Przyspieszenie publikacji wyników było możliwe po zebraniu doświadczenia z kilkunastu ostatnich miesięcy oraz po przeprowadzeniu analiz umożliwiających taką zmianę definicji jednego z parametrów badania (odpowiedzialnego właśnie za wydłużony okres obliczania wyników), która pozwoliła przyspieszyć publikacje wyników badania o cały miesiąc z zachowaniem pełnej jakości i poprawności metodologicznej. Jest to odpowiedź na formułowane od dawna postulaty odbiorców wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Tym samym począwszy od wyników za listopad 2005 właściciele witryn i aplikacji internetowych będą znali szybciej wyniki oglądalności swoich serwisów, a mediaplanerzy będą mogli skuteczniej planować kampanie reklamowe, korzystając z aktualniejszych danych.
Rezygnacja z uwzględniania w audycie site-centric ruchu generowanego z komputerów z zagranicznymi numerami IP wynika z potrzeby zabezpieczenia badania przed potencjalnymi manipulacjami wynikami w przyszłości. Przeprowadzone analizy wskazują, że ruch z komputerów z numerami IP spoza Polski stale i szybko wzrasta. Ponieważ rozróżnienie pomiędzy ruchem generowanym przez polskich użytkowników internetu (a realizowanym za pomocą komputerów z niepolskimi numerami IP), a szybko przybierającym na wielkości ruchem generowanym przez zagranicznych użytkowników (korzystających coraz chętniej chociażby z polskich darmowych hostingów) jest praktycznie niemożliwe, w trosce o wiarygodność Badania Megapanel PBI/Gemius, podjęto decyzję o nieuwzględnieniu takiego ruchu w wynikach audytu site-centric.
Przeprowadzone analizy porównawcze wskazują, że wprowadzone modyfikacje nie powodują istotnych zmian w wynikach badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Różnice polegają głównie na niezaliczeniu do wyników witryn podlegających audytowi site-centric tych odsłon, które zostały wygenerowane z komputerów z zagranicznymi numerami IP (we wrześniu 2005 roku było to średnio około 7% odsłon).