PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeGrzegorz Suszko: O lojalność klienta bank musi powalczyć
Mastercard

Mastercard

Mastercard jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności.

Grzegorz Suszko: O lojalność klienta bank musi powalczyć

Informacje 14.12.2017 (18:17) materiał partnera
Mastercard

Nadchodzące zmiany na rynku finansowym i pojawienie się na nim nowych graczy sprawi, że dla banków najcenniejszym zasobem staje się relacja z klientem. O tym, jak odpowiednio skonstruowane i odpowiadające na współczesne trendy programy pozwalają zwiększyć lojalność klienta wobec marki banku, opowiada w rozmowie z PRnews.pl Grzegorz Suszko, dyrektor ds. CRM i programów partnerskich w polskim oddziale Mastercard Europe.

Krajobraz bankowości zmienia się wraz z deregulacją rynku i pojawieniem się nowych rodzajów konkurencji. Czy skłania to banki do intensywniejszego myślenia o tym, jak zyskać lojalność klientów?

Dyrektywa PSD2 umożliwi nowym podmiotom na rynku finansowym rozwinąć skrzydła, bowiem jak dobrze wiemy, banki będą zobowiązane do otwarcia dostępu do rachunków swoich klientów instytucjom zewnętrznym. W nowym otoczeniu bankom coraz trudniej będzie konkurować ceną, technologią czy szybkością reagowania na rynkowe trendy, jak do tej pory. Nie wszyscy klienci należą do lojalnych, a jak wynika z niedawnego badania Mastercard, 15% ankietowanych planuje w najbliższych 12 miesiącach zmienić bank na taki, który jest bardziej mobilny, cyfrowy. To dlatego najważniejszym zasobem staje się relacja z klientem, znajomość jego indywidualnych potrzeb i umiejętność odpowiadania na nie tak, aby oferować mu większą wartość dodaną niż konkurenci. Dzięki analizie ogromnych zasobów danych banki są w stanie poznać wzorce zachowań konsumenckich i odpowiadać na nie odpowiednio sprofilowaną ofertą. Te nowe wyzwania, dzięki technologii, banki mogą przekuć na swoją korzyść, zwiększając lojalność klienta.

Grzegorz Suszko, dyrektor ds. CRM i programów partnerskich w polskim oddziale Mastercard Europe

W jaki sposób mogą to robić?

Klienci banków powinni mieć przekonanie, że ich instytucja finansowa wykorzystuje znajomość potrzeb konsumenta, aby zapewniać mu dodatkowe korzyści. Weźmy dla przykładu jeden z najpopularniejszych produktów oferowanych przez bank, a więc kartę płatniczą. Biorąc pod uwagę możliwość, że konsument na etapie płatności ma do wyboru jedną z kilku kart, bądź też decyduje się między kartą a gotówką, bank może zachęcać do użycia wydanego przez niego plastiku, jeśli to zapewni klientowi dodatkowe benefity. Na tym fundamencie został oparty nasz program lojalnościowy Mastercard Priceless Specials, do którego jak dotąd przyłączyło się już 12 banków. Ich klienci mogą rejestrować swoje karty płatnicze w programie i za każde zakupy zrealizowane u uczestniczących w programie detalistów, otrzymują punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

Wspominał Pan o zasobach danych, które banki mogą przekuwać na swoją korzyść w kontekście pojawienia się na rynku fintechów. W jaki sposób big data może być natomiast wykorzystywane w programach lojalnościowych?

Chodzi o trend personalizacji ofert. 59% ankietowanych badania Infosys z 2013 r. uznało, że personalizacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Ciężko zatem sobie wyobrazić, aby współczesny program lojalnościowy nie był oparty na zaawansowanej technologii. W Priceless Specials korzystamy z analizy danych, a konkretnie – zachowań konsumentów. Dzięki temu mogą oni otrzymywać oferty dopasowane do ich zwyczajów zakupowych, zainteresowań, czy ogólnie – stylu życia. Są to oferty, które mogą ich realnie zainteresować.

Niejeden polski bank już posiada swój własny program lojalnościowy. Dlaczego więc przystąpienie do programu oferowanego przez stronę trzecią, w tym przypadku organizację płatniczą, mu się opłaca?

Poszczególne programy nie są dla siebie bezpośrednią konkurencją, a raczej uzupełnieniem, na czym najbardziej korzysta sam konsument – otrzymuje więcej możliwości zdobywania nagród, w tym przypadku korzystając z karty płatniczej. Nie jest też tak, że wszystkie banki otrzymują od nas identyczny produkt – umożliwiamy całkowite przystosowanie naszego rozwiązania do indywidualnych potrzeb banku, na przykład wprowadzenie do katalogu własnych, unikalnych partnerów albo różnego rodzaju ofert promujących kredyty hipoteczne czy pożyczki. W tym właśnie aspekcie banki mogą się zatem bardzo odróżniać od swoich konkurentów. Program może obejmować nie tylko aktywność związaną z kartą płatniczą, a całość jest wspierana przez zespół naszych specjalistów. To jednak jest tylko jeden z wielu powodów, dla których banki angażują się w programy lojalnościowe oparte na kartach płatniczych.

MasterCard
Program lojalnościowy na karcie to wiele korzyści dla banku

Programy lojalnościowe ewoluowały na przestrzeni ostatnich lat. Można zaobserwować, że ich twórcy stopniowo odchodzą od moneybacku jako formy nagradzania konsumentów…

To prawda, twórcy programów lojalnościowych odchodzą od formy moneybacków, czyli zwrotu pieniędzy, ze względów czysto biznesowych, ponieważ stanowi to element wojny cenowej, w którą nikt nie chce się angażować. Ponadto często są to środki, które już nie wracają do partnerów programu. Wartość wyrażona np. w punktach daje gwarancję, że klient wróci na zakupy w danym miejscu. Z naszych niedawnych badań wynika, że ponad 2/3 ankietowanych bardziej woli otrzymać niezwykłe przeżycie i wspólne doświadczenie z bliskimi, niż materialny upominek. W katalogu nagród Priceless Specials znajdują się więc także takie, które nawiązują do pozytywnych emocji, jak np. wspólne wyjście do kina.

Współczesny konsument różni się od tego, który robił zakupy choćby dziesięć lat temu – przede wszystkim jest bardziej cyfrowy i obyty z nowymi technologiami. W jaki sposób program lojalnościowy powinien odpowiadać na ten trend?

W Polsce jest już ponad 9 milionów użytkowników bankowości mobilnej. To, że konsumenci są już za pan brat z nowymi technologiami sprawia, że stają się oni bardziej wygodni, a to z kolei nasuwa refleksję, że wszelkie rozwiązania im oferowane muszą być proste i funkcjonalne. Według raportu 3Cinteractive, 70% konsumentów nie zapisuje się do programów lojalnościowych, jeśli jest to zbyt czasochłonne. W Mastercard rozumiemy wygodę poprzez gromadzenie punktów w ramach programu lojalnościowego niejako przy okazji, w przypadku każdych zakupów opłaconych kartą w sklepach partnerskich.

Program w obecnej formie jest dostępny na rynku od 1,5 roku. Co do tej pory udało się wam osiągnąć?

Oferta naszych partnerów obejmuje już 70 prestiżowych marek handlowych, do których zaliczają się tak duże sieci jak Carrefour, RTV Euro AGD, Douglas, Decathlon czy Cinema City. Ponadto punkty można gromadzić za wszystkie zakupy za usługi gastronomiczne, transportowe oraz turystyczne opłacone na terenie Polski zarejestrowaną w programie kartą Mastercard. Z naszej perspektywy, jako organizatorów programu, zależy nam, aby oferta obejmowała jak najwięcej kategorii zakupowych, dlatego tym bardziej cieszymy się, że wśród naszych partnerów jest już od niedawna także renomowana sieć stacji paliw Circle K. Każdy kolejny detalista przyłączający się do programu oznacza możliwość szybszego gromadzenia punktów przez konsumentów, a to zaś szybką gratyfikację. Nagroda Loyalty Awards, którą otrzymaliśmy w kwietniu 2017 roku w kategorii ‘najlepsze działania lojalnościowe w usługach dla konsumentów’ docenia nasz trud, który włożyliśmy w rozwój programu, ale jednocześnie motywuje do działania, gdyż nieustannie chcemy poszerzać ofertę dla konsumentów.

Dziękuję za rozmowę!

Mastercard

2017-12-14
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki – PR & Community Manager…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców