PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPersonalizacja – czy twoja firma już „to” robi?

Personalizacja – czy twoja firma już „to” robi?

Wiadomości 03.03.2017 (11:26) artykuł nadesłany

W biznesie należy nieustannie zabiegać o uwagę konsumentów, a zyskanie ich faktycznego zainteresowania to nie lada wyzwanie. Podczas gdy wiele firm nadal nie przekonało się choćby do narzędzi mobilnych czy obecności w mediach społecznościowych, na rynku króluje już nowy trend. Nadeszła era personalizacji.

Wskazywanie na zalety marki i korzyści dla klientów już nie wystarcza. W walce o serca i portfele konsumentów, przedsiębiorcy muszą dziś sięgnąć po dużo bardziej przekonujący oręż – emocje. W przekazie najistotniejszy stał się bezpośredni kontakt z odbiorcą, który zmagając się z prawdziwym szumem informacyjnym, zaczął wybiórczo zwracać uwagę na docierające do niego treści, pozostając tylko przy tych, które go osobiście dotyczą. Znaczenie personalizacji w komunikacji marketingowej wydaje się tym samym dość oczywiste. Czy jesteśmy jednak świadomi wszystkich jej obszarów i potencjału?

– Personalizacja to znacznie więcej niż imienne zwroty w ofertach handlowych. Dziś możemy mówić o personalizacji doświadczenia – mówi Paweł Antkowiak, Managing Partner z Albedo Marketing, agencji marketingu zintegrowanego. Wykorzystanie mechanizmu personalizacji ma budować głębokie poczucie, że dana marka traktuje nas bardzo indywidualnie, wsłuchuje się w nasze potrzeby i bierze je pod uwagę planując swoje działania. Na świecie jest ponad 6 miliardów ludzi, więc umiejętność wzbudzenia poczucia wyjątkowości w konsumentach, to niemalże przepis na marketingowy sukces firmy – dodaje Antkowiak.

Personalizacja – jak się to robi?

Żeby najefektywniej wykorzystać możliwości, jakie niesie za sobą personalizacja, konieczne jest stałe i wnikliwe zbieranie informacji o klientach oraz analiza ich zachowań. Dlatego m.in. zaprasza się ich do interakcji za pośrednictwem mediów społecznościowych czy przeprowadza badania opinii na bardzo wąsko sprofilowanej grupie odbiorców. Z pomocą przychodzi również technologia, czego doskonałym przykładem jest remarketing. Pozwala on „namówić” do zakupu tego klienta, który już odwiedził konkretną stronę, zainteresował się danym produktem lub usługą, ale z jakiegoś powodu się rozmyślił. Tymczasem odpowiednie podtrzymanie zainteresowania klienta może doprowadzić do finalizacji transakcji. – To, że po raz wtóry widzimy reklamę butów, które niedawno oglądaliśmy czy ofertę wymarzonych wakacji, to nie przypadek. Mamy dosłownie poczuć, że „coś za nami chodzi”, nie daje o sobie zapomnieć. Tak oto często i z entuzjazmem ostatecznie spełniamy nasze pragnienia – wyjaśnia Paweł Antkowiak z Albedo Marketing.

Dedykowane materiały drukowane to kolejne istotne narzędzie w indywidualnym podejściu do konsumenta. Wymagają one znacznego zaangażowania po stronie realizatorów, ale taki krok może się bardzo opłacić. Przykłady? McNellie’s, restauracja z Tulsy w stanie Oklahoma, poinformowała klientów o otwarciu lokalu za pomocą ulotek z kuponami zniżkowymi oraz mapką, która prowadziła bezpośrednio od drzwi każdego mieszkańca miasteczka do restauracji, co wymagało każdorazowo innego projektu mapki. Efekt? Co czwarty odbiorca reklamy pojawił się na miejscu i skorzystał z kuponu! W branży motoryzacyjnej posłużono się podobnym narzędziem, by zwiększyć sprzedaż nowego modelu samochodu – każdy adresat reklamy otrzymał zdjęcie auta z tablicą rejestracyjną, na której widniało jego imię. Taka promocja zdecydowanie wyróżniła się na tle konkurencji. I na koniec przykład Coca Coli – na potrzeby kampanii „Stay Extraordinary” firma wyprodukowała 2 mln butelek, a każdą w indywidualnym designie. Chociaż akcja działa się tylko w Izraelu, usłyszał o niej cały świat.

Skoro personalizowany jest druk, nasuwa się, że podobnie zapewne jest w przypadku wideo. Owszem. Firmy coraz częściej – także w Polsce – korzystają np. z wideo personalizacji. W zależności od tego, kto widzi obraz, na filmie pojawia się jego imię, odniesienie do aktualnej lokalizacji, czy dedykowana oferta. Wariantów kreacji, podobnie jak w pozostałych przypadkach, jest bardzo wiele.

Bezpośredni kontakt z marką doceniają nie tylko „przeciętni Kowalscy”, ale także liderzy opinii – blogerzy, vlogerzy, celebryci. Tym chętniej podejmują oni współpracę z firmami, im bardziej jest ona sfokusowana na nich (tematyka kanału, wydarzenia z życia etc.) i na ich sympatyków. Tzw. Influencer Marketing, czyli dotarcie do klienta końcowego za pośrednictwem osób, które ten zna i ceni, może wpłynąć na niejedną decyzję zakupową. Aby te działania przyniosły wymierne efekty, należy jednak właściwie sprzężyć cechy marki z tym, co i w jaki sposób komunikuje dany influencer. Próba forsowania przez firmę własnej wizji przekazu „na siłę”, może przynieść opłakane skutki.

Więcej przykładów ze świata…

Jedną z najgłośniejszych i najbardziej udanych marketingowo akcji była personalizacja etykiet Coca-Coli. Początkowo okresowa, lokalna kampania „Share a Coke”, ostatecznie dotarła do 80 krajów. W niektórym miastach świata stanęły nawet specjalne automaty, w których można było stworzyć własną butelkę lub puszkę, co zostało nawet wykorzystane przez jednego z fanów do zorganizowania oświadczyn. Potencjał wirusowego zasięgu tego wydarzenia – bezcenny. Konsekwencją entuzjazmu personalizacji, tylko w samych Stanach Zjednoczonych, był wzrost sprzedaży tego napoju, podczas gdy od 11 lat marka sukcesywnie traciła zainteresowanie konsumentów.

Sukcesów i przykładów podobnych działań można wskazać znacznie więcej – Fiat oraz BMW zaprosili swoich klientów do projektowania aranżacji wnętrza auta oraz jego dachu. Adidas również umożliwiał stworzenie swojego własnego wzoru obuwia, spełniającego indywidualne oczekiwania, jak np. określony kolor, wkładka oraz sznurówki. Personalizuje też Nike, Timberland i Converse, pokusiła się o to również luksusowa marka Burberry. W Starbucks podpisują nasze kubki, w KFC też już w ten sposób przekazują zamówienia, a Facebook regularnie przypomina, że rejestruje wszystkie najważniejsze momenty z naszego życia i zawarte przyjaźnie.

… i z Polski

Na rodzimym rynku doskonale znany nam jest case Nutelli, która pozwalała zaprojektować własną etykietę na słoik i dostarczała ją bezpośrednio do konsumenta lub przykład sklepu internetowego z belgijskimi czekoladkami, w którym na co dzień możemy zamówić oryginalny, słodki telegram.

Do personalizowania swojej etykiety zaprasza również Henkel, producent marki PUR, dla którego z tej akcji stworzyliśmy przedmiot konkursu. Każdy kto poprzez landing page zaprojektujetykiete.pl stworzy swoją naklejkę, wydrukuje ją i umieści na produkcie, a potem doda na wspomnianą stronę zdjęcie z PURem, ma szansę wygrać kultowy Termomix, czy unikalne gadżety kuchenne – mówi Antkowiak z Albedo Marketing.

Indywidualizujemy zatem i możemy indywidualizować wszystko – od żywności przez odzież, obuwie, perfumy, ceramikę po samochody i wiele innych. W ten sposób możemy działać zarówno w obszarze B2B, jak i B2C, a także tak samo będąc gigantem, jak mniejszym przedsiębiorstwem. Dzięki personalizacji możemy efektywniej zarządzać swoimi zasobami i budżetem reklamowym, czerpiąc z tego prawdziwie wymierne korzyści.

Grupa dotPR

2017-03-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców