Klienci, którzy domagają się dopłat w VAT do wypłaconych już odszkodowań wyliczonych na tzw. kosztorys polis z OC komunikacyjnego, odchodzą nadal z kwitkiem. „- Skargi dotyczą PZU, Warty, Compensy i Generali. Pod koniec ubiegłego tygodnia wysłaliśmy do Komisji Nadzoru Finansowego pisma z prośbą o interwencję w sprawach sporów o VAT z Wartą i Compensą. Pismo w tej sprawie dostał też prezes Generali” – mówi GP Krystyna Krawczyk z Biura Rzecznika Ubezpieczonych.
Sygnały dotyczące nieprawidłowości dochodzą też z rynku firm zajmujących się pomocą w uzyskiwaniu odszkodowań. „- Towarzystwa usiłują zniechęcić klientów do zgłaszania wniosków o zwrot VAT, tłumacząc, że gazety kłamią albo że źle zrozumieli” – mówi Krzysztof G. Kawałowski z Agencji Pomocy Ubezpieczonym. Dodaje, że bardziej światłym petentom, którzy przychodzą z wydrukowaną uchwałą Sądu Najwyższego, wmawia się, że dotyczy ona wyłącznie spraw i szkód, które nastąpiły po podjęciu uchwały. Taka praktykę stosuje PZU.
Jak podaje dziennik, w Warcie klienci domagający się wyrównania już wypłaconego odszkodowania dostają specjalny formularz „zgłoszenie roszczeń o dopłatę podatku VAT”. Jest on jednak tak skonstruowany, że może on wprowadzić klientów w błąd i zniechęcić do składania dalszych roszczeń.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.