Od 6 maja 2025 r. bank wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego.
PKO Bank Polski jest liderem bankowości w Polsce – stale podnosi bezpieczeństwo klientów i jest w czołówce instytucji, które dbają o cyberbezpieczeństwo. Zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej to kolejne działania, które zwiększają ochronę klientów przed cyberprzestępcami i skutkami manipulacji przez oszustów.
Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?
- Domyślny limit dzienny od 6 maja wyniesie 10 tys. zł.
- Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty.
- Klient będzie mógł go podnieść do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).
- Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient.
Co należy zrobić, żeby ustawić największy dzienny limit maksymalny? Trzeba używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym. Klienci, którzy potrzebują znacznie wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem.
W nowej wersji regulaminu bankowości elektronicznej będą też jeszcze inne rozwiązania, które pomogą w walce z oszustwami w internecie. Szczegółowe informacje na ten temat klienci otrzymają w najbliższych tygodniach w korespondencji z banku.
Jak bank dba o cyberbezpieczeństwo klientów?
PKO Bank Polski od lat stale wzmacnia bezpieczeństwo klientów w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie bank wdrożył kilka nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają bezpieczeństwo logowania i korzystania z usług bankowych w internecie m.in. obsługę kluczy bezpieczeństwa oraz dodatkowe zabezpieczenia logowania w serwisie iPKO. Jako jeden z pierwszych na rynku bankowym w 2022 r. PKO Bank Polski wprowadził możliwość sprawdzenia przez klienta w aplikacji IKO tożsamości pracownika banku, który do niego dzwoni.
PKO Bank Polski regularnie prowadzi działania edukacyjne i komunikacyjne w zakresie cyberbezpieczeństwa i w znacznej mierze dostosowuje je do aktualnych zagrożeń cyberprzestępczości i „sezonowych” działań oszustów. Te działania przede wszystkim dostarczają klientom wiedzę – jak działają oszuści i jak manipulują odbiorcami. Doradcy i eksperci PKO Banku Polskiego spotykają się stacjonarnie z klientami, bo takie spotkania pozwalają na bezpośrednią interakcję i dotarcie także do grupy osób mniej zaznajomionych z cyfrowych światem np. seniorów.
Największy polski bank także na swoich stronach internetowych, w serwisie internetowym iPKO aplikacji IKO oraz na profilach w mediach społecznościowych systematycznie edukuje i informuje na temat zagrożeń jaki czyhają na klientów banku oraz zasad cyberbezpieczeństwa.
Bank jest też partnerem w akcjach medialnych i społecznych w tym zakresie. Ostatnio w kampanii „Scamming Out! Stop oszustwom internetowym”, zainicjowanej przez redakcje Pulsu Biznesu i Bankier.pl, a także w kampanii Związku Banków Polskich „Nie pomagaj się okraść. Zobacz, jak chronić swoje pieniądze”, edukującej klientów banków na temat zachowania ostrożności i zdrowego rozsądku.
Według danych NASK liczba incydentów cyberprzestępczości rośnie w szybkim tempie – w 2021 r. odnotowano w Polsce około 30 tys. takich incydentów, rok później prawie 40 tys., a w 2023 r. ponad 80 tys.
Źródło: PKO BP.