PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePKO BP – elektroniczny do potęgi Enter

PKO BP – elektroniczny do potęgi Enter

Informacje Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 13.10.2005 (21:45)
Bankowość internetowa

Jeśli w Pekao S.A. czy Banku BPH słowo „fuzja” otwiera wszystkie drzwi i coś, co normalnie trwało pół roku załatwia się w 3 dni, to takim słowem w PKO BP jest „internet”. Zarząd banku najwidoczniej zobaczył, że internet po prostu się opłaca. Dlatego nie żałuje pieniędzy na jego rozwój. Już teraz z nowej oferty PKO Inteligo (nie mylić z wirtualnym rachunkiem Inteligo) korzysta 660 tysięcy klientów. Licząc razem z Inteligo – to ponad 1,1 mln użytkowników. Całkiem sporo zważywszy, że odbyło się to praktycznie bez jakiejś większej kampanii reklamowej, poza informacjami w placówkach. Bank jednak uznał, że wreszcie należy się pochwalić wynikiem,zwłaszcza, że można go w sumie potraktować jako lidera rynku. Nawet podobnie licząc łącznie mBank i MultiBank – liczba klientów tych instytucji będzie podobna – tyle, że PKO BP rośnie obecnie znacznie szybciej.

Osobne pytanie – na które Bank nie zna odpowiedzi – to jaki procent z tych aktywujących się klientów to zupełnie nowi użytkownicy bankowości internetowej. Bo jeśli to już zatwardziali i doświadczeni klienci innych banków, to z osiągnięciem zakładanej penetracji na poziomie 50 proc. mogą być problemy. I to bardzo duże. My tam twierdzimy, że teraz aktywują się klienci świadomi wygody tego kanału…

Jakby jednak na to nie patrzeć – PKO BP liderem pod względem liczby użytkowników (ale nie penetracji – bo tutaj wygrywa Citibank i MultiBank!) niewątpliwie jest, lub za chwilę będzie. Dlatego Bank chce to podkreślić za pomocą nowej kampanii reklamowej. Co jak co – ale takie pozycjonowanie banku może zaskakiwać – ale o to właśnie chodzi. Jeszcze raz okazuje się, że zakup Inteligo to był po prostu strzał w przysłowiową dziesiątkę.

A kampania? Wszystkie szczegóły będą znane już wkrótce, więc podamy tylko kilka głównych informacji. Po pierwsze budżet – z całą pewnością kilka milionów od 4 w górę. Sama kampania reklamowa potrwa do 13 listopada. Wykorzystano wszystkie media – jednak w głównym stopniu telewizję. Oczywiście reklam nie zabraknie w prasie, na nośnikach zewnętrznych, w internecie, a nawet w kinie.

Warto przy tym zwrócić uwagę na wykonawców kampanii – Kota Przybory przedstawiać chyba nie trzeba (niedawno pisała o nim i Zaniewskim „Polityka” – to dla tych, którzy nie przeglądają od czasu do czasu MiM, Briefu, itp.), tak jak i firmy Euro RSCG 4D. Natomiast warto zwrócić uwagę na firmę Platige Image – to ta od słynnej już „Katedry”.

A jak będzie wyglądać reklama? Będą to trzy animowane filmiki – jeden do ściągnięcia u nas (na razie bez muzyki, bo kiepscy z nas ripperzy). W każdym z nich odgrywana jest inna scenka. Na początek niejaki Arystokrata (wampir ?), potem Profesor, a na końcu trzy mordy komitetu powitalnego – tzw. Witaczy. Całość prezentuje się całkiem okazale (co można będzie zresztą samemu niedługo zobaczyć) – a przede wszystkim będzie się wyróżniać na tle innych bankowych reklam, których ostatnio w mediach bez liku. Reklama, reklamą – bo tutaj jak zwykle różne są opinie – należy jednak wziąć pod uwagę kto za nią stoi. Jeśliby dwa lata temu pokazać ją bez ujawniania marki instytucji klientom, a nawet ekspertom, to sądzimy, że PKO BP byłby wymienny jako ostatni wśród ewentualnych „autorów”.

No i chyba właśnie to jest w tym najważniejsze – ewolucja i przeobrażenie tego państwowego molocha. Co najważniejsze – to ponoć nie koniec. Na poniedziałkowej konferencji Bank ma ogłosić szczegółowe dane na temat swoich osiągnięć w tym zakresie, a także planów na najbliższą przyszłość. Szczegółów nie znamy, ale patrząc na stronę http://www.elektroniczny.pkobp.pl/ , można się domyślić, że podrasowano kwestię bezpieczeństwa, podobnie jak to zrobiono ostatnio w Inteligo, a także – tu strzelamy – być może bank w końcu wprowadzi system płatności internetowej „Płacę z PKO BP”, czy też możliwość doładowywania telefonów, itp. Możliwych opcji jest całkiem dużo, jeśli się spojrzy na ofertę Inteligo. Pytanie które rzeczy opłaca się przenosić przed migracją na Alnovę? A właśnie co do wdrożenia – ponoć już działa testowy „wirtualny” oddział dla pracowników i niedługo ma być w końcu otworzona placówka w Warszawie dla klientów.

Więcej szczegółów zapewne w przyszłym tygodniu.

FILM (avi) 24MB (bez dźwięku – na początku kilka sekund „ciemności” – przepraszamy za jakość – może uda nam się wyciągnąć w ładnej wersji).

FILM (mov) 45MB – i obiecywana lepsza wersja 🙂

bankowość internetowa pko bp reklama 2005-10-13
Michał Macierzyński
Tagi: bankowość internetowa pko bp reklama

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców