Trzy koncerny – Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., Generali T.U. S.A. oraz Symantec Poland Sp. z o.o. wychodzą naprzeciw oczekiwaniom mniejszych przedsiębiorców. Głównymi celami programu są poprawa otoczenia prawno-administracyjnego i instytucjonalnego małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) oraz wspieranie przedsięwzięć służących rozwojowi sektora. W projekcie uczestniczą również: Puls Biznesu, Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Nowe Centrum Promocji Globalnej przy Business Centre Club.
Program jest skierowany do klientów instytucjonalnych decydujących się na wybór sprzętu IT Samsunga (drukarki laserowe, monitory LCD i plazmowe, faxy, urządzenia wielofunkcyjne). Uczestnicy, od lutego, mogą skorzystać z darmowego ubezpieczenia od zdarzeń losowych oraz kradzieży na sprzęt zakupiony w ramach programu. Zostaną objęci specjalną opieką ekspresowego serwisu i opieką wybranych, najlepszych dealerów Samsunga, jak również ubezpieczeniem NW.
Przedsiębiorstwa zgłaszają chęć uczestnictwa w programie poprzez stronę internetową, www.samsungcare.pl. Samsung Care przynosi wymierne korzyści – dostęp do zniżek ubezpieczeniowych przy zakupie polis Generali T.U., zniżek przy zakupie oprogramowania i wszelkich rozwiązań IT oferowanych przez Symantec Poland, a w przyszłości także specjalnych warunków kredytowania i leasingu inwestycji.
Portal pełni funkcję platformy informacyjnej programu i jest otwarty dla użytkowników. W przyszłości pojawią się na nim oferty przetargowe oraz inne ogłoszenia biznesowe. Uzupełnienie strony stanowią bieżące informacje na temat wydarzeń gospodarczych przygotowane przez „Puls Biznesu”.
Partnerzy Samsung Care zorganizują dla członków programu szereg szkoleń w całej Polsce. Mają one pomóc przedsiębiorcom w rozwiązywaniu problemów, z którymi muszą się zmierzyć prowadząc działalność gospodarczą – pozyskiwanie środków na inwestycje, systemów komputerowych i ich zabezpieczeń, czy taniego wykorzystania nowych technologii oraz skutecznego ubezpieczenia firmy.
„Po sukcesie programu Samsung Care w Polsce może on zostać wdrożony w przyszłości w innych krajach. Tak było min. z programem ASAP, który po wprowadzeniu u nas został zaadaptowany przez Niemców. Samsung Care jest pierwszym programem B2B skierowanym do klientów firmy Samsung w naszym kraju” – mówi Berenika Ochal – odpowiedzialna za prowadzenie programu w firmie Samsung Electronics.
Idea stworzenia Samsung Care powstała latem 2004 w Warszawie, jego innowacyjność sprawiła, że podjęto decyzję o wdrożeniu go już na początku 2005 roku. Jest to pierwszy tego typu program na polskim rynku.
„Tutejszy oddział Samsunga jest jednym z najbardziej aktywnych na świecie. Co roku wprowadza nowe projekty, dzięki czemu jest bardzo poważnie traktowany przez centralę firmy” – mówi Jung Bog Lee – Prezes Samsung Electronics Polska.
Program skupia się na dotarciu do małych i średnich przedsiębiorstw ponieważ, jak wynika z danych Business Centre Club, stanowią (wraz z mikroprzedsiębiorstwami) najliczniejszy i najsilniejszy sektor polskiej gospodarki. Tworzy go ponad 2,7 mln podmiotów zarejestrowanych w systemie REGON, ponad 7 mln zatrudnionych. Małe i Średnie przedsiębiorstwa mają prawie 50% udział w wytworzeniu PKB (dane z roku 2002).
Tomasz Uchman – Dyrektor Instytutu Lobbingu BCC argumentuje: „W miastach i miasteczkach pracodawca zatrudniający 20-30 pracowników jest często największym w okolicy. Kto wie, czy to właśnie nie przemawia do wyobraźni bardziej niż statystyka”.
Wojciech Trybuszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych Generali T.U. S.A zauważa natomiast iż „Małe i średnie przedsiębiorstwa to nasi strategiczni klienci, którym zapewniamy kompleksową ochronę ubezpieczeniową. Program Samsung Care postrzegamy jako bardzo cenną inicjatywę wspierającą rozwój sektora MSP i cieszymy się, że możemy wziąć w nim udział. Jesteśmy przekonani, że ten segment rynku będzie stale rósł” zauważa .
W szerokim wachlarzu ofert dla klientów instytucjonalnych wspólny program firm Samsung, Generali i Symantec jest wyróżniającą się propozycją. Samsung Care odpowiada na potrzeby przedsiębiorców – oferuje konkretne rozwiązania dostosowane do zindywidualizowanych potrzeb i specyfiki polskiego rynku.