PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPayPal: mobile commerce to teraźniejszość

PayPal: mobile commerce to teraźniejszość

Wiadomości 30.10.2013 (06:59)

W 2013 r. konsumenci w Polsce wydadzą za pomocą urządzeń przenośnych ponad 1 mld zł – wynika z badania instytutu IPSOS, przeprowadzonego na zlecenie firmy PayPal. Wartość transakcji mobilnych będzie rosła w tempie 60% rocznie, by w roku 2015 sięgnąć 3 mld zł.


Tylko w ubiegłym roku, wartość płatności mobilnych dokonanych z kont PayPal na świecie wzrosła pięciokrotnie, do poziomu 10 mld USD. Również w Polsce widać dynamiczny wzrost liczby transakcji dokonywanych przy pomocy urządzeń przenośnych. I chociaż dziś ich udział w całym rynku e-commerce wynosi ok. 4%, to według przewidywań Ipsos, już w 2015 r. przekroczy 12% osiągając wartość 3 mld zł. Te dane pokazują, że m-commerce nie jest odległą przyszłością, ale stanowi istotny element e-handlu, już dziś, również w Polsce.

Co napędza wzrost?


Na rosnące znaczenie mobilnego handlu wpływa m.in. popularyzacja urządzeń przenośnych – smartfonów i tabletów – oraz fakt, że to dzięki nim Polacy spędzają w sieci coraz więcej czasu. Już 41% Polaków posiada smartfony, a 14% używa tabletów. Spędzamy przy komputerze w sieci średnio 4,5 godziny dziennie, głównie wieczorem. Smartfony towarzyszą nam jednak przez cały dzień i wyłącznie za ich pośrednictwem jesteśmy on-line już ponad dwie godziny w ciągu doby.

Smartfony i tablety służą już nie tylko do sprawdzania poczty i czytania wiadomości, ale coraz częściej stają się platformami zakupowymi. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, 70% badanych przez Ipsos przynajmniej raz skorzystało z oferty internetowych sprzedawców. Do zakupów w sieci zachęcają przede wszystkim: niższa cena produktów, wygoda oraz szybkość realizacji zamówienia.

Niską cenę, jako główną motywację do zakupów w Internecie wskazała ponad połowa (53%) użytkowników komputerów, 31% właścicieli smartfonów i tylko 27% posiadaczy tabletów. Jak pokazują badania użytkownicy smartfonów i tabletów są znacznie mniej wrażliwi na czynnik cenowy.– Internet został stworzony z myślą o mobilności. A mobilność to szybkość, impulsowość… więc i płatności mobilne muszą być tak zorganizowane, aby umożliwiać szybkie i impulsowe zakupy. Klucz do skuteczności i popularności takich płatności to ekstremalna wygoda – unique buying experience –mówi Marcin Beme, co-founder, CEO audioteka.pl.

Co nas ogranicza?


Poza znaczącym potencjałem wzrostu, autorzy badania Ipsos identyfikują również główne bariery w rozwoju m-commerce w Polsce oraz wskazują najlepsze, według badanych, metody wsparcia sprzedaży w m-sklepach. Okazuje się, że polskich klientów zniechęca po stronie sprzedawców m.in. brak odpowiednich rozwiązań na urządzenia przenośne – 10% użytkowników smartfonów wskazało, że nie kupuje w ten sposób, z uwagi na niedostępność stron internetowych przystosowanych do przeglądania na ekranie telefonu.

Firmy, które zdają sobie jednak sprawę z potencjału urządzeń mobilnych w handlu wskazują na zalety, jakie przynosi przystosowanie się do m-commerce:

– Potencjał zakupów przez urządzenia mobilne jest coraz większy i z roku na rok widzimy wzrost udziału mobile’u. Nie są to, co prawda, te same wartości jak w Europie Zachodniej,
a już na pewno nie te same, co w USA, ale są na tyle znaczne, iż nie można ich pominąć. W przypadku naszego serwisu www.zlotewyprzedaze.pl ponad 10% wejść pochodzi z urządzeń mobilnych, ale tylko 5% zakupów finalizowanych jest na tych właśnie urządzeniach. Jest to niewielka część całej sprzedaży, lecz dla nas bardzo istotna, dlatego zdecydowaliśmy się na wypuszczenie naszej dedykowanej aplikacji mobilnej na platformę iOS zarówno dla telefonów, jak i tabletów. Jej premiera nastąpi już w listopadzie. Ponadto cała platforma stworzona jest w technologii RWD (Responsive Web Design), która umożliwia korzystanie z portalu na wszystkich możliwych urządzeniach mobilnych. Te kroki jednoznacznie pokazują, że przyszłość należy do urządzeń przenośnych, a rola m-commerce na świecie, ale także w Polsce, będzie znaczna –
twierdzi Jacek Szlendak, prezes zlotewyprzedaze.pl.

Użytkownicy, którzy nie korzystają ze smartfonów i tabletów do zakupów w sieci, jako powód najczęściej wymieniają: zbyt mały ekran (53%), zbyt wolne połączenie z Internetem (32%) oraz obawy o kwestie bezpieczeństwa (23%). O ile mały ekran i słaby zasięg internetowy to kwestie obiektywne, to jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wiele zależy od zachowania podstawowych zasad ostrożności przez samych użytkowników. Warto też zastanowić się nad wyborem odpowiedniego systemu płatności.

W przypadku PayPal, wszystkie dane są przechowywane w bezpiecznej „chmurze”,
a kupujący są objęci 100% ochroną w przypadku nieautoryzowanych transakcji. Stale opracowywane są także nowe metody autoryzacji płatności, niewymagające ujawniania wrażliwych danych na żadnym etapie transakcji. W lutym br. PayPal przystąpił do organizacji FIDO (Fast IDentity Online Alliance), w ramach której wspólnie z innymi firmami technologicznymi pracuje nad rozwojem metod autoryzacji płatności. Celem inicjatywy jest wdrożenie bezpiecznych i łatwych w użyciu technologii wykorzystujących zarówno rozwiązania sprzętowe, jak i np. biometryczne. Jak bowiem wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i NCSA (National Cyber Security Alliance), duża część amerykańskich użytkowników smartfonów chętnie zamieniłaby klasyczne hasła na rozwiązania takie jak autoryzacja za pomocą odcisku palca (53%), wzoru tęczówki (45%) czy zdjęcia twarzy (41%). Dzięki nowym rozwiązaniom, płatności internetowe będą nie tylko bezpieczniejsze, ale i wygodniejsze.

Biznes w komórce


M-commerce to przede wszystkim szansa na rozwój biznesów prowadzonych w sieci. Forrester Research na zlecenie PayPal zbadał, jak zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w m-handlu wpływa na sprzedaż. Okazuje się, że udostępnienie klientom narzędzi mobilnych zwiększa ich zaangażowanie, a co za tym idzie również sprzedaż. Ponadto, wprowadzenie możliwości płatności mobilnych z PayPal, przełożyło się wśród badanych sprzedawców na 32% wzrost sprzedaży w grupie lojalnych klientów. Wpływ miały takie czynniki, jak brak konieczności udostępniania wrażliwych danych, możliwość skierowania oferty firmy do większej grupy potencjalnych klientów, również zagranicą, oraz łatwość wykonania płatności.

– Zakupy zawsze i wszędzie to nie trend – to trwała zmiana w zachowaniu. Pośród już ponad 100 sklepów w Polsce, z 5000 na świecie, które nawiązały z nami współpracę, odnotowujemy bardzo znaczące wzrosty wejść mobilnych miesiąc do miesiąca oraz zwiększone przywiązanie do marek, które oferują przyjazne rozwiązania mobilne. Szczególnie, jeśli są to dedykowane aplikacje na smartfony i tablety – ocenia Iwo Szapar, General Manager Shopgate Polska. – Klienci oczekują użytecznej oraz szybkiej strony mobilnej czy aplikacji. Jak wynika z naszych obserwacji, 60% użytkowników opuszcza nie-mobilną stronę, z czego 40 % od razu szuka produktów u konkurencji. Globalna współpraca z PayPalem to możliwość zaoferowania naszym sklepom bardzo zaawansowanych technologicznie, jednak maksymalnie prostych i użytecznych płatności mobilnych swoim klientom. Głęboka integracja PayPal Express Checkout zapewnia użytkownikom możliwość płatności 3 kliknięciami, bez konieczności opuszczania strony czy też aplikacji – dodaje.

Od wygody przeprowadzenia płatności na smartfonie czy tablecie, w dużym stopniu zależy poziom konwersji w sklepie internetowym. Cześć użytkowników rezygnuje bowiem z zakupu, jeśli płatność jest zbyt skomplikowana lub budzi wątpliwości co do bezpieczeństwa.

– Kupując za pomocą smartfonów czy tabletów konsumenci oczekują przede wszystkim wygody i bezpieczeństwa, a także szybkości z jaką mogą dokonywać transakcji. Zapłata z wykorzystaniem aplikacji PayPal daje pełną ochronę i średnio trwa zaledwie 15 sekund. Mimo już istniejących udogodnień, PayPal stale kładzie nacisk na wprowadzanie kolejnych innowacji, a w Polsce na współpracę i wsparcie dla lokalnych sprzedawców– mówi Matt Komorowski, Head of Sales, Central & Eastern Europe, PayPal.

Dodatkową zachętą dla klientów do użycia smartfonów na zakupach według Ipsos to kupony rabatowe (41% wskazań) oraz możliwość zdobycia punktów w programach lojalnościowych (23%). Wiele sklepów internetowych dostrzegając ten trend organizuje liczne promocje, np. dla klientów płacących za pośrednictwem kont PayPal. Mogą oni liczyć na okresowe zniżki czy darmową dostawę w kraju jak i coraz częściej zagranicą.

Przed przedsiębiorcami prowadzącymi handel w sieci kanał mobilny otwiera zupełnie nowe możliwości. Udostępnienie platform sprzedażowych na urządzenia mobilne pozwala m.in. na zaproponowanie klientom dodatkowych usług, jak np. możliwość odprawy na lotnisku dla kupujących bilety lotnicze. Dzięki aplikacjom mobilnym sprzedawcy są też w stanie precyzyjnie określić aktualną lokalizację klienta i zaproponować mu rabaty czy oferty specjalne w odpowiednim miejscu i czasie. Widać, że klienci już dziś chętnie korzystają z tych możliwości. Sprzedawcom nie pozostaje nic innego, jak przyłączyć się do nowej rewolucji w e-handlu. M-commerce nie jest już bowiem jedną z dostępnych opcji, a staje się koniecznością.

PayPal


Źródła:

Ipsos: E-commerce and M-commerce In Poland, 2013 r. Badanie przeprowadzona na zlecenie PayPal na grupie 799 Polaków w wieku 18-64 lata.

Forrester Research Inc.: The Total Economic Impact Of The Mobile Channel With PayPal For Online Merchants In Poland, 2013 r.

2013-10-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców