„Mamy tu wszystko… Płatności mobilne też” to hasło rozpoczynającej się właśnie kampanii reklamowej, która promuje usługi mobilne w Bankach Spółdzielczych. Działania w telewizji i kanałach VOD przygotowały i sfinansowały oba zrzeszenia – Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz Grupa BPS.
– „Mobilne przyspieszenie” w Bankach Spółdzielczych SGB wchodzi w kolejną fazę. Chcemy jak najszerzej upowszechniać wiedzę o tym, że bankowość spółdzielcza zmienia się na naszych oczach. Wdrożyliśmy BLIKA, Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay, dzięki czemu trafiamy do grupy banków, które oferują klientom pełne spektrum usług w obszarze mobilności – mówi prezes Zarządu SGB-Banku SA, Mirosław Skiba. – Intensywnie przygotowujemy przyjazną w obsłudze i nowatorską własną aplikację płatniczą. Nie byłoby tego sukcesu, gdyby nie olbrzymia aktywność wszystkich pracowników SGB-Banku i Banków Spółdzielczych naszego Zrzeszenia. Kampania reklamowa to z kolei efekt współpracy obu zrzeszeń, mającej na celu wypromowanie lokalnych banków spółdzielczych, jako nowoczesnych i dbających o komfort klienta instytucji finansowych.
30-i 15-sekundowe spoty oraz billboardy sponsorskie emitowane będą w ogólnopolskich stacjach TV, a także na platformach VOD do 17 listopada 2019 r.
Zdaniem Artura Adamczyka, prezesa Zarządu Banku BPS SA, kampania promująca nowe formy usług mobilnych to element długoterminowej strategii integrującej środowisko bankowości spółdzielczej i współpracy w zakresie wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań:
– Banki Spółdzielcze z Grupy BPS mają w swojej ofercie wszystko to, czego oczekują nasi klienci. Dobrą ofertę produktową oraz nowoczesne, łatwe w użyciu i bezpieczne sposoby korzystania z usług bankowych, także z użyciem smartfonów. Stąd hasło wspólnej kampanii „Mamy tu wszystko”. Ponad rok temu Banki Spółdzielcze z Grupy BPS wdrożyły usługę płatności mobilnych Google Pay. Wiele z nich posiada też aplikację Planet Mobile, która umożliwia łatwe zarządzanie kartami płatniczymi przy użyciu smartfonu oraz wspiera Google Pay. Pracujemy nad kolejnymi ułatwieniami tak, aby nasi klienci mogli korzystać ze wszystkich nowoczesnych aplikacji umożliwiających mobilne płatności. Rozpoczynająca się kampania reklamowa promująca płatności mobilne w Bankach Spółdzielczych obu Zrzeszeń, to przykład dobrej współpracy między Zrzeszeniami pokazującej Banki Spółdzielcze jako nowoczesne instytucje finansowe z pełną ofertą usług.
Banki Spółdzielcze dostrzegają olbrzymi potencjał drzemiący w płatnościach mobilnych w naszym kraju. Na koniec I kwartału 2019 roku Polacy mieli ponad 2,1 mln kart płatniczych dodanych do urządzeń mobilnych, takich m. in. jak telefony komórkowe. Sprzyja temu fakt, że ciągle wzrasta liczba terminali akceptujących instrumenty płatnicze wyposażone w funkcję zbliżeniową w sklepach, restauracjach i punktach usługowych. Na koniec marca było ich w Polsce ok. 830 tys.
Jak podaje w swoim raporcie Narodowy Bank Polski, wskaźnik udziału terminali zbliżeniowych do wszystkich urządzeń typu POS osiągnął poziom 100 proc. NBP w „Ocenie funkcjonowania polskiego systemu płatniczego” zaznacza, że „Polacy bardzo entuzjastycznie reagują na nowości technologiczne ze świata płatności, co z kolei może powodować zarówno wchodzenie na rynek coraz większej liczby nowych rozwiązań, jak i rozwój już istniejących na polskim rynku innowacyjnych instrumentów i usług płatniczych, oferowanych przez krajowych i zagranicznych dostawców usług płatniczych”.
Kampania reklamowa Banków Spółdzielczych SGB i BPS promująca usługi mobilne bankowości spółdzielczej w TV i VOD startuje 21 października 2019 roku i potrwa do 17 listopada. Za kreację i koordynację prac odpowiada agencja IQ Marketing. Realizacją spotu zajął się dom produkcyjny Oversee. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu Effective Media.
Źródło: SGB