PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPolacy nie chcą bankowego assistance

Polacy nie chcą bankowego assistance

Wiadomości 15.03.2013 (18:41)

Posiada je niemal każdy klient banku, niektórzy nawet kilka – przy jednym, drugim koncie, przy karcie kredytowej. Dwie trzecie osób nie ma jednak pojęcia lub nie pamięta, że dzięki „bankowemu” assistance może za darmo skorzystać z pomocy hydraulika, elektryka, czy holowania samochodu.

Właściwie nie ma banku, który nie oferuje usług assistance. Jednak świadomość o możliwości przystania z pomocy w codziennych życiowych kłopotach, właśnie dzięki dołączanym do finansowych produktów usługom assistance jest znikoma – zwraca uwagę Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance, jednej z trzech firm dostarczających tego typu usługi w Polsce obok Europ Assistance i Inter Partner Assistance.

Jak wynika z badań Mondial Assistance, dwie trzecie bankowych klientów nie wie czy w ogóle ma takie usługi, w przypadku klientów firm ubezpieczeniowych niepewnych było jedynie 16 proc. ankietowanych. Co ciekawe odsetek niezorientowanych w tym roku jeszcze znacząco wzrósł. W 2012 r. połowa klientów banków odpowiadała, że bardzo chętnie skorzystałaby z darmowej pomocy fachowców, ale właściwie nie wie czy posiadane produkty bankowe dają im taką możliwość. Jednocześnie 66 proc. badanych uważa, że dobrze jest mieć taką opcję przy produktach finansowych.

Co dwunasty klient sięga po assistance, głównie są to panowie

Niska świadomość dostępu do assistance sprawia, że słabo wypadają również statystyki ich wykorzystania. Z dodatkowych ubezpieczeń oferowanych przez różnego rodzaju firmy skorzystało blisko 1,3 mln Polaków (o ok. 300 tys. więcej osób niż rok wcześniej).

Generalnie było to 8 proc. osób spośród korzystających z różnego rodzaju usług ubezpieczeniowo-finansowych. Po usługi assistance najchętniej sięgają osoby między 30 a 49 rokiem życia, z wykształceniem wyższym, mieszkające w dużych miastach liczących 200 tysięcy i więcej mieszkańców, pracujące na stanowiskach kierowniczych, właściciele firm, pracownicy wysoko wykwalifikowani. I głównie są to mężczyźni. Kobiety są mniej świadome czym są usługi assistance i czy w ogóle mają do nich dostęp.

Nie da się ukryć, że nazwa nie brzmi szczególnie przyjaźnie, choć kryjąca się za nią usługa taka właśnie ma być. Assistance to dodatkowe ubezpieczenie gwarantujące pomoc w nagłych wypadkach. W zależności od rodzaju assistance w grę wchodzi pomoc przy usuwaniu awarii w domu, związanych z samochodem, w trakcie podróży czy też nagłych kłopotów zdrowotnych.

Bankom nadmiernie nie zależy na popularności assistance

Posiadacze usług assistance dołączanych do produktów finansowych często o nich zapominają, albo w ogóle przy zakładaniu konta, czy zakupie karty kredytowej nie są na ich temat informowani. Swego czasu wystarczyła kampania reklamowa usług assistance przeprowadzona przez jeden z banków i już zaobserwowaliśmy sześciokrotny wzrost wykorzystania pomocy – mówi prezes Mondial Assistance. Generalnie banki jednak nie są zainteresowane popularyzacją usług assistance na dużą skalę, bo rosnące wykorzystanie pomocy podwyższa ceny zakupu pakietów assistance. Robią to więc rzadko, przy okazji kampani reklamowych, które mają przyciągnąć nowych klientów, lub gdy podwyższają ceny za korzystanie z konta czy karty, uzasadniając podwyżki dodatkowymi profitami dla klienta w postaci usług assistance. A klienci później zapominają o posiadanych dodatkach.

W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego jak samemu zadbać o swoje interesy i sprawdzić w banku, czy do konta, lub karty, albo do innych produktów dołączone są pakiety assistance. Jeśli tak, to należy zapisać numer telefonu do centrum pomocowego i dzwonić, gdy zabraknie benzyny w samochodzie, pęknie szyba lub rura w domu, popsuje się pralka czy komputer, albo potrzebna będzie natychmiastowa wizyta lekarska.

Największym wzięciem cieszy się holowanie auta i wizyta hydraulika

Jak wynika ze statystyk Mondiala w 2012 r. najczęściej klienci korzystali z pomocy dla samochodu. Przede wszystkim proszą o holowanie auta (47 proc.), naprawę pojazdu na miejscu – niespełna 20 proc. oraz zapewnienie samochodu zastępczego – 8 proc. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się assistance domowy. Tu największym wzięciem cieszą się wizyty hydraulików. Trzecią pozycję zajmuje pomoc medyczna, głównie organizacja wizyty lekarskiej. Dalej jest assistance w podróży.

Sama informacja o posiadanej pomocy medycznej, samochodowej czy domowej, może jednak nie wystarczyć. Aby umiejętnie korzystać z usług assistance należy dobrze przeczytać Ogólne Warunki Ubezpieczenia i sprawdzić jak rozbudowany pakiet przypada nam w udziale. „Bankowi” fachowcy naprawią np. zmywarkę, pralkę lub telewizor, ale pod warunkiem, że sprzęty nie są starsze niż siedem lat. Nie wykonają też napraw gwarancyjnych. W przypadku komputera, wiek PC nie może np. przekroczyć pięć lat. Limit wiekowy dla samochodu to dziesięć lat i warunkiem jest aby to właśnie posiadacz ubezpieczenia był właścicielem pojazdu do którego wzywana jest pomoc. O ile do awarii samochodu pomoc przyjedzie możliwie najszybciej, to już z popsutą lodówką niewykluczone jest dłuższe oczekiwanie. Ubezpieczyciele dają sobie czas na zorganizowanie specjalisty do komputera, czy fachowca od RTV, AGD do kilku dni.

Pomoc jest, ale przeważnie bardzo ograniczona

Dobrze jest spojrzeć też w przypadku pomocy dla pojazdu do jakiego warsztatu odbywa się holowanie i np. ile godzin naprawy pojazdu obejmuje ubezpieczenie. Holowanie odbywa się najczęściej do najbliższego ASO, a gratisowa naprawa może trwać maksymalnie godzinę.

Niewysokie limity finansowe dotyczą też ubezpieczeń medycznych. Nie ma więc co liczyć, że pielęgniarka będzie się opiekować chorym przez kilka tygodni, albo, że assistance zapewni serię specjalistycznych badań, chyba, że konto czy karta należą do wyjątkowo prestiżowych.

Choć ubezpieczenia te przeważnie nie są szczególnie rozbudowane, to jednak pozwalają zyskać bezpłatną pomoc w prostych życiowych kłopotach i warto pamiętać o posiadanych możliwościach. Aby nie narażać się na rozczarowanie i zdenerwowanie dobrze jest też wcześniej poznać ich szczegółowe warunki, łącznie z tymi stawianymi potencjalnemu ubezpieczonemu. Nie zawsze już samo posiadanie konta wystarczy, aby sięgnąć po pomoc „bankowego” fachowca, konieczne będzie np. zapewnienia wpływów w odpowiedniej wysokości na konto lub obrotów na karcie.

Halina Kochalska

Open Finance

2013-03-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców