Postępująca cyfryzacja społeczeństwa stawia przed instytucjami finansowymi nowe zadania, ale i nowe możliwości. Przed szczególnym wyzwaniem stoją banki, których klienci oczekują rozwiązań nowoczesnych, efektywnych i intuicyjnych. Banki spółdzielcze poszukują sposobów nawiązywania bliższych relacji z klientami, zwiększenia efektywności obsługi klienta i wprowadzenia innowacji, dzięki którym będą mogły odróżnić się od konkurencji. To jedna, ale nie jedyna przyczyna, dla której Bank Spółdzielczy w Brodnicy postanowił podjąć współpracę z firmą TUATARA, specjalizującą się m.in. w wykorzystaniu sztucznej inteligencji i technologii kognitywnych w obsłudze klientów branży finansowej, telekomunikacyjnej czy ubezpieczeniowej.
Grzegorz Głowacki, członek zarządu ds. informatyki i innowacji w Banku Spółdzielczym w Brodnicy, podkreśla: „Współczesny klient oczekuje szybkich i sprawnych rozwiązań. Wprowadzenie Piotra to dla nas nie tylko odpowiedź na potrzeby rynku, ale przede wszystkim inwestycja w komfort i zadowolenie naszych klientów. Chcemy, aby każdy z nich miał poczucie, że jesteśmy z nim na każdym kroku jego finansowej podróży. Nasz Wirtualny Doradca to też swego rodzaju dowód na to, że banki spółdzielcze mogą stać w forpoczcie innowacji sektora”.
Wirtualny doradca Piotr oparty jest na technologii Actionbot, rozwiązaniu firmy TUATARA. Actionbot to asystent, który potrafi zrozumieć potrzeby klienta i przetwarzać jego intencje. Actionbot dostępny jest całodobowo, a kontekstowych informacji może udzielać w dowolnym, zaplanowanym języku, w tym polskim. Ułatwia nawigację po usługach bankowych oraz potrafi automatycznie wypełniać formularze. W przypadku bardziej skomplikowanych zapytań, Actionbot jest w stanie przekazać rozmowę bezpośrednio do pracownika banku, zapewniając ciągłość obsługi.
„Współpraca z Bankiem Spółdzielczym w Brodnicy była dla nas nie tylko biznesowym wyzwaniem, ale przede wszystkim okazją do kreowania przyszłości polskiej bankowości. W erze cyfrowej, innowacje nie są luksusem, ale koniecznością. Dzięki temu partnerstwu, pokazujemy, że nowoczesność i tradycja mogą iść w parze, tworząc wartość zarówno dla klientów, jak i dla samej branży finansowej. Naszym celem jest dostarczanie zachwycających doświadczeń w przestrzeni cyfrowej, i bardzo cieszymy się, że możemy pokazać magię Actionbota nowej grupie klientów” – Krzysztof Goworek, Prezes firmy TUATARA.
Korzyści płynące z wdrożenia Wirtualnego Doradcy Piotra w BS Brodnica
Dzięki Piotrowi, klienci będą mogli łatwiej nawigować na stronie banku, szukać treści na portalu czy dowiedzieć się o lokalizacji i danych kontaktowych placówek. Ponadto, doradca będzie informował o produktach banku, takich jak różnego rodzaju karty, rachunki, kredyty, lokaty czy ubezpieczenia. W razie potrzeby Piotr przekieruje klienta do rozmowy z doradcą. Po każdej rozmowie z Actionbotem, klient będzie miał także możliwość oceny jakości wsparcia, co pozwoli jeszcze lepiej dostosować asystenta do potrzeb użytkowników
„Piotr – Wirtualny Doradca stanowi ważny krok w naszych działaniach na rzecz cyfrowej transformacji. Umożliwi nam lepsze zrozumienie potrzeb naszych klientów i dostarczy nam ważnych informacji na temat ich zachowań. Oczekujemy, że dzięki niemu znacząco podniesiemy jakość obsługi i satysfakcję naszych klientów”- dodaje Grzegorz Głowacki.
Korzyści płynące z wdrożenia Wirtualnego Doradcy to m.in.:
- Intuicyjna pomoc w nawigacji na stronie banku.
- Szybka i skuteczna odpowiedź na pytania związane z ofertą.
- Rekomendowanie produktów dostosowanych do potrzeb klienta.
- Informowanie o aktualnych promocjach oraz ofertach specjalnych.
- Wsparcie w korzystaniu z bankowości internetowej.
- Proaktywne sugestie i pomoc w wyborze najlepszego produktu finansowego.
Wizja rozwoju Wirtualnego Doradcy w BS Brodnica nie kończy się na obecnym wdrożeniu. W najbliższych miesiącach bank planuje intensywnie pracować nad ulepszeniem modelu asystenta, bazując na obserwacji rynku i interakcjach klientów z Piotrem. Szczególny nacisk zostanie położony na analizę zadowolenia użytkowników oraz wpływu Actionbota na częstsze odwiedziny stron dotyczących produktów. Dzięki temu klienci będą lepiej poinformowani o pełnej ofercie Banku Spółdzielczego w Brodnicy, co pozwoli im podejmować bardziej świadome decyzje finansowe, a bank zyska jeszcze bliższy kontakt z ich potrzebami i oczekiwaniami.
Źródło: BS Brodnica