Bezpłatne szkolenie obejmuje dwa główne kursy:
• Sales Opportunity & Management (Wykorzystywanie możliwości i zarządzanie w sprzedaży) — dwudniowe warsztaty poświęcone najważniejszym, sprawdzonym technikom skutecznego wykorzystywania okazji w sprzedaży i przed sprzedażą.
• Partner Induction Bootcamp (Obóz szkoleniowy dla partnerów) — ten kurs wprowadzający trwa średnio trzy dni i obejmuje szeroki zakres przydatnych tematów, takich jak pełny przegląd produktów i szkolenie na ich temat, skuteczne korzystanie z zasobów Oracle PartnerNetwork (OPN), współpraca z Oracle, a także podstawy wykorzystywania możliwości i zarządzania w sprzedaży.
„Partnerzy Oracle stanowią integralną część działalności gospodarczej firmy Oracle” — mówi Stein Surlien, wiceprezes ds. partnerów i kanałów sprzedaży Oracle EMEA. „Oferując dwu- i trzydniowe programy szkoleniowe, Oracle dowodzi swojego zaangażowania na rzecz środowiska partnerów oraz przyczynia się do stworzenia użytkownikom OPN najlepszych warunków do odniesienia sukcesu w sprzedaży”.
Już wstępne reakcje na bezpłatny program szkoleniowy Oracle były wyjątkowo pozytywne. „Dzięki uczestnictwu w warsztatach Oracle Sales Opportunity & Management możemy stosować nowe, skuteczne strategie w złożonych procesach sprzedaży. Możemy w ten sposób wykorzystywać więcej okazji biznesowych, uzyskując większe zyski w krótszym czasie” — mówi Daniel Uscherowitsch, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Up to data Professional Services GmbH.
Kursy Sales Opportunity & Management odbyły się w Belgii, Danii, Dubaju, Francji, Niemczech, Grecji, Maroku, Holandii, Portugalii, Rosji, Turcji oraz Wielkiej Brytanii i dowiodły dużego zainteresowania partnerów współpracą z Oracle. Szkolenia Partner Induction Bootcamp odbyły się w Belgii, Bułgarii, na Cyprze, w Egipcie, na Łotwie, w Maroku i Portugalii. Oba kursy zostaną udostępnione w całym regionie.
W późniejszym okresie roku 2005 będą organizowane dodatkowe szkolenia, m.in. Presentation & Negotiation Skills (Umiejętności prezentacji i negocjacji) oraz poziom drugi szkolenia Partner Induction Bootcamp poświęcony studiom konkretnych projektów sprzedażowych i warsztatom.