Realizując strategię szerokiego otwarcia na Internet, PKO Bank Polski uruchomił wirtualne biuro prasowe, które ma stać się centrum informacyjnym dla dziennikarzy i za ich pośrednictwem również dla klientów.
Wirtualne biuro prasowe, które dostępne jest pod adresem http://media.pkobp.pl, wyznacza nowy standard w polityce komunikacyjnej PKO Banku Polskiego. Od teraz dziennikarze i klienci mogą w prosty sposób zapoznać się nie tylko z komunikatami prasowymi z ostatnich lat, ale również z ciekawymi materiałami analitycznymi i multimedialnymi tworzonymi w różnych działach banku. Na odrębnych podstronach wyeksponowane zostały ostatnie raporty finansowe PKO Banku Polskiego (zarówno skonsolidowane, jak i jednostkowe) oraz wydawany przez Bank „Poradnik Bankowy”. Szybki dostęp do podstawowych informacji na temat Banku umożliwia natomiast strona „PKO Bank Polski w liczbach”, na której znajdują się między innymi dane o zysku Banku, liczbie oddziałów czy liczbie otwartych w Banku rachunków osobistych. Dotarcie do interesujących komunikatów, raportów, materiałów analitycznych i multimediów ułatwia przejrzyste menu oraz sprawna wyszukiwarka.
– Chcieliśmy, żeby dziennikarz wchodzący na stronę wirtualnego biura prasowego mógł w jednym miejscu zdobyć wszystkie potrzebne informacje na temat Banku, jego produktów i podejmowanych przez niego działań. Udostępnienie w wirtualnym biurze prasowym materiałów analitycznych i wydawnictw takich jak „Poradnik Bankowy” powinno dostarczyć dziennikarzom dodatkowej inspiracji w pisaniu artykułów na tematy finansowe – mówi Elżbieta Anders, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.
Wirtualne biuro prasowe umożliwia rejestrację, której główną zaletą jest możliwość skonfigurowania przez dziennikarza kategorii i formy komunikatów prasowych, które będą do niego trafiały. Rejestracja pozwala też na zapoznanie się z niektórymi materiałami niedostępnymi dla niezalogowanych użytkowników. Podane w trakcie rejestracji dane kontaktowe dziennikarz może w każdej chwili uaktualnić, aby w przypadku zmiany adresu e-mail czy numeru telefonu nie stracić możliwości kontaktu z zespołem prasowym PKO Banku Polskiego. Warto przy tym podkreślić, że do rejestracji dziennikarz nie musi używać tradycyjnego formularza. Użytkownicy Facebooka, Google i Wirtualnej Polski mogą zarejestrować się poprzez prostą synchronizację kont na wspomnianych serwisach z wirtualnym biurem prasowym.
Dopełnieniem projektu wirtualnego biura prasowego w zakresie wykorzystania nowych technologii w komunikacji banku z otoczeniem będzie transmisja internetowa z najbliższej konferencji wynikowej. Umożliwi ona każdej osobie posiadającej dostęp do Internetu śledzenie w czasie rzeczywistym konferencji, podczas której zostaną ogłoszone wyniki finansowe PKO Banku Polskiego po III kwartale 2010 roku. Specjalna internetowa strona transmisyjna http://infoengine.pl/pkobp/ umożliwi również zapoznanie się z prezentacją pokazywaną w trakcie konferencji i zadawanie internautom pytań do Prezesa Zbigniewa Jagiełło i członków Zarządu.
– Zdecydowaliśmy się na transmisję internetową konferencji wynikowej, ponieważ chcemy, aby jak najszersze grono osób mogło zapoznać się z sytuacją finansową największego polskiego banku. Należy to traktować również jako realizację naszych obowiązków informacyjnych wynikających z faktu, że jesteśmy spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – mówi Elżbieta Anders.
Konferencja wynikowa PKO Banku Polskiego, z której zostanie przeprowadzona transmisja, odbędzie się 4 listopada o godzinie 11.30. W tym samym dniu po konferencji o godzinie 16.30 Prezes Zbigniew Jagiełło udzieli dziennikarzom kanału TVN CNBC Biznes pierwszego w historii wywiadu na żywo z nowego studia telewizyjnego w siedzibie PKO Banku Polskiego.
Źródło: PKO Bank Polski