Poczta Polska rozpoczęła publikowanie Świątecznego Barometru – jedynego w Polsce wskaźnika przedświątecznej gorączki zakupowej. Już pierwsze jego odczyty wskazują, że w tym roku na Święta Bożego Narodzenia możemy wydać więcej, niż w latach poprzednich.
Pierwszy odczyt Barometru wyniósł 121,5 proc., co oznacza, że w przedostatnim tygodniu listopada (18-24) Polacy wysłali o 21,5 proc. więcej paczek, niż średnio w okresie od początku lutego do końca października. Odczyt jest także wyższy od analogicznego okresu roku ubiegłego – wtedy wysłano ich 9 proc. więcej.
– Liczba wysłanych paczek jest bezpośrednio związana z temperaturą świątecznej gorączki. Dziś prezenty coraz częściej kupujemy bowiem poprzez Internet – w roku 2012 roku Polacy kupili w ten sposób towary i usługi o wartości około 22 mld zł – mówi Paweł Majtkowski analityk Poczty Polskiej. Zdaniem eksperta w najbliższych latach polski rynek e-commerce będzie jednym z najszybciej rosnących w Europie.
Barometr Poczty Polskiej powstał w oparciu o dane dot. przesyłek wysyłanych za pośrednictwem spółki. – Jako partner obsługujący najwięcej e-sklepów posiadamy dane, które precyzyjnie mogą określić jak dużo kupujemy w Internecie oraz czy na prezenty wydajemy więcej, niż w latach ubiegłych – przekonuje Majtkowski. Poczta Polska jest obecnie najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. Jak wynika z „Raportu e-Commerce 2013” przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r. z usług Poczty Polskiej skorzystało prawie 60 proc. firm z tego segmentu.
Odczyty Barometru Świątecznego Poczty Polskiej będą publikowane raz w tygodniu w okresie od 27 listopada do dnia 24 grudnia 2013 r. na stronie barometrswiateczny.pl.
Poczta Polska