W trakcie 26. Finału darczyńcy mogli wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy dzięki twitterowej akcji „Mastercard gra z WOŚP” oraz eSkarbonkom. Mastercard wdrożył takie rozwiązanie po raz pierwszy.
eSkarbonki przygotowane były przez WOŚP i Mastercard dla wolontariuszy Orkiestry, dostępne dzięki portalowi iWolontariusz. Każdy z nich mógł wygenerować i udostępnić znajomym swój unikalny link, za pomocą którego wpłacano darowizny z wykorzystaniem bezgotówkowych płatności online. Swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2200 pełnoletnich wolontariuszy. Dodatkowo darczyńcy mogli skorzystać z „głównej”, dostępnej dla wszystkich eSkarbonki. Suma wszystkich wpłat z wykorzystaniem tej metody wyniosła blisko 170 tysięcy złotych. Na to samo konto trafiały datki od odwiedzających strefę Mastercard w miasteczku WOŚP w Warszawie, przekazywane za pomocą interaktywnego terminala zbliżeniowego. Dzięki tym wpłatom na konto Orkiestry trafiło ponad 9 tys. zł. Łącznie, dzięki eSkarbonkom i wpłatom w strefie Mastercard, darczyńcy przekazali na szczytny cel Orkiestry aż 175 089 złotych.
Z kolei już po raz piąty organizowana była akcja na Twitterze z hashtagiem #MastercardGraZWOŚP. Za wpis każdego unikalnego użytkownika opublikowany w dniu Finału na Twitterze Mastercard zadeklarował przekazanie 5 złotych na konto Orkiestry. Łącznie użytkownicy opublikowali 32 851 unikalnych postów, pobijając zeszłoroczny wynik o prawie 2 tysiące. W efekcie ostateczna kwota zebrana w niedzielę do północy wyniosła 164 255 zł, czyli o prawie 10 000 zł więcej niż w zeszłym roku. Łącznie Mastercard przekaże na rzecz WOŚP 375 tys. zł.
PRNews.pl/Mastercard