PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePKO BP – elektroniczny do potęgi Enter

PKO BP – elektroniczny do potęgi Enter

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 13.10.2005 (21:45)
Bankowość internetowa

Jeśli w Pekao S.A. czy Banku BPH słowo „fuzja” otwiera wszystkie drzwi i coś, co normalnie trwało pół roku załatwia się w 3 dni, to takim słowem w PKO BP jest „internet”. Zarząd banku najwidoczniej zobaczył, że internet po prostu się opłaca. Dlatego nie żałuje pieniędzy na jego rozwój. Już teraz z nowej oferty PKO Inteligo (nie mylić z wirtualnym rachunkiem Inteligo) korzysta 660 tysięcy klientów. Licząc razem z Inteligo – to ponad 1,1 mln użytkowników. Całkiem sporo zważywszy, że odbyło się to praktycznie bez jakiejś większej kampanii reklamowej, poza informacjami w placówkach. Bank jednak uznał, że wreszcie należy się pochwalić wynikiem,zwłaszcza, że można go w sumie potraktować jako lidera rynku. Nawet podobnie licząc łącznie mBank i MultiBank – liczba klientów tych instytucji będzie podobna – tyle, że PKO BP rośnie obecnie znacznie szybciej.

Osobne pytanie – na które Bank nie zna odpowiedzi – to jaki procent z tych aktywujących się klientów to zupełnie nowi użytkownicy bankowości internetowej. Bo jeśli to już zatwardziali i doświadczeni klienci innych banków, to z osiągnięciem zakładanej penetracji na poziomie 50 proc. mogą być problemy. I to bardzo duże. My tam twierdzimy, że teraz aktywują się klienci świadomi wygody tego kanału…

Jakby jednak na to nie patrzeć – PKO BP liderem pod względem liczby użytkowników (ale nie penetracji – bo tutaj wygrywa Citibank i MultiBank!) niewątpliwie jest, lub za chwilę będzie. Dlatego Bank chce to podkreślić za pomocą nowej kampanii reklamowej. Co jak co – ale takie pozycjonowanie banku może zaskakiwać – ale o to właśnie chodzi. Jeszcze raz okazuje się, że zakup Inteligo to był po prostu strzał w przysłowiową dziesiątkę.

A kampania? Wszystkie szczegóły będą znane już wkrótce, więc podamy tylko kilka głównych informacji. Po pierwsze budżet – z całą pewnością kilka milionów od 4 w górę. Sama kampania reklamowa potrwa do 13 listopada. Wykorzystano wszystkie media – jednak w głównym stopniu telewizję. Oczywiście reklam nie zabraknie w prasie, na nośnikach zewnętrznych, w internecie, a nawet w kinie.

Warto przy tym zwrócić uwagę na wykonawców kampanii – Kota Przybory przedstawiać chyba nie trzeba (niedawno pisała o nim i Zaniewskim „Polityka” – to dla tych, którzy nie przeglądają od czasu do czasu MiM, Briefu, itp.), tak jak i firmy Euro RSCG 4D. Natomiast warto zwrócić uwagę na firmę Platige Image – to ta od słynnej już „Katedry”.

A jak będzie wyglądać reklama? Będą to trzy animowane filmiki – jeden do ściągnięcia u nas (na razie bez muzyki, bo kiepscy z nas ripperzy). W każdym z nich odgrywana jest inna scenka. Na początek niejaki Arystokrata (wampir ?), potem Profesor, a na końcu trzy mordy komitetu powitalnego – tzw. Witaczy. Całość prezentuje się całkiem okazale (co można będzie zresztą samemu niedługo zobaczyć) – a przede wszystkim będzie się wyróżniać na tle innych bankowych reklam, których ostatnio w mediach bez liku. Reklama, reklamą – bo tutaj jak zwykle różne są opinie – należy jednak wziąć pod uwagę kto za nią stoi. Jeśliby dwa lata temu pokazać ją bez ujawniania marki instytucji klientom, a nawet ekspertom, to sądzimy, że PKO BP byłby wymienny jako ostatni wśród ewentualnych „autorów”.

No i chyba właśnie to jest w tym najważniejsze – ewolucja i przeobrażenie tego państwowego molocha. Co najważniejsze – to ponoć nie koniec. Na poniedziałkowej konferencji Bank ma ogłosić szczegółowe dane na temat swoich osiągnięć w tym zakresie, a także planów na najbliższą przyszłość. Szczegółów nie znamy, ale patrząc na stronę http://www.elektroniczny.pkobp.pl/ , można się domyślić, że podrasowano kwestię bezpieczeństwa, podobnie jak to zrobiono ostatnio w Inteligo, a także – tu strzelamy – być może bank w końcu wprowadzi system płatności internetowej „Płacę z PKO BP”, czy też możliwość doładowywania telefonów, itp. Możliwych opcji jest całkiem dużo, jeśli się spojrzy na ofertę Inteligo. Pytanie które rzeczy opłaca się przenosić przed migracją na Alnovę? A właśnie co do wdrożenia – ponoć już działa testowy „wirtualny” oddział dla pracowników i niedługo ma być w końcu otworzona placówka w Warszawie dla klientów.

Więcej szczegółów zapewne w przyszłym tygodniu.

FILM (avi) 24MB (bez dźwięku – na początku kilka sekund „ciemności” – przepraszamy za jakość – może uda nam się wyciągnąć w ładnej wersji).

FILM (mov) 45MB – i obiecywana lepsza wersja 🙂

bankowość internetowa pko bp reklama 2005-10-13
Michał Macierzyński
Tagi: bankowość internetowa pko bp reklama

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców