PKO BP w listopadzie ubiegłego roku umożliwił klientom dostęp do konta poprzez Internet. Przez osiem miesięcy ponad 450 tys. osób aktywowało swoje elektroniczne konto. – Każdego dnia 3,2 tysiąca klientów zaczyna korzystać z tej usługi. W połowie przyszłego miesiąca liczba aktywnych rachunków w Internecie wzrośnie do 500 tysięcy – mówi Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP.
W drugiej połowie roku bank planuje kampanię reklamową bankowości elektronicznej. Jacek Obłękowski liczy, że promocja sprawi, że do końca roku milion klientów będzie płaciło rachunki przez Internet.
Według „Rzeczpospolitej” bank chce zwiększać udział w rynku kart kredytowych. Wydał ich już prawie 460 tys. W umocnieniu pozycji ma pomóc wiedza zdobyta przez Jacka Obłękowskiego w Visie. Został on bowiem członkiem rady dyrektorów Visa Europe. W radzie nadzoruje kraje, które w ubiegłym roku przystąpiły do Unii Europejskiej.
Nie wiadomo jeszcze, jak będzie wyglądała współpraca PKO BP i Banku Pocztowego. Jacek Obłękowski powiedział, że rozmowy z Pocztą Polską dotyczące strategii Banku Pocztowego (PKO BP ponad 25 proc. akcji Pocztowego, a resztę Poczta Polska) jeszcze się nie zakończyły. – Ale jesteśmy bardzo blisko – mówi Jacek Obłękowski. PKO BP kupił akcje Banku Pocztowego w sierpniu ubiegłego roku.
Wiadomo za to, jak największy polski bank zamierza kierować swoją spółką na Ukrainie. PKO BP ma ponad 60 proc. akcji Kredyt Banku Ukraina. Drugim dużym akcjonariuszem jest Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju – pisze dziennik.