Polacy bardzo chętnie korzystają z bankowości internetowej. Z badania IBRiS przeprowadzonego na zlecenie Banku Millennium wynika, że pandemia COVID-19 jeszcze bardziej zwiększyła zainteresowanie tego typu usługami.
Ponad 15% badanych stwierdziło, że od wystąpienia zagrożenia korzysta wyłącznie lub częściej lub skorzystali po raz pierwszy z dostępu cyfrowego do banku. Zwiększony odsetek deklaracji, na poziomie 26%, dotyczył głównie grupy wiekowej 40-49 lat oraz miast średniej wielkości 50-500 tys. mieszkańców, gdzie jego wartość wyniosła 22-24%.
Respondenci nie mieli również wątpliwości co do sytuacji po ustąpieniu epidemii, 66% z nich uważa, że Polacy będą załatwiać więcej spraw bankowych przez internet, a w grupie wiekowej 60-69 lat podobnie myśli aż 82% osób.
Analizując rzeczywiste zachowania klientów Banku Millennium, widzimy zdecydowane zwiększenie zainteresowania obsługą zdalną. Nasi klienci bankują bezpiecznie bez wychodzenia z domu, do czego systematycznie ich zachęcamy przekazując najważniejsze informacje co robić, a czego unikać.
Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w dniach 27-28 marca 2020 r. na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie pełnoletnich Polaków (n = 1100). Technika badawcza: CATI, próba losowo – kwotowa, stanowiąca liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu mieszkańców Polski (dane wg GUS).
Mariusz Gromada, dyrektor Departamentu Customer Intelligence w Banku Millennium