– Zasady postępowania w stosunku do klientów, którzy zwlekają z zapłaceniem raty są uzależnione od rodzaju zobowiązania ale także od postępowania klientów – tłumaczy Wioleta Rodzach z biura prasowego PKO BR – Czy zgłaszają gotowość dobrowolnej spłaty swojego zadłużenia i współpracują z bankiem, czy też przeciwnie – nie spłacają zadłużenia i unikają kontaktu. Standardowo w ciągu 3 dni od wystąpienia na rachunku klienta zadłużenia przeterminowanego, nasz pracownik dzwoni do klienta aby ustalić, dlaczego pieniądze nie wpłynęły i poinformować o konsekwencjach w przypadku niedotrzymania zobowiązań.
– Unikanie kontaktu z bankiem i zatajanie swojej sytuacji finansowej jest najgorszym scenariuszem postępowania i może doprowadzić do spiętrzenia problemów – radzą pracownicy banku Pekao SA. – Klient, mający problem ze spłatą zaciągniętego kredytu powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z bankiem (ze swoim oddziałem, a najlepiej doradcą) i poinformować o kłopotach.