W przesłanym dziś komunikacie prasowym PKO BP informuje o uruchomieniu nowego oddziału w Łodzi. Mieści się on w kompleksie „Brama Miasta”. Znajdują się w nim nie tylko stanowiska obsługi klientów, ale także urządzenia samoobsługowe, pokoje spotkań, a nawet galeria prac młodych artystów.
– Oddział 19 w Łodzi, który otworzyliśmy 25 lutego w kompleksie „Brama Miasta”, prezentuje zupełnie nowe podejście do bankowości detalicznej – mówi Bartłomiej Wypchło, Dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO Banku Polskiego. – W oddziale koncentrujemy się nie tylko na standardowej obsłudze bankowej, ale przede wszystkim na edukacji klientów w zakresie kanałów zdalnych. Cała przestrzeń posiada charakter uniwersalny: jest w niej miejsce na spotkania klientów z doradcami, nowoczesne urządzenia samoobsługowe i ekrany oraz kameralne pokoje spotkań biznesowych. Stawiamy na technologie, które wspierają cyfryzację procesów oddziałowych i edukację klientów. Nawiązując do bogatej historii awangardy w łódzkiej sztuce połączyliśmy strefę obsługi i strefę spotkań z małą galerią, w której przy współpracy z Akademią Sztuk Pięknych młodzi artyści będą mogli prezentować swoje prace – dodaje.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, kluczową cześć placówki stanowi strefa samoobsługowo-edukacyjna z nowoczesnymi urządzeniami, dzięki którym klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego rachunku na stanowisku internetowym i sprawdzi jego działanie. Na miejscu do dyspozycji klientów dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu. Obsługa kasowa przestaje być główną funkcją oddziału – staje się jedną z kompleksowego pakietu usług – pisze bank.
Dla oczekujących z dziećmi przewidziano specjalny kącik zabaw. W placówce mieści się też antresola na spotkania biznesowe i transmisję eventów. Projektując oddział pomyślano o wydzieleniu przestrzeni wystawienniczej.
Oddział w Łodzi to druga placówka stworzona w ramach projektu PKO Koncept. Od czerwca 2020 roku na warszawskim Ursynowie funkcjonuje już oddział 34. To multibiznesowe centrum obsługi klienta. W warszawskim oddziale położono duży nacisk na ekologię – wyposażenie przestrzeni w dużej części pochodzi z recyklingu, a do polityki paperless przekonali się wszyscy klienci placówki, również starsi.
Bank zwraca uwagę, że na zmiany w projektowaniu placówek mają wpływ zmieniające się preferencje klientów. Coraz więcej osób obsługuje swoje finanse zdalnie – za pomocą aplikacji mobilnej lub serwisu internetowego.