adresować je na poszczególnych etapach rozwoju dziecka.” – mówi Jolanta Bylica, rzecznik prasowy Instytutu Pampers.
Akcja rozpoczęła się 12 sierpnia 2005 roku na Agrykolii w Warszawie. Akademia Zdrowego Rozwoju promowana jest w Internecie za pośrednictwem specjalnie przygotowanej przez HYPERmedia podstrony serwisu www.niemowle.onet.pl.
Agencja zaprojektowała stronę tak, aby posługując się kursorem myszki rodzice mogli wkroczyć w interaktywny świat widziany oczami dziecka. Wirtualna akademia przenosi ich w trzy strefy, które odpowiadają etapom rozwoju maluchów. I tak dziecięcą wyprawę rozpoczynają w pokoju „NewBaby”, który wygląda dokładnie tak, jak postrzega go niemowlę leżące w łóżeczku. Po przejściu do pokoju „Active Baby” naszym oczom ukażą się wielkie przedmioty, dokładnie w takiej skali, jak widzą je dzieci w fazie raczkowania. Ostatni pokoik „Let’s Go” to miejsce, w którym maluchy stawiają swoje pierwsze kroki i uczą się samodzielności.
Wędrując po wirtualnym świecie na stronach www.niemowle.onet.pl możemy zdobyć wiele interesujących wiadomości związanych z rozwojem swoich pociech. Pomogają w tym sprzęty, postaci i zabawki widziane z perspektywy dzieci. Wyposażenie pokazuje, jakie wyzwania czekają na maluchy w przestrzeni mieszkania. Agencja na potrzeby projektu przygotowała praktyczne wirtualne gadżety, m.in.: zaproszenia do akademii, które rodzice mogą przesyłać pocztą elektroniczną i tabelę wzrostu, pokazującą, jak dziecko rozwija się na tle rówieśników. Z poziomu strony można wysłać również e-kartki, np. zawiadamiające, że maleństwo właśnie zaczęło ząbkować.
HYPERmedia, członek globalnej sieci interaktywnej ISOBAR, współpracuje z Procter&Gamble od 2003 roku. Agencja zajmuje się projektami z użyciem mediów cyfrowych dla takich marek, jak Blend-a-med, Always, Pantene, Pampers, Head&Shoulders i Wella.