„Polacy nie korzystają z możliwości łatwiejszej zmiany konta bankowego. – Wprowadzenie od 1 stycznia rekomendacji ułatwiającej zmianę konta nie wpłynęło na chęć jego zmiany przez klientów banków, a jedynie ułatwiło to tym osobom, które podjęły taką decyzję wcześniej – mówi DGP Norbert Jeziołowicz z Związku Banków Polskich”, czytamy.
„Z danych ZBP wynika, że w 93 proc. przypadków skorzystanie z rekomendacji ZBP oznaczało zamknięcie przez klienta dotychczasowego rachunku. Zaledwie 18 proc. klientów skorzystała z możliwości przeniesienia do nowego banku także usług płatniczych (np. stałe zlecenia, polecenia zapłaty).
Z początkiem roku weszła w życie rekomendacja Związku Banków Polskich, która upraszcza proces przenoszenia rachunków między bankami. Klient, który zdecyduje się nawiązać współpracę z nowym bankiem, może liczyć na pomoc tej instytucji podczas całej operacji. Przenoszeniu nie podlega jednak rachunek, a jedynie saldo, zlecenia stałe i polecenia zapłaty. Cała operacja polega bowiem na uruchomieniu nowego konta i importowaniu tam starych „ustawień”.
>>> ZOBACZ TEŻ: Bank pomoże przenieść rachunek. Będzie rewolucja? <<<
Więcej informacji w artykule Mirosława Kuka pt. „Do banków wpływają tylko nieliczne wnioski o zmianę konta”.
WB