Taki sposób regulowania płatności bezgotówkowych jest bardzo popularny w krajach zachodnich. W Polsce dostrzegamy silną barierę psychologiczną – klienci obawiają się utraty poczucia kontroli nad swoimi należnościami. Polecenie Zapłaty Komfort jest zatem rozwiązaniem, które daje klientom pewność, że poprzez smsa osobiście nadzorują każdą należność, jaka ma być pobrana z ich konta – powiedział Marcin Wiecha, dyrektor Biura Płatności i Obsługi Należności w Citi Handlowy.
Zastosowane przez bank połączenie technologii telefonii komórkowej z istniejącym rozwiązaniem pozwoliło na stworzenie produktu, który zwiększy popularność polecenia zapłaty w Polsce. Ta forma regulowania płatności pozwala na szybkie i bezpieczne regulowanie cyklicznych zobowiązań finansowych – opłaty za usługi telekomunikacyjne, abonament telewizji kablowej, składkę ubezpieczenia, rachunki za energię elektryczną, cieplną, gaz, czynsz, prenumeraty czasopism, a także spłaty pożyczek.
Citi Handlowy jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który zaoferował Polecenie Zapłaty. W tym roku mija dziesięć lat odkąd umożliwiamy naszym klientom, zarówno korporacyjnym jak i indywidualnym, tą prostą i funkcjonalną formę regulowania powtarzających się płatności – dodaje Sebastian Kucharek, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów Zarządzania Środkami Finansowymi w Citi Handlowy.
Dzięki Poleceniu Zapłaty klienci są zwolnieni z konieczności dokonywania przelewu środków za otrzymane towary lub usługi w banku lub na poczcie. Od momentu uruchomienia Polecenia Zapłaty rachunki są regulowane automatycznie przez Bank, a informacja o należnościach otrzymywana jest w postaci faktury za kupione produkty i usługi. Polecenie Zapłaty jest formą płatności opartą na bezpiecznym systemie elektronicznej wymiany danych między bankami, funkcjonującym pod nazwą ELIXIR.
Polecenie Zapłaty Komfort to atrakcyjne rozwiązanie zarówno dla firm, jak i dla klientów indywidualnych (płatników), gdyż obie strony zyskują oszczędność czasu, środków oraz większą przejrzystość dokonywanych operacji.