Ponad 740 zgłoszeń ze 101 krajów wpłynęło w ramach międzynarodowego konkursu Citi Mobile Challenge EMEA. Wśród wyłonionych finalistów znalazł się Finanteq z Polski, który jurorów przekonał swym innowacyjnym w skali światowej superwalletem.
Celem programu Citi Mobile Challenge, którego organizatorem jest międzynarodowa grupa bankowa Citi, było poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych w sektorze bankowym.
Jednym z finalistów konkursu został Finanteq, który otrzymał tytuł Top Innowator. Produktem, jaki pokazali innowatorzy z Polski był superwallet, czyli nowa generacja mobilnej bankowości, pozwalająca użytkownikowi załatwiać codzienne sprawy zarówno finansowe jak i zakupowe z poziomu jednej aplikacji.
– Chcemy sprawić, by życie ludzkie stało się wygodniejsze i bardziej efektywne– mówi Artur Małek, marketing manager w Finanteq- Jednocześnie udostępniamy bankom narzędzie, które pozwala zbudować z ich klientami całkiem nowy poziom relacji, pomagać w ich codziennych sprawach, nie tylko finansowych. Na przykład kupowaniu biletów autobusowych, przywołaniu taksówki, opłatach za postój na parkingu, zamawianiu posiłków z dostawą do domu, czy rezerwacji hotelu. Bez potrzeby ściągania tuzina różnych aplikacji – wystarczy jeden bankowy superwallet.
Globalna inicjatywa Citi Mobile Challenge objęła zasięgiem region EMEA, czyli Europę, Bliski Wschód i Afrykę. W gronie jury znalazła się nie tylko międzynarodowa kadra Citi, ale także przedstawiciele inwestorów oraz innych innowacyjnych firm, jak Uber. Finaliści zostali zaproszeni przez Citi do dalszych rozmów dotyczących możliwości wdrożenia swoich rozwiązań globalnie.
– Od lat staramy się wprowadzać innowacje w bankowości mobilnej. Zauważyliśmy, że jest ona tak na prawdę formą usługi m-commerce –mówi Dobromir Piekarski, CEO Finanteq – W związku z tym postanowiliśmy połączyć bankowość z resztą świata mcommerce i okazało się, że światy te doskonale się uzupełniają. Tak powstała idea superwalletów.
– Podczas tej edycji otrzymaliśmy ponad 740 zgłoszeń ze 101 krajów” –mówi Heather Cox, dyrektor obsługi klienta, systemów cyfrowych i marketingu w sektorze bankowości detalicznej Citi.– Jakość pomysłów była nadzwyczajna, a rozwiązania zaprezentowane w Nairobi, Jerozolimie, Warszawie i Londynie były bardzo różnorodne. Ci deweloperzy mogą pomóc nam unowocześniać bankowość oraz napędzać postęp w innych branżach. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością współpracy z nimi.
/ Finanteq