Produkty ubezpieczeniowe dostępne za pośrednictwem Poczty Polskiej sprzedawane są na razie nie w okienkach pocztowych, ale przez agentów Pocztowej Agencji Usług Finansowych. Właścicielami agencji, oprócz Poczty Polskiej, jest TUnŻ Cardif Polska działający w ramach francuskiej grupy BNP Paribas.
Dla agencji pracuje ok. 3 tys. agentów. Sprzedają produkty Cardifu, Pocztyliona oraz Mojego Towarzystwa Ubezpieczeniowego (MTU), należącego do sopockiej Ergo Hestii.
Jak podaje dziennik już we wrześniu Poczta Polska rusza z pilotażowym programem (w 10 urzędach na terenie województwa mazowieckiego) sprzedaży własnych produktów ubezpieczeniowych. – Dwa lata temu utworzyliśmy towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych – TUW Pocztowe. Powstało ono głównie z myślą ubezpieczania majątku Poczty Polskiej, a tym samym ograniczeniu kosztów związanych z korzystaniem z ofert innych zakładów. Ten cel został osiągnięty. Jednak postanowiliśmy iść dalej – tłumaczy Mariusz Wnuk, dyrektor departamentu usług finansowych w Poczcie Polskiej. I tak, na początku 2006 r. klienci Poczty będą mieli do dyspozycji oddzielne dodatkowe stanowiska, w których możliwy będzie zakup wielu produktów finansowych, w tym ubezpieczeniowych również. TUW Pocztowe przygotowało już specjalną ofertę. Będą to polisy majątkowe, samochodowe (OC, AC), mieszkaniowe, a także prawdopodobnie turystyczne. Na początek, stanowiska powstaną w 100 oddziałach Poczty Polskiej. Docelowo ma ich być 3300 na terenie całego kraju.
– Planujemy, że w 2006 r. zbierzemy około 200 mln zł składki z tytułu sprzedaży tych ubezpieczeń – mówi Mariusz Wnuk.