Klienci Santander Bank Polska mogą korzystać z nowych funkcji w aplikacji mobilnej banku i bankowości internetowej. To m.in. zmiany w usłudze Doradcy online i możliwość samodzielnej zmiany hasła.
Użytkownicy zalogowani do aplikacji Santander mobile po napisaniu wiadomości do Doradcy online mogą teraz zamknąć okno czatu i powrócić do niego w dowolnym, dogodnym dla nich momencie. Dodatkowo od teraz mają też dostęp do pełnej historii rozmów z doradcą. Natomiast niezalogowani użytkownicy, po zakończeniu chatu, będą mogli pobrać jego treść z systemu i zapisać na dysku. Z danych Santander Bank Polska wynika, że miesięcznie około 60% osób korzystających z live chata łączy się z konsultantem banku poprzez aplikację mobilną.
Nowa funkcja pozwoli na jeszcze większą przejrzystość i elastyczność w kontakcie z bankiem. Klienci często załatwiają wiele spraw jednocześnie, czasami muszą też przerwać rozmowę i wrócić do innych obowiązków, bądź zwyczajnie utracą połączenie z internetem. Teraz mogą wrócić do doradcy Santander Bank Polska w dogodnym momencie, a cała rozmowa zostanie zapisana w systemie – dzięki temu nie muszą zaczynać całego procesu od nowa.
Po zakończeniu rozmowy i kliknięciu w przycisk „Pliki i linki” klienci banku, którzy korzystają z aplikacji mobilnej, zobaczą przesłane przez doradcę załączniki z przydatnymi informacjami.
Od teraz użytkownicy aplikacji mobilnej banku, przy użyciu PIN-u mobile, będą mogli również samodzielnie zmienić hasło do bankowości internetowej. W tym celu wystarczy wejść w opcję „Zmiana hasła” w sekcji „Ustawienia”.
Jak wynika z corocznego badania Związku Banków Polskich „Cyberbezpieczny Portfel 2020”, 88% Polaków uważa, że bezpieczeństwo w sieci jest bardzo ważne. Jednocześnie jedynie 49% badanych w ciągu ostatniego roku zmieniło hasło do bankowości elektronicznej, a 38% nie przeprowadziło takiej operacji. W bankowości mobilnej, w tym samym okresie, hasło zmieniło 39% badanych, a 34% tego nie zrobiło.
W obliczu rosnącej w okresie pandemii fali cyberprzestępstw Santander Bank Polska zintensyfikował działania, aby przestrzegać swoich klientów przed niebezpieczeństwami w sieci.
Bank przypomina także, aby nie instalować aplikacji z linków nadesłanych smsem, przez komunikatory czy też pocztę elektroniczną. Podczas instalowania aplikacji należy przyjrzeć się wymaganym przez nią uprawnieniom i być szczególnie ostrożnym wobec programów, które chcą pobierać pliki z nieznanych źródeł. Aplikacja Santander mobile ma ponad 1 mln pobrań w Google Play oraz ponad 125 tys. opinii. Przy pobieraniu aplikacji warto zatem zwrócić uwagę na liczbę pobrań przez innych użytkowników.
Źródło: Santander Bank Polska