Gra w Piłkarzyki polega na stworzeniu i prowadzeniu wirtualnej drużyny piłkarskiej złożonej z piłkarzy I ligi polskiej. Zadaniem uczestników jest założenie drużyny, kupienie 18 piłkarzy i wystawianie do każdej kolejki optymalnego składu. Pozycja gracza zależy od wyników, jakie osiągną wybrani przez niego piłkarze w prawdziwych meczach ligowych. Piłkarzyki w portalu Gazeta.pl stwarzają więc niepowtarzalną okazję sprawdzenia się w roli prezesa i menedżera klubu piłkarskiego. Rozgrywki wygrywa gracz, którego drużyna zdobędzie najwięcej punktów przez całą rundę jesienną. Gracze rywalizują także w zakładanych przez siebie ligach prywatnych (w edycji wiosennej było ich cztery tysiące) oraz równych klasyfikacjach dodatkowych, rankingach graczy miesiąca itp.
W VI edycji Piłkarzyków na prośbę graczy zmniejszyliśmy budżet klubu i zwiększyliśmy prowizję za transfer piłkarzy. Tym samym podczas gry większy nacisk został położony na taktykę.
W Piłkarzyki może grać każdy, kto posiada bezpłatne konto w portalu Gazeta.pl. Zaawansowani gracze mają do dyspozycji Piłkarzyki Plus – płatną wersję umożliwiającą dostęp do unikalnego w polskim internecie systemu statystyk ligowych z czterech ostatnich sezonów, bazy wiedzy o piłkarzach ekstraklasy oraz zawierającą opcje, dzięki którym można zindywidualizować wygląd drużyny. Pakiet zawiera także dostęp do poszerzonej bazy wiedzy na temat piłkarzy ligowych. Pakiet Piłkarzyki Plus SMS gwarantuje otrzymywanie wyników swojej drużyny na komórkę.
Z pakietu Piłkarzyki Plus można korzystać przez całą grę po jego wykupieniu za pośrednictwem SMS, karty kredytowej oraz przelewu online „Płace z Inteligo”. Koszt pakietu Piłkarzyki Plus wynosi 4,88 zł, a pakietu Piłkarzyki Plus SMS 10,98 zł.
Gracze łączący się z internetem poprzez numer dostępowy NetGazeta mogą za darmo korzystać z opcji pakietu Piłkarzyki Plus.
W zakończonej w czerwcu V edycji gry założonych zostało blisko 80 tys. drużyn. W Piłkarzykach grają przede wszystkim mężczyźni – 94 proc. Ponad połowa z nich mieszka w dużych miastach. Najliczniejsza grupa graczy – 31 proc. – to osoby w wieku od 15 do 19 lat. Statystyczny gracz Piłkarzyków jest dobrze wykształcony – blisko 30 proc. ma wyższe wykształcenie.
VI edycja Piłkarzyków jest promowana kampanią bannerową w portalu Gazeta.pl, komunikatami w Gadu-Gadu, ogłoszeniami prasowymi w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach, w czasopismach „Auto+”, „Świat Motocykli” i „Wiedza i Życie” oraz w stacjach radiowych Agory SA.
Partnerami obecnej edycji gry są PC World Komputer, serwisy GameStar.pl i 90min.pl oraz wydawca gry Football Manager 2005. Sponsorem nagrody głównej skutera Piaggio Zip50 jest Euro Moto Trade.
Piłkarzyki w portalu Gazeta.pl: www.gazeta.pl/pilkarzyki