SURF IT! to pismo dla miłośników sportów wodnych: windsurfingu, kitesurfingu i surfingu. W tym roku obchodzi swoją pierwszą rocznicę, która jest dobrą okazją do podsumowania ubiegłorocznego debiutu i dotychczasowej działalności. SURF IT! planuje w roku 2006 umocnić swoją pozycję wśród mediów branżowych. Karol Skurzak z Mediatouch Group, odpowiedzialny za strategię rozwoju magazynu, przekonuje, że w najbliższych miesiącach magazyn będzie patronował wszystkim ważnym zawodom sportowym, a także targom i imprezom nawiązującym do wodnego szaleństwa.
Obecnie śledzimy harmonogram przedsięwzięć branżowych i prowadzimy rozmowy patronackie z organizatorami zawodów, przede wszystkim tych w randze Pucharu i mistrzostw Polski w windsurfingu, a także imprez targowych i rozrywkowych. Zamierzamy bardzo mocno zwiększyć nasze zaangażowanie w eventy sportowo-wizerunkowe. Naszym celem jest znaczne zwiększenie dotarcia do miłośników deski i żagla, także poprzez pewne przemodelowanie makiety i treści magazynu – mówi Karol Skurzak.
SURF IT! wraz z numerem marcowym, który właśnie trafił do kolportażu, rozpoczął realizację strategii: zmodyfikował zarówno warstwę graficzną, jak i rozszerzył zakres tematyczny pisma, tak aby jego treść trafiała do szerszych grup odbiorców.
Filip Zubczewski, redaktor naczelny SURF IT! mówi: chcemy, aby tytuły SURF IT! i SNOW IT! nie były postrzegane jako pisma niszowe. Obecnie większy nacisk kładziemy na artykuły skierowane także do mniej zaawansowanych miłośników sportu. Tendencja ta będzie coraz bardziej widoczna: więcej miejsca poświęcimy ćwiczeniom i aspektom treningowym, takim jak prezentacje różnego rodzaju sekwencji i tricków lub poradniki treningowe. Zależy nam, aby każdy magazyn miał do zaoferowania interesujące treści zarówno dla profesjonalnych zawodników, jak również dla amatorów sportu.
Istotną zmianą wizualną była modyfikacja warstwy graficznej. Stali czytelnicy zauważą wyraźniejszy podział na działy tematyczne (ekspert radzi, podróże, co nowego, zawody). Wydawca zdecydował się również dodać pismu lekkości poprzez swobodniejsze operowanie przestrzenią i publikację znacznie większych, dobrze wyselekcjonowanych fotografii.
W planach na najbliższy rok wydawca magazynu SURF IT! ma uplasowanie tytułu na pozycji lidera medium branżowego. Zdaniem Karola Skurzaka pierwszy rok działalności był czasem dobrze wykorzystanym, poświęconym na zbudowanie właściwej bazy do dalszego rozwoju i poszerzania kręgów czytelników.
W sezonie zimowym SURF IT! wydawany jest wraz z dodatkiem SNOW IT!, skierowanym do fanów snowboardu i jazdy na nartach. W kolejnym, kwietniowym numerze redakcja podsumuje kończący się sezon narciarski i jednocześnie już teraz sygnalizuje zapowiadane zmiany na sezon 2007. Podobnie jak w SURF IT! będą one miały na celu propagowanie idei sportów zimowych wśród szerszych grup, także osób dopiero rozpoczynających przygodę z nartami lub snowboardem.