PKO BP Bankowy OFE w trakcie ostatniej sesji transferowej pozyskał 80 mln złotych aktywów i blisko 6 tysięcy nowych członków. Wielu nowych klientów Funduszu posiada wysoki kapitał zgromadzony na kontach emerytalnych. W najnowszym, krótkoterminowym rankingu niezależnego ośrodka analitycznego Analizy Online PKO BP Bankowy OFE otrzymał najwyższą notę „5 a” za ostatnie 12 miesięcy.
Do poprawy pozycji Funduszu na rynku przyczyniło się znaczne polepszenie wyników inwestycyjnych, wdrożenie nowej strategii sprzedaży, uruchomienie nowego kanału dystrybucji (Multiagencje) oraz „rebranding” i identyfikacja z marką PKO Banku Polskiego, cieszącą się zaufaniem i wysoką renomą wśród ponad 7 mln klientów banku.
– Strategia na lata 2010-12 zakłada dla spółek Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego uzyskanie pozycji rynkowej zgodnej z olbrzymim potencjałem największego polskiego Banku. Pozyskiwanie nowych aktywów i klientów przez PKO BP Bankowy OFE dowodzi, że rozwój następuje właściwą drogą. Mam nadzieję, że już w 2011 roku PKO BP Bankowy OFE znajdzie się w pierwszej trójce pod względem liczby pozyskiwanych członków do Funduszu – powiedział Wojciech Papierak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego.
PKO BP BANKOWY PTE wykorzystuje efekt synergii płynący z realizacji strategii Grupy PKO Banku Polskiego. Dzięki temu klienci zyskują kompleksowy pakiet produktów i usług finansowych oferowany przez jej podmioty. Stąd m.in. posiadacze Superkonta, korzystając z bankowości elektronicznej (iPKO i Inteligo), mogą na bieżąco kontrolować stan swojego rachunku w OFE.
Podstawowymi celami dla PKO BP BANKOWY PTE w najbliższych latach będzie utrzymanie bardzo dobrych wyników inwestycyjnych i poprawienie pozycji rynkowej, a także umocnienie pozycji eksperta
w Grupie na rynku. W warunkach zaostrzającej się walki konkurencyjnej, wzrostu oczekiwań ze strony klientów, niepewności wobec planowanej reformy systemu emerytalnego w zakresie przyszłości II filaru, jedyną drogą rozwojową jest stałe podnoszenie jakości obsługi klientów m.in. poprzez rozbudowę sieci sprzedaży i podnoszenie kwalifikacji pracowników.
Czas bezrefleksyjnej konwersji członków z OFE do OFE stopniowo dobiega końca. Klienci są coraz bardziej świadomi dokonywanych przez siebie wyborów. Główne znaczenie przy podejmowaniu przez nich decyzji ma dobre zarządzanie funduszem, marka reprezentowanej przez OFE grupy kapitałowej oraz poziom obsługi klienta, szczególnie w zakresie Internetu. Łatwy i szybki dostęp do najważniejszych informacji, w połączeniu z silną i powszechnie znana marką, będzie w przyszłości kluczem do pozyskiwania klientów” – mówi Cezary Burzyński, prezes Zarządu PKO BP BANKOWY PTE.
Źródło: PKO Bank Polski