PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeGrzegorz Suszko: O lojalność klienta bank musi powalczyć
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Grzegorz Suszko: O lojalność klienta bank musi powalczyć

Informacje 14.12.2017 (18:17) materiał partnera
Mastercard

Nadchodzące zmiany na rynku finansowym i pojawienie się na nim nowych graczy sprawi, że dla banków najcenniejszym zasobem staje się relacja z klientem. O tym, jak odpowiednio skonstruowane i odpowiadające na współczesne trendy programy pozwalają zwiększyć lojalność klienta wobec marki banku, opowiada w rozmowie z PRnews.pl Grzegorz Suszko, dyrektor ds. CRM i programów partnerskich w polskim oddziale Mastercard Europe.

Krajobraz bankowości zmienia się wraz z deregulacją rynku i pojawieniem się nowych rodzajów konkurencji. Czy skłania to banki do intensywniejszego myślenia o tym, jak zyskać lojalność klientów?

Dyrektywa PSD2 umożliwi nowym podmiotom na rynku finansowym rozwinąć skrzydła, bowiem jak dobrze wiemy, banki będą zobowiązane do otwarcia dostępu do rachunków swoich klientów instytucjom zewnętrznym. W nowym otoczeniu bankom coraz trudniej będzie konkurować ceną, technologią czy szybkością reagowania na rynkowe trendy, jak do tej pory. Nie wszyscy klienci należą do lojalnych, a jak wynika z niedawnego badania Mastercard, 15% ankietowanych planuje w najbliższych 12 miesiącach zmienić bank na taki, który jest bardziej mobilny, cyfrowy. To dlatego najważniejszym zasobem staje się relacja z klientem, znajomość jego indywidualnych potrzeb i umiejętność odpowiadania na nie tak, aby oferować mu większą wartość dodaną niż konkurenci. Dzięki analizie ogromnych zasobów danych banki są w stanie poznać wzorce zachowań konsumenckich i odpowiadać na nie odpowiednio sprofilowaną ofertą. Te nowe wyzwania, dzięki technologii, banki mogą przekuć na swoją korzyść, zwiększając lojalność klienta.

Grzegorz Suszko, dyrektor ds. CRM i programów partnerskich w polskim oddziale Mastercard Europe

W jaki sposób mogą to robić?

Klienci banków powinni mieć przekonanie, że ich instytucja finansowa wykorzystuje znajomość potrzeb konsumenta, aby zapewniać mu dodatkowe korzyści. Weźmy dla przykładu jeden z najpopularniejszych produktów oferowanych przez bank, a więc kartę płatniczą. Biorąc pod uwagę możliwość, że konsument na etapie płatności ma do wyboru jedną z kilku kart, bądź też decyduje się między kartą a gotówką, bank może zachęcać do użycia wydanego przez niego plastiku, jeśli to zapewni klientowi dodatkowe benefity. Na tym fundamencie został oparty nasz program lojalnościowy Mastercard Priceless Specials, do którego jak dotąd przyłączyło się już 12 banków. Ich klienci mogą rejestrować swoje karty płatnicze w programie i za każde zakupy zrealizowane u uczestniczących w programie detalistów, otrzymują punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Wspominał Pan o zasobach danych, które banki mogą przekuwać na swoją korzyść w kontekście pojawienia się na rynku fintechów. W jaki sposób big data może być natomiast wykorzystywane w programach lojalnościowych?

Chodzi o trend personalizacji ofert. 59% ankietowanych badania Infosys z 2013 r. uznało, że personalizacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Ciężko zatem sobie wyobrazić, aby współczesny program lojalnościowy nie był oparty na zaawansowanej technologii. W Priceless Specials korzystamy z analizy danych, a konkretnie – zachowań konsumentów. Dzięki temu mogą oni otrzymywać oferty dopasowane do ich zwyczajów zakupowych, zainteresowań, czy ogólnie – stylu życia. Są to oferty, które mogą ich realnie zainteresować.

Niejeden polski bank już posiada swój własny program lojalnościowy. Dlaczego więc przystąpienie do programu oferowanego przez stronę trzecią, w tym przypadku organizację płatniczą, mu się opłaca?

Poszczególne programy nie są dla siebie bezpośrednią konkurencją, a raczej uzupełnieniem, na czym najbardziej korzysta sam konsument – otrzymuje więcej możliwości zdobywania nagród, w tym przypadku korzystając z karty płatniczej. Nie jest też tak, że wszystkie banki otrzymują od nas identyczny produkt – umożliwiamy całkowite przystosowanie naszego rozwiązania do indywidualnych potrzeb banku, na przykład wprowadzenie do katalogu własnych, unikalnych partnerów albo różnego rodzaju ofert promujących kredyty hipoteczne czy pożyczki. W tym właśnie aspekcie banki mogą się zatem bardzo odróżniać od swoich konkurentów. Program może obejmować nie tylko aktywność związaną z kartą płatniczą, a całość jest wspierana przez zespół naszych specjalistów. To jednak jest tylko jeden z wielu powodów, dla których banki angażują się w programy lojalnościowe oparte na kartach płatniczych.

MasterCard
Program lojalnościowy na karcie to wiele korzyści dla banku

Programy lojalnościowe ewoluowały na przestrzeni ostatnich lat. Można zaobserwować, że ich twórcy stopniowo odchodzą od moneybacku jako formy nagradzania konsumentów…

To prawda, twórcy programów lojalnościowych odchodzą od formy moneybacków, czyli zwrotu pieniędzy, ze względów czysto biznesowych, ponieważ stanowi to element wojny cenowej, w którą nikt nie chce się angażować. Ponadto często są to środki, które już nie wracają do partnerów programu. Wartość wyrażona np. w punktach daje gwarancję, że klient wróci na zakupy w danym miejscu. Z naszych niedawnych badań wynika, że ponad 2/3 ankietowanych bardziej woli otrzymać niezwykłe przeżycie i wspólne doświadczenie z bliskimi, niż materialny upominek. W katalogu nagród Priceless Specials znajdują się więc także takie, które nawiązują do pozytywnych emocji, jak np. wspólne wyjście do kina.

Współczesny konsument różni się od tego, który robił zakupy choćby dziesięć lat temu – przede wszystkim jest bardziej cyfrowy i obyty z nowymi technologiami. W jaki sposób program lojalnościowy powinien odpowiadać na ten trend?

W Polsce jest już ponad 9 milionów użytkowników bankowości mobilnej. To, że konsumenci są już za pan brat z nowymi technologiami sprawia, że stają się oni bardziej wygodni, a to z kolei nasuwa refleksję, że wszelkie rozwiązania im oferowane muszą być proste i funkcjonalne. Według raportu 3Cinteractive, 70% konsumentów nie zapisuje się do programów lojalnościowych, jeśli jest to zbyt czasochłonne. W Mastercard rozumiemy wygodę poprzez gromadzenie punktów w ramach programu lojalnościowego niejako przy okazji, w przypadku każdych zakupów opłaconych kartą w sklepach partnerskich.

Program w obecnej formie jest dostępny na rynku od 1,5 roku. Co do tej pory udało się wam osiągnąć?

Oferta naszych partnerów obejmuje już 70 prestiżowych marek handlowych, do których zaliczają się tak duże sieci jak Carrefour, RTV Euro AGD, Douglas, Decathlon czy Cinema City. Ponadto punkty można gromadzić za wszystkie zakupy za usługi gastronomiczne, transportowe oraz turystyczne opłacone na terenie Polski zarejestrowaną w programie kartą Mastercard. Z naszej perspektywy, jako organizatorów programu, zależy nam, aby oferta obejmowała jak najwięcej kategorii zakupowych, dlatego tym bardziej cieszymy się, że wśród naszych partnerów jest już od niedawna także renomowana sieć stacji paliw Circle K. Każdy kolejny detalista przyłączający się do programu oznacza możliwość szybszego gromadzenia punktów przez konsumentów, a to zaś szybką gratyfikację. Nagroda Loyalty Awards, którą otrzymaliśmy w kwietniu 2017 roku w kategorii ‘najlepsze działania lojalnościowe w usługach dla konsumentów’ docenia nasz trud, który włożyliśmy w rozwój programu, ale jednocześnie motywuje do działania, gdyż nieustannie chcemy poszerzać ofertę dla konsumentów.

Dziękuję za rozmowę!

Mastercard

2017-12-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców