PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyOddziały banków w oczach tajemniczego klienta

Oddziały banków w oczach tajemniczego klienta

Analizy 01.08.2012 (13:16)

INTERNATIONAL SERVICE CHECK przeprowadził badanie mystery shopping w placówkach bankowych. Ocenie zostały poddane nie tylko banki, instytucje i grupy finansowe, ale także bankowość mobilna. W klasyfikacji generalnej Polska na tle pozostałych państw europejskich zajęła trzecie miejsce. Najlepszymi placówkami w kraju okazały się być Nordea, Credit Agricole oraz Multibank.

Na popularność tego typu analiz wpływa fakt, że obserwacje dostarczone przez tajemniczych klientów pozwalają stworzyć nie tylko obraz jakości obsługi w sektorze bankowym, ale także ranking najlepszych placówek na rynku.

268 wizyt w 110 placówkach bankowych pięciu krajów europejskich

W ramach badania zrealizowanego pomiędzy 7 a 28 maja 2012 roku przeprowadzono 268 wizyt w 42 instytucjach i grupach finansowych oraz 68 bankach. Badanie objęło pięć krajów europejskich – Polskę, Czechy, Rumunię, Słowację i Węgry. W każdym z nich pod uwagę wzięto po cztery, losowo wybrane placówki banków.

W Polsce przeprowadzono w sumie 104 badania w 27 bankach. Pod uwagę wzięto: Alior Bank, Bank Pocztowy, BGŻ, BNP Paribas, BOŚ, BPH, BPS, BZ WBK, Citi Handlowy, Crédit Agricole, Deutsche Bank PBC S.A., Eurobank, FM Bank, Getin Noble, Idea Bank, ING, Invest Bank, Kredyt Bank, Meritum, Millennium, Multibank, Nordea, Pekao SA, PKO BP, Polbank, Raiffeisen Bank, SGB.

Co oceniali tajemniczy klienci

Zadanie klientów testowych polegało na odwiedzeniu wskazanego oddziału lub kontakcie elektronicznym i telefonicznym z infolinią banku. Aby wizyty były wzajemnie porównywalne, wszyscy klienci postępowali zgodnie z przekazanym im scenariuszem. A co oceniano?

Podczas wizyt w placówkach:

1. „Wygląd” – gdzie oceniano przede wszystkim czystość na zewnątrz i wewnątrz placówki, funkcjonowanie bankomatów, ogólną organizację banku – dostępność miejsc do oczekiwania na obsługę, ekspresu do kawy/automatu z wodą, materiałów dla klientów, itp.; oceniono też wygląd i pierwsze wrażenie, jakie robili na kliencie pracownicy.

Ogólnie we wszystkich badanych krajach najlepiej w całej kategorii „Wygląd” wypadły Grupa SOCIÉTÉ GÉNÉRALE i Idea Bank (oba 97,1%), Grupa KBC Bank (96,7%), Nordea (96,1%).

Na podium stanęły: węgierski K&H (100%), czeski Ceská sporitelna a.s. (99%), Volksbank CZ a.s. w Czechach i Citi Bank na Węgrzech (oba – 98,1%).

W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły placówki: Idea Bank (97,1%), Nordea Bank (96,1%), Bank Polskiej Spółdzielczości (95,6%).

2. „Obsługa (pomoc i doradztwo)” – tu skupiono się na poziomie obsługi w czasie całej wizyty, zrozumieniu potrzeb klienta, prezentacji dostępnej oferty, podkreśleniu jej korzyści i zalet; zwrócono też uwagę na powitanie oraz pożegnanie klientów.

We wszystkich badanych grupach finansowych najlepiej w całej kategorii „Obsługa” wypadły: Grupa Nordea (95,1%), Fio Banka A.S. i KBC Bank (oba 89,9%), Grupa Allianz (89,3%).

Wśród banków najlepszą obsługą mogą pochwalić się:  Ceskoslovenská obchodní banka a.s. – Czechy (97,2%), CI Bank – Bułgaria (95,2%), Tarta Banka a.s. – Słowacja (95,3%).

W Polsce najwyższy wyniki osiągnęły placówki: Nordea Bank (95,1%), Credit Agricole (88,9%), Idea Bank (88,1%).

Analizując obsługę pod kątem interesującego klientów produktu, najwyższe wyniki przyznali klienci zainteresowani kredytem. Średni wynik w kategorii „Obsługa (pomoc i doradztwo)” dla tego scenariusza to 84%, a w podkategorii „Przebieg rozmowy” – 83,6% (również najwyższy wśród wszystkich scenariuszy).

Banki, które oferują najlepszą obsługę w tematyce kredytowej to: Fio Banka a.s. w Czechach (100%), Tatra Banka a.s. na Słowacji (98%), CI Bank w Bułgarii (97,3%).

Nieco gorzej wypadła obsługa klienta korporacyjnego – tu wynik w kategorii „Obsługa” wyniósł 79,3%, a w podkategorii „Przebieg rozmowy” – 78,1%.

W Polsce na najlepszą obsługę biznesową wysłannicy mogli liczyć w bankach: BPH i BNP Paribas (98,5%), Raiffeisen Bank (94,6%), Nordea Bank Polska (92,6%).

Jeśli ktoś planuje założyć konto dla firm na Węgrzech – powinien udać się do banku K&H (96,1%). Z kolei w Bułgarii, podobnie jak w przypadku kredytów – najlepszą obsługę oferuje CI Bank (94,5%).

Najsłabiej ze wszystkich wizyt w placówkach bankowych wypadły te ze scenariuszem oszczędzania na emeryturę. Średni wynik osiągnięty w tym scenariuszu w kategorii „Obsługa” to tylko 74,8%, a podkategorii „Przebieg rozmowy” – 73,7%.

Najlepiej w tematyce oszczędzania na emeryturę radziły sobie banki należące do UniCredit Group: w Polsce Pekao SA (100%), w Czechach UniCredit Bank Czech Republic a.s. (97,7%), na Węgrzech UniCredit Bank Węgry (95,1%).

W Polsce dobre noty osiągnął również Nordea Bank Polska (100%) i Credit Agricole (98%). Z kolei na Słowacji najlepsza obsługa w kwestii oszczędzania była w Tatra Banka a.s.(93,9%).

3. „Budowanie lojalności klienta” – gdzie sprawdzono czy pracownicy proponują też inne produkty poza tymi, które interesowały klienta, czy przekazują im materiały do przeanalizowania w domu, czy zachęcają do ponownego kontaktu i przekazują namiary na swoją osobę.

Aż siedem banków otrzymało w tej kategorii najwyższą notę – 100%: dwa banki na Węgrzech, dwa w Bułgarii, dwa w Polsce i jeden w Słowacji. W Polsce były to Nordea Bank i Kredyt Bank.

Dla kontaktu elektronicznego i telefonicznego:

1. „Bankowość mobilna” – tu oceniono stronę www banku, jej czytelność i łatwość znalezienia informacji, kontakt e-mailowy (w tym czas i dokładność odpowiedzi na zapytanie), kontakt telefoniczny (ile czasu zajęło uzyskanie kontaktu z konsultantem, czy konsultant mówił wyraźnie, przedstawił oczekiwane informacje, odpowiednio powitał klienta i pożegnał) oraz kontakt przez czat (szybkość, forma, dokładność odpowiedzi).

Ogólny średni wynik osiągnięty przez banki w kategorii „Bankowość mobilna” wyniósł 84,9%, a podsumowując rezultaty badania bankowości mobilnej, najlepiej w tym zakresie spisały się banki: First Investment Bank (Bułgaria) osiągając wynik 99,1%, Commerzbank (właściciel polskiego Multibanku) – 98%, polski Eurobank z wynikiem 97,2%.

Biorąc pod uwagę konkretne banki, najlepszą obsługę „mobilną” ma: ponownie bułgarski First Investment Bank (99,1%),  polski Multibank (98%), czeski UniCredit Bank Czech Republic a.s. (97,7%).

2. „Budowanie lojalności klienta” – podobnie jak w kontakcie bezpośrednim sprawdzono, czy pracownicy proponują też inne produkty poza tymi, które interesowały klienta, czy udostępniają materiały do przeanalizowania w domu, czy zachęcają do ponownego kontaktu i przekazują namiary na swoją osobę.

Aż 13 banków (z 68) otrzymało w tej kategorii najwyższą notę – 100%, w tym:  cztery banki czeskie,  jeden w Bułgarii i aż osiem w Polsce.

Nordea Bank, Credit Agricole i Multibank w czołówce polskich banków

Średni ogólny wynik, jaki osiągnęły wszystkie badane placówki, to 81,2%. Jak się okazało po analizie wyników, to Czechy zdają się być zdecydowanym liderem rynku bankowego. Nasi sąsiedzi osiągnęli najlepsze wyniki w aż czterech z sześciu głównych kategorii badania oraz uzyskali najlepszy wynik ogólny.

Z kolei najsłabiej wypadli Słowacy – z dwiema kategoriami ocenionymi najsłabiej i najniższym wynikiem ogólnym.

Analiza poziomu obsługi we wszystkich badanych placówkach w pięciu krajach europejskich skłania do wniosku, że najwyższy poziom obsługi zaprezentowali bankowcy (w kolejności):

– w Czechach (87,5%),
– na Węgrzech (83,8%),
– w Polsce (80%),
– w Bułgarii (79,7%),
– na Słowacy (77,6%).

Najlepsze wyniki spośród wszystkich badanych grup finansowych (właścicieli banków) osiągnęły: Grupa Nordea (94,6% – badane placówki Nordea Bank Polska), Credit Agricole (88,8% – badane placówki Credit Agricole w Polsce), Commerzbank (88,7% – badany bank – Multibank Polska).

Najlepsze wyniki spośród wszystkich badanych banków (w ujęciu międzynarodowym) osiągnęły: Nordea Bank Polska – 94,6%, UniCredit Bank Czech Republic a.s.  – 94,5%, bułgarski Societe General Express Bank – 93%

W Polsce, zgodnie z powyższym rankingiem najlepiej wypadły: Nordea (1. Miejsce z 68) – 94,6%, Credit Agricole (10. Miejsce)  – 88,8%, Multibank – (12. miejsce) 88,7%.

Źródło: INTERNATIONAL SERVICE CHECK

analizy banki oddziały 2012-08-01
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy banki oddziały

Sprawdź także:

a Analizy 0 Wystarczyło jedno cięcie stóp, aby zdolność kredytowa wyznaczyła nowy rekord
19.05.2025 (04:04)

Wystarczyło jedno cięcie stóp, aby zdolność kredytowa wyznaczyła nowy rekord

W ciągu miesiąca zdolność kredytowa trzyosobowej rodziny wzrosła o około 10% - wynika z danych zebranych przez …

a 0 PKO Bank Polski wybrał dom mediowy Havas Media
19.05.2025 (04:03)

PKO Bank Polski wybrał dom mediowy Havas Media

Największy polski bank zakończył przetarg na dom mediowy. Nowym partnerem PKO Banku Polskiego będzie Havas …

a 0 Nest Bank laureatem Digital CX Awards 2024 za wykorzystanie AI w obsłudze klienta
19.05.2025 (04:02)

Nest Bank laureatem Digital CX Awards 2024 za wykorzystanie AI w obsłudze klienta

Nest Bank został wyróżniony przez The Digital Banker w ramach konkursu Digital CX Awards. Bank otrzymał nagrodę w …

a 0 Raiffeisen Digital Bank wprowadza lokaty terminowe w euro, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 2,5% w skali roku oraz konto walutowe euro
19.05.2025 (03:52)

Raiffeisen Digital Bank wprowadza lokaty terminowe w euro, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 2,5% w skali roku oraz konto walutowe euro

Bank rozszerza ofertę produktową dla klientów zainteresowanych kontem walutowym oraz lokatą terminową w euro. Do …

a 0 Grupa PZU w I kwartale 2025 r. zarobiła blisko 1,8 mld zł - o 40 proc. więcej niż w I kwartale 2024 r.
19.05.2025 (03:49)

Grupa PZU w I kwartale 2025 r. zarobiła blisko 1,8 mld zł - o 40 proc. więcej niż w I kwartale 2024 r.

Zysk netto przypisany właścicielom jednostki dominującej Grupy PZU w I kwartale 2025 roku wzrósł do 1.760 mln zł z …

a 0 Eksperci PZU na podium w międzynarodowych ćwiczeniach cyberobrony NATO
19.05.2025 (03:47)

Eksperci PZU na podium w międzynarodowych ćwiczeniach cyberobrony NATO

Zespół polsko-francuski, w skład którego weszli specjaliści z PZU, zdobył drugie miejsce w prestiżowych ćwiczeniach …

PRNews.pl

Zobacz również

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

Przybyło kart płatniczych, ale spadła liczba i wartość transakcji

W czwartym kwartale ubiegłego roku liczba kart…

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Wiadomo, kto przejmie Santander Bank Polska. Pakiet wart 7 mld euro

Erste Group podpisał umowę w sprawie zakupu…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców