iBRE, system bankowości Internetowej BRE Banku ma już 5 lat. W tym czasie nieustająco ewoluował w kierunku nowoczesnej, wielofunkcyjnej platformy komunikacji. Dzisiaj iBRE to innowacyjne, wielomodułowe narzędzie przygotowane z myślą o dynamicznie rozwijających się firmach.
Internetowy System Bankowości Korporacyjnej iBRE jest uniwersalną platformą finansową agregującą wiele produktów i usług bankowych za pomocą jednego kanału dostępu. Dzięki nowemu modelowi biznesowemu BRE Banku iBRE dostępny jest dla klientów korporacyjnych, instytucji finansowych, małych i średnich przedsiębiorstw a także klientów Private Banking.
„Innowacyjność platformy iBRE polega na skumulowaniu wielu usług i rozwiązań w jednym miejscu, w oparciu o uniwersalną technologię Internetu. Klienci mają możliwość aktywnego zarządzania środkami finansowymi poprzez dostęp online do informacji finansowych, raportów Cash Management, platformy do zarządzania fakturami i ich dyskontem, zarządzania zleceniami z dedykowanego systemu Trade Finance ” mówi Dariusz Nalepa – dyrektor Departamentu Bankowości Transakcyjnej.
W ramach platformy wyodrębniono wyspecjalizowane moduły usług, które są dostosowane do wysokich wymagań biznesowych i organizacyjnych Klientów:
- iBRE Banking jest podstawowym modułem platformy iBRE, który łączy w sobie funkcje transakcyjne i informacyjne. Umożliwia to zarządzanie bieżącymi i pomocniczymi rachunkami klienta, zarządzanie płatnościami oraz zleceniami Cash Management.
- iBRE Trade Finance jest wyspecjalizowanym narzędziem pozwalającym na bieżącą kontrolę i zarządzanie operacjami bankowymi, przy których wykorzystywane są produkty finansowania i zabezpieczania transakcji handlowych. Unikalną jego cechą jest możliwość prowadzenia w trybie online negocjacji treści gwarancji.
- iBRE Invoice.Net to elektroniczny moduł prezentacji i płatności faktur, który łączy w sobie dwie funkcje:
- EIPP (Electronic Invoice Presentment and Payment) – elektroniczne wystawianie i prezentowanie faktur oparte na wierzytelnościach krajowych i międzynarodowych. Moduł jest m.in. adresowany do firm stosujących odroczone terminy płatności.
- Finansowanie oparte na wierzytelności – elektroniczne dyskonto wierzytelności bez regresu
- iBRE Connect jest unikatowym rozwiązaniem na skalę europejską, które stanowi rozszerzenie systemów ERP o funkcje umożliwiające bezpośrednią wymianę informacji finansowych i niefinansowych z platformą iBRE. Moduł został stworzony, jako dodatkowy element wewnętrznego systemu klienta. Dzięki tej funkcjonalności klient realizuje wszystkie operacje płatnicze bez konieczności przenoszenia danych z systemu finansowo księgowego do aplikacji bankowej jak również bez konieczności korzystania z odrębnego interfejsu. Moduł iBRE Connect może współpracować z rynkowymi liderami systemów ERP – programem SAP oraz Symfonia Forte itp.
Obecnie trwa etap pilotażu i wkrótce Klienci BRE Banku będą mogli korzystać z trzech nowych modułów:
- iBRE Cash jest bezpiecznym i praktycznym narzędziem, które usprawnia zarządzanie zleceniami obrotu gotówki.
- iBRE Cards przeznaczony jest do obsługi kart biznes. Dzięki niemu klienci mogą aktywie zarządzać kartami swoich pracowników poczynając od analizy wydatków indywidualnych, zmiany limitów kart, wydawać dyspozycje zasilania, kończąc na usprawnionej obsłudze wniosków. iBRE Cards umożliwia również dostęp do pełnej historii operacji.
- iBRE FX, to rozwiązanie umożliwiające dokonywanie wymiany walut w trybie online oraz automatyczne rozliczanie transakcji, w których system sam proponuje stawki uzależnione od wolumenu transakcji, warunków rynkowych, dostosowanych do indywidualnych parametrów klienta i operacji
Dalszy rozwój platformy internetowej iBRE przewiduje rozszerzenie zastosowania podpisu kwalifikowanego, rozwój produktów i usług dla Sektora Publicznego, Multibanking (śledzenie rachunków Klienta w innym banku z poziomu platformy internetowej iBRE), rozszerzenie modułu zarządzania środkami i płatnościami, rozszerzenie funkcjonalności modułu Komunikacyjnego oraz rozbudowa modułu Informacyjnego.
Platformę internetową iBRE cechuje intuicyjna obsługa, przejrzysta architektura, bezpieczeństwo, innowacyjność rozwiązań, krótki czas implementacji systemu oraz pełna automatyzacja procesów.
BRE Bank, jako pierwszy polski bank już w 1993 roku, zaoferował swoim Klientom system bankowości elektronicznej i transakcyjnej. Dzięki konsekwentnej realizacji założonych celów rozwojowych udało się zbudować i utrzymać pozycję czołowej instytucji finansowej na polskim rynku. Po ponad 20 latach działalności, usługi BRE Banku cechuje wysoki poziom zaawansowania technologicznego, innowacyjność, wysoka kultura współpracy z Klientem.
Źródło: BRE Bank