Aparat fotograficzny domowej roboty?
Nikt rozsądny nie uwierzy! Pudełko do butów, puszkę po coca-coli, własny pokój – wszystko można zamienić w aparat fotograficzny.
Jak mówią Marta Kotlarska i Michał Lassota, animatorzy Akademii Pstryk: Celem Akademii Pstryk jest aktywizacja dzieci i młodzieży. Nasze działania służą przygotowaniu do samodzielnego podejmowania inicjatyw w środowisku społecznym. Promujemy kreatywność i uczymy konsekwencji w dążeniu do celu dzięki prostej i twórczej aktywności jaką jest fotografia otworkowa – doskonały przykład nauki poprzez zabawę. Uczestnicy warsztatów mają możliwość samodzielnego skonstruowania aparatu fotograficznego z ogólnie dostępnych przedmiotów codziennego użytku: puszek, pudełek itp. Pokazujemy, że można zrobić
Akademia Pstryk zainicjowana została w 2005 roku przez Martę Kotlarską i jej przyjaciół, którzy swój czas i energię postanowili poświęcić dzieciom z warszawskiej Pragi. Pomocy w realizacji pierwszego projektu udzieliła renomowana firma zajmująca się wynajmem nieruchomości komercyjnych Jones Lang Lasalle oraz Ognisko Praga im K. Lisieckiego „Dziadka”. W styczniu 2006 roku odbyły się warsztaty fotograficzne połączone z wykonaniem ilustracji do znanej warszawskiej legendy „Wars i Sawa”. W projekcie Akademii Pstryk wzięło udział 11 dzieci z w wieku 8-15 lat. Mali uczestnicy warsztatów to mieszkańcy najuboższej części Pragi Północ. Akademia Pstryk dała im niepowtarzalną okazję wzięcia udziału w tak profesjonalnym przedsięwzięciu.
W maju i czerwcu animatorzy Akademii Pstryk wraz z młodymi artystami organizują cykl działań prezentujących twórczość dzieci i możliwości fotografii otworkowej. Będzie to m.in. wystawa w Galerii Nizio, prezentacje podczas Pikniku Internautów, aukcja prac oraz warsztaty fotograficzne na Dworcu Centralnym w Warszawie, wystawy w galerii Intercity oraz na stacji Metra w Warszawie.
Bez wahania postanowiliśmy udzielić swojego wsparcia dla Akademii Pstryk, ponieważ podejmuje się nowatorskich i wartościowych społecznie działań, które udowadniają, że naprawdę można realizować wartościowe przedsięwzięcia przy minimalnym lub symbolicznym nakładzie. Poza tym, to profesjonalny i długofalowy projekt. Z punktu widzenia społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowanie się w proponowane przez Akademie Pstryk wydarzenia z pewnością wzmocni wizerunek firmy w odbiorze społecznym. – powiedział Dariusz Dąbrowski z Optimum PR.
Swego wsparcia dla przygotowywanych akcji Akademii Pstryk udzielili już m.in.: Biuro Promocji Miasta, PKP Intercity, Nizio Gallery, Program Promocji Kultury „pociąg do sztuki”, Agencja Interaktywna Artivo oraz Optimum PR.
ś>