PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePolacy coraz bardziej doceniają wartość swojego życia

Polacy coraz bardziej doceniają wartość swojego życia

Informacje 27.06.2007 (13:17)

Tylko w ostatnich 2 latach liczba aktywnych polis wzrosła w tym towarzystwie o ok. 35%. Jednak możliwości dalszego wzrostu polskiego rynku są dużo większe. Według szacunków ekspertów Pramerica, nasz rynek ubezpieczeń na życie dopiero za 20 lat osiągnie obecny poziom rynku amerykańskiego, na którym polisy na życie posiada 50 proc. gospodarstw domowych.

Miłość do bliskich

„Dla nas w Pramerica głównym argumentem za ochronnym ubezpieczeniem na życie jest miłość do bliskich, których przyszłość będzie zabezpieczona finansowo po śmierci lub utracie zdrowia przez ubezpieczonego” – mówi Romuald Kępa, Prezes Pramerica Życie TUiR SA, gdzie 87% sprzedanych polis stanowią ochronne ubezpieczenia na życie. Jego zdaniem większość z obecnie sprzedawanych ubezpieczeń na życie zawdzięcza swoją popularność przede wszystkim wymaganiom banków przy zaciąganiu kredytów hipotecznych i hossie na giełdzie, która napędza klientów ubezpieczeniowym funduszom kapitałowym.

Według agentów ubezpieczeniowych Pramerica (nazywanych w firmie Life Plannerami), powoli rośnie świadomość ubezpieczeniowa Polaków. Ochronnymi ubezpieczeniami na życie interesują się przede wszystkim rodziny z dziećmi. Ale nie tylko. Zdarza się, że polisę na życie wykupują np. samotne matki w trosce o przyszłość swoich dzieci. Suma indywidualnego ubezpieczenia zależy m.in. od dochodów ubezpieczonego, posiadanego majątku, kwoty zaciągniętych kredytów, wielkości rodziny i jej wydatków. Obecnie w towarzystwie średnia suma ubezpieczenia (bez umów dodatkowych) wynosi ponad 200 tys. zł. Ponad stu klientów Pramerica wykupiło polisy na kwoty od miliona do 4 milionów złotych. Nowością są biznesowe ubezpieczenia na życie dla wspólników firm lub kluczowych pracowników. Mają one pomóc przetrwać firmie, w której umiera główna osoba zarządzająca lub najważniejszy pracownik. Produkt jest kierowany do 1,7 mln firm, prowadzących działalność w Polsce.

„Z naszych doświadczeń i obserwacji rynku wynika, że klienci dłużej utrzymują ochronne polisy na życie niż jakiekolwiek inne” – mówi Piotr Omelan, Regionalny Dyrektor Sprzedaży i Marketingu. Utrzymywalność polis życiowych wzrosła w Pramerica z 82% w 2006 r., do ponad 87% w maju 2007 r. W Polsce firma działa dopiero od 8 lat, ale na rynku amerykańskim jeden z klientów utrzymywał swoją polisę przez 73 lata. Wysoka utrzymywalność polis na życie przekłada się na wyższą rentowność towarzystwa, ponieważ od jednego klienta spływa zwykle 5-7 polis dzięki tzw. sprzedażom odnowieniowym.

W ubiegłym roku średnia wysokość odszkodowania z tytułu śmierci ubezpieczonego wynosiła

w Pramerica ok. 100 tys. zł. Największe jak dotąd świadczenie w historii firmy sięgnęło 750 tys. zł. Był to szczególny przypadek, kiedy ubezpieczony otrzymał wypłatę po orzeczeniu, w którym lekarz stwierdził, że choroba pacjenta doprowadzi do jego śmierci w ciągu pół roku.

Agenci kluczem do sukcesu

Life Plannerzy Pramerica wyróżniają się na rynku znakomitym przygotowaniem do oceny potrzeb ochronnego ubezpieczenia swoich klientów. Jak sami jednak przyznają, wiedza finansowa nie wystarczy do tego, żeby objąć klienta ochroną ubezpieczeniową, ponieważ często klientowi najpierw trzeba uświadomić z jakimi konsekwencjami dla najbliższych wiąże się jego śmierć. To wymaga wyczucia i wrażliwości, jakich trudno się nauczyć nawet na wielomiesięcznych szkoleniach. W Pramerica wrażliwość agentów rozwija się poprzez ich zaangażowanie w działalność charytatywną. Godziny pracy wolontaryjnej czy pomoc finansowa przekazana lokalnej społeczności przekładają się później na większe zaufanie do agenta. Wieloetapowa rekrutacja sprawia, że do pracy w Pramerica przyjmuje się 2-4% kandydatów. Osoby przyjęte do firmy dobrze rozumieją misję firmy, co potwierdza badanie Hewitt Associates „Pracodawca roku”, w którym Pramerica drugi rok z rzędu zajęła najwyższe miejsce wśród pracodawców z branży finansowej.

Polski rynek ochronnych ubezpieczeń na życie powinien wzrosnąć jeszcze 10-krotnie zanim osiągnie obecny poziom Stanów Zjednoczonych pod względem stosunku składki ubezpieczeniowej na życie do dochodów mieszkańców (ok. 5% w USA i ok. 0,5% w Polsce, ale bez składki na ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe). Z raportu Swiss Re za 2005 rok wynika, że w USA na mieszkańca przypadało ok. 1700 dolarów składki życiowej a w Polsce ok. 100. Dla porównania w Hiszpanii – ok. 600, w Niemczech – 1050, w Portugalii – 1100, w Japonii – 3000, a w Wielkiej Brytanii – 3300 dolarów.

Pramerica Życie TUiR SA działa na polskim rynku od ośmiu lat, zajmując się wyłącznie sprzedażą „szytych na miarę” ochronnych ubezpieczeń na życie i w chwili obecnej posiada dziesięć oddziałów w następujących miastach: Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice i Kraków. W 2006 roku wartość składek zebranych przez firmę wyniosła niemal 130 mln złotych a świadczenia wypłacone w tym czasie sięgnęły prawie 32 mln zł. W 2006 r. suma bilansowa firmy przekroczyła 221 mln zł.

pramerica 2007-06-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: pramerica

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców