Poczta Polska rozwija udostępnianie płatności bezgotówkowych w sieci placówek. Obecnie spółka dysponuje 12 tysiącami terminali POS. Wzrost ich liczby będzie możliwy w ramach nowej umowy z konsorcjum Banku Pocztowego S.A., PKO Banku Polskiego oraz eService Sp. z.o.o. w zakresie bezgotówkowych usług płatniczych. Klienci Poczty coraz częściej płacą kartą lub BLIKiem.
Nowa umowa Poczty Polskiej S.A. z konsorcjum, obejmująca najbliższe 3 lata, pozwoli na zwiększenie nie tylko liczby użytkowanych przez Pocztę terminali POS z 12 do 15 tysięcy, ale także umożliwi uruchomienie innych nowoczesnych rozwiązań płatniczych.
– Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. Umowa z konsorcjum umożliwia w ramach dzierżawy terminali POS świadczenie szerokiego wachlarza takich usług, a w przyszłości umożliwi wdrażanie nowych innowacyjnych rozwiązań – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.
Klienci Poczty realizują coraz więcej płatności w formie bezgotówkowej zarówno w placówkach pocztowych jak i u kurierów. W ciągu 8 m-cy 2021 r. liczba transakcji kartami wzrosła o 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2020. Natomiast liczba transakcji BLIKiem wzrosła aż o 115 proc. W tym samym okresie zwiększyła się również liczba płatności kartą u kurierów o 19%. Zawarta przez Pocztę umowa pozwala także na wdrażanie nowych rozwiązań płatniczych. We wrześniu br. pojawiło się już Multi MCC, które pozwala na wygodne płacenie kartą lub BLIKiem za zakupy produktów Totalizatora Sportowego, a w przyszłości możliwe będą także płatności wymagające odrębnego kodu MCC.
Poczta Polska obecnie dysponuje 8,5 tys. terminali POS w 4,6 tys. placówkach własnych oraz 3,5 tys. terminali POS mobilnych, z których korzystają kurierzy. Stanowi to najliczniejszą sieć terminali POS, jaką obsługuje eService u jednego podmiotu. Daje to Poczcie Polskiej pozycję największego klienta, którego obsługuje lider polskiego rynku usług płatniczych.
eService jest największym polskim agentem rozliczeniowym i członkiem konsorcjum utworzonego przez Bank Pocztowy oraz PKO Bank Polski. Od ponad pięciu lat wchodzące w jego skład instytucje są odpowiedzialne za dostarczanie i obsługę rozwiązań płatniczych wykorzystywanych przez polskiego operatora pocztowego. Poczta Polska współpracuje z konsorcjum od 2019 roku.
Źródło: Poczta Polska