PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePolacy chętnie kupują przez internet od zagranicznych dostawców

Polacy chętnie kupują przez internet od zagranicznych dostawców

Informacje 09.11.2022 (09:50) informacja prasowa

Rosną możliwości łatwego realizowania zakupów transgranicznych online. Najnowsze dane wskazują, że już 46% e-konsumentów w Polsce dokonało zakupu produktu bądź usługi przez Internet od dostawcy z siedzibą zagranicą. Dominują zakupy z Chin, następnie z Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.

Rynek e-commerce nieustannie się rozwija, a wraz z nim e-handel transgraniczny (z ang. cross-border e-commerce). Liczba e-konsumentów korzystających z oferty zagranicznych dostawców rośnie. Dla sklepów internetowych jest to szansa na dystrybucję oferowanych produktów i usług poza lokalnym rynkiem.

PayU, operator płatności online procesujący transakcje w ponad 50 krajach na świecie, sprawdził, jak wyglądają preferencje kupujących online dotyczące zakupów transgranicznych. Ankiety przeprowadzono na głównych rynkach konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej, w Ameryce Południowej i Ameryce Północnej, czyli odpowiednio w Polsce, Kolumbii oraz Stanach Zjednoczonych.

Postawy względem zakupów z zagranicy według generacji 

Niemal połowa polskich e-konsumentów (46%) dokonała zakupu produktu bądź usługi przez Internet od zagranicznego dostawcy w okresie od września 2021 r. do sierpnia 2022 r. Częściej były to osoby z młodszych generacji (Z – 57% i Y – 54%) niż starszych (X – 40% i Baby Boomers – 30%).

Osoby, które nie kupowały w ostatnim czasie w sklepach zagranicznych uzasadniały swoją decyzję wskazując najczęściej na fakt, że wszystko, czego potrzebują mogą nabyć w kraju (39%). Ten argument był najpopularniejszy w grupie Baby Boomers – aż połowa (51%) przedstawicieli tej generacji uważa, że rodzime sklepy są w stanie zaspokoić swoją ofertą ich wszystkie potrzeby.

Dopiero w dalszej kolejności wśród powodów niekupowania zagranicą pojawiały się zbyt długi czas dostawy (35%) oraz zbyt skomplikowany proces ewentualnego zwrotu (22%) lub reklamacji (22%). Jednocześnie 1/5 (22%) wszystkich e-konsumentów, którzy nie kupują zagranicą deklaruje, że czuje potrzebę wspierania sklepów, które mają siedzibę w Polsce.

Jeśli chodzi o częstotliwość kupowania przez Internet od dostawców z zagranicy, najwięcej osób wskazało, że dokonywało takich zakupów w ciągu ostatnich 12 miesięcy średnio raz na 2-3 miesiące (25%) lub raz na 4-6 miesięcy (24%).

Najczęściej kupowanymi produktami z zagranicy były odzież, buty lub torby (50%). Również ta kategoria produktów byłaby najczęściej rozważana do kupienia od sprzedawców międzynarodowych przez osoby, które jeszcze nie korzystają z zakupów transgranicznych (42%). Na kolejnych miejscach pod względem zakupu znalazły się kategorie takie jak: zabawki, hobby i majsterkowanie (26%), uroda i kosmetyki (25%) oraz biżuteria i zegarki (20%). Co dziesiąty konsument, korzystający z oferty zagranicznych sklepów, nabywa w ten sposób gry online i video (12%) oraz usługi streamingowe (9%).

– Rosnąca liczba e-konsumentów kupujących od zagranicznych dostawców jest zwiastunem coraz większej konkurencji na rynku e-commerce. Polscy e-konsumenci nie są jednak pod tym względem odosobnieni. W Unii Europejskiej znacząco powyżej 1/3 kupujących online korzysta z oferty sklepów międzynarodowych. Dlatego też, w niektórych kategoriach produktowych, wejście na drogę ekspansji może być istotnym źródłem dodatkowych przychodów także dla firm z Polski – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU S.A.

– Handel internetowy nie ma granic, a gorący trend, jakim jest sprzedaż transgraniczna (cross-border) jest tego odzwierciedleniem. Jestem dumna, że wiele polskich firm osiąga już wymierne korzyści z prowadzonej ekspansji międzynarodowej, a my jako PayU wspieramy je w tym procesie od strony obsługi płatności – dodaje.

Chiny trzymają się mocno

Badanie wykazało, że polscy e-konsumenci kupujący z zagranicy najchętniej sięgali po ofertę od sprzedawców z Chin (63%), a w drugiej kolejności z krajów Unii Europejskiej (36%). W chińskich sklepach kobiety kupowały częściej niż mężczyźni (odpowiednio 56% i 44%), podczas gdy w przypadku zakupów z UE odwrotnie – korzystało z nich więcej mężczyzn, niż kobiet (58% i 42%). Mniejszą popularnością cieszą się zakupy od dostawców z Wielkiej Brytanii (16%), USA (15%) czy Azji Południowo-Wschodniej (8%).

Kupujący w zagranicznych sklepach ufają płatnościom, które dobrze znają

Zdaniem e-konsumentów w sklepie internetowym oferującym sprzedaż transgraniczną ważną rolę pełni dobór odpowiednich metod płatności. Każdy rynek charakteryzuje się innymi preferencjami w tym zakresie, dlatego też umożliwienie kupującym wybrania najlepszej dla nich metody płatności jest jednym z elementów, który często ma wpływ na decyzję zakupową.

Polacy kupujący produkty lub usługi przez Internet od sprzedawców z zagranicy deklarują najczęściej, że korzystają z przelewu bankowego (41%), aby opłacić zamówienie.

E-konsumenci wskazują również, że możliwość skorzystania z preferowanej przez nich metody płatności w danym sklepie internetowym często ma wpływ na ostateczną decyzję o zakupie produktu.

Niemal 1/3 respondentów (32%), którzy korzystają z zakupów transgranicznych jest gotowa poszukać produktu w innym miejscu, w którym będzie możliwość wyboru ich ulubionej metody płatności. Dodatkowo, aż połowa osób (50%) kupujących w zagranicznych sklepach chciałaby wiedzieć, który dostawca usług płatniczych przetworzy ich płatność i wskazuje, że ma to wpływ na decyzję zakupową.

Proces płatności za zakupy transgraniczne, a także przewalutowanie związane z transakcją oraz dopasowanie metod płatności do potrzeb kupujących na danym rynku zagranicznym to zatem kwestie, które sklepy internetowe myślące o ekspansji powinny uważnie przeanalizować. Dogodnym narzędziem wspierającym sprzedaż transgraniczną jest oferowana przez PayU platforma orkiestracji płatności PayU Hub, która umożliwia skonsolidowanie wszystkich aspektów związanych z obsługą płatności na wielu rynkach w jednym miejscu.

Aby uzyskać więcej informacji na temat preferencji konsumentów związanych z transgranicznymi zakupami online, polecamy zapoznanie się z raportem “Cross-border e-commerce: Czego oczekują konsumenci?”. Porównanie rynków powstało na podstawie ankiet przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, Kolumbii i Polsce. Kliknij TUTAJ, aby pobrać raport.

Źródło: PayU

analizy e-commerce 2022-11-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy e-commerce

Sprawdź także:

a 0 Złoty najsłabszy wobec korony od 1995 r. Komentarz walutowy ProStream
30.03.2023 (13:50) – informacja prasowa

Złoty najsłabszy wobec korony od 1995 r. Komentarz walutowy ProStream

Czeska korona bije historyczne rekordy notowań wobec złotego - informuje ProStream, platforma walutowa dla MŚP. To …

a 0 Dwa polskie insurtechy - Sandis i Quantee - łączą siły
30.03.2023 (13:28) – informacja prasowa

Dwa polskie insurtechy - Sandis i Quantee - łączą siły

Strategiczne porozumienie SANDIS, twórcy aplikacji do dystrybucji produktów ubezpieczeniowych i QUANTEE – dostawcy, …

a 0 Revolut ma bezpośrednie połączenie z europejskim systemem SEPA
30.03.2023 (12:03) – informacja prasowa

Revolut ma bezpośrednie połączenie z europejskim systemem SEPA

Revolut ogłosił że jest już bezpośrednio połączony z systemem SEPA (Jednolity Obszar Płatności w Euro, ang. Single …

a 0 Bank Pekao promuje program poleceń. Klienci biznesowi mogą zgarnąć nawet 2100 zł
30.03.2023 (12:00) – informacja prasowa

Bank Pekao promuje program poleceń. Klienci biznesowi mogą zgarnąć nawet 2100 zł

W Banku Pekao S.A. działa program, w którym klienci indywidualni mogą zgarnąć łącznie aż 1500 zł za polecenia kont …

a 0 Kredyt Technologiczny z bezzwrotną premią dostępny w Banku Millennium
30.03.2023 (11:58) – informacja prasowa

Kredyt Technologiczny z bezzwrotną premią dostępny w Banku Millennium

Firmy mogą już wnioskować w Banku Millennium o Kredyt Technologiczny, który umożliwia uzyskanie dofinansowania w …

a 0 Ponad 200 mln zł dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk”
30.03.2023 (10:40) – informacja prasowa

Ponad 200 mln zł dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk”

Po wczorajszej decyzji Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej łączna wartość …

PRNews.pl

Zobacz również

Smartfony wypierają komputery. Bankowość internetowa odchodzi do lamusa

Smartfony wypierają komputery. Bankowość internetowa odchodzi do lamusa

71 proc. użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie…

Czy w PKO BP ponownie nastąpi zmiana prezesa?

Czy w PKO BP ponownie nastąpi zmiana prezesa?

Największy bank w kraju – PKO Bank…

Pekao wyłączy swoją aplikację maklerską

Pekao wyłączy swoją aplikację maklerską

Bank Pekao poinformował swoich klientów o planowanym…

Alior Bank wprowadzi „Pensję na życzenie”

Alior Bank wprowadzi „Pensję na życzenie”

Około 20 proc. klientów płatności odroczonych Alior…

Tak dużo kart jeszcze nie mieliśmy. Padły kolejne rekordy

Tak dużo kart jeszcze nie mieliśmy. Padły kolejne rekordy

Pobiliśmy nowy rekord w segmencie kart płatniczych.…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

kawuel:

A o czym tu rozmawiać, skoro pozew to niemal 100% pewność wygranej i …

pt, 24 mar 2023 (12:12) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Maciej Kusznierewicz:

Tu można przeczytać więcej na ten temat: https://obiektywnefinanse.pl/2023/03/do-ktorego-banku-po-kredyt-dla-dewelopera-w-2023/ …

pt, 24 mar 2023 (08:09) • PKO Bank Polski liderem Rankingu Banków Polskiego Związku Firm Deweloperskich

bobbyy:

Szukasz alternatywy dla Faktorii? Wypróbuj faktoring w Bibby Financial Services! Jesteśmy globalną firmą …

pon, 20 mar 2023 (13:55) • Faktoria nawiązuje strategiczną współpracę z Comarch ERP

Patryk Godowski:

Gdy banki wygrywaly w sadach, nie byly ugodowe. Jeszcze 4 lata temu gdy …

pon, 20 mar 2023 (13:28) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Adrian z Krakowa:

Zapraszam do skorzystania z mojego kodu polecenia przy zakładaniu konta: 3SDJA7 Jeżeli wpiszesz …

nie, 19 mar 2023 (14:40) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców