PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPolska poprawiła sobie wizerunek po Euro 2012

Polska poprawiła sobie wizerunek po Euro 2012

Marketing i PR 17.07.2012 (17:53)

W trakcie Euro 2012 w Polsce ok. 600 tys. turystów i kibiców zagranicznych wydało ok. 900 mln zł. Kwota ta jest znacznie większa od pierwotnie zakładanych wydatków obcokrajowców. Z opublikowanego w czerwcu 2010 roku raportu Impact dotyczącego wpływu Euro 2012 na gospodarkę kraju wynikało bowiem, że wydatki zagranicznych kibiców wyniosą w trakcie Turnieju 768 mln zł.

Ważniejsze od korzyści ekonomicznych osiągniętych podczas trzech tygodni Turnieju są jednak średnioterminowe zyski dla Polski, które są wynikiem poprawy wizerunku kraju na arenie międzynarodowej, wzrostu ruchu turystycznego oraz znaczącej modernizacji infrastruktury transportowej. W latach 2013 – 2020 Polska gospodarka zarobi dzięki Euro 2012 łącznie 24,2 mld zł.

Organizacja Euro 2012 w Polsce zakończyła się sukcesem, o którym mówią dziś zachodnioeuropejskie i polskie media. Osiągnięcie takiego wyniku było możliwe dzięki wspólnej pracy i ogromnemu zaangażowaniu przeszło 170 instytucji publicznych, których praca była koordynowana przez PL.2012. W efekcie nastąpiła rozbudowa i modernizacja infrastruktury na niespotykaną w historii Polski skalę.
W ciągu trzech tygodni Turnieju bardzo pozytywnie zmienił się również wizerunek naszego kraju.

Zgodnie z badania przeprowadzonymi przez PBS 85 proc. obcokrajowców bawiących się w trakcie Mistrzostw w Polsce bardzo dobrze ocenia organizację Turnieju, prawie 80 proc. deklaruje, że ponownie odwiedzi nasz kraj, a niemal wszyscy, bo aż 92 proc. poleci Polskę swoim znajomym, jako kraj atrakcyjny turystycznie.

Dzięki poprawie wizerunku po Euro 2012, Polskę odwiedzać będzie 500 tys. turystów rocznie więcej. W efekcie, przychody z turystyki zagranicznej do roku 2020, wzrosną  łącznie o 4,2 mld zł. Dane te są zbieżne z odczuciami Polaków – zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez PBS, aż 93 proc. spośród nich uznało, że organizacja Euro 2012 przyczyniła się do wzmocnienia wizerunku Polski za granicą, a 72 proc. jest zdania, że przygotowania do Euro 2012 przyczyniły się do wzrostu gospodarczego Polski w czasach kryzysu ekonomicznego.

W ramach przygotowań do Turnieju w modernizację Polski zostało zaangażowanych ponad 94 mld zł – powstały nowoczesne wielofunkcyjne stadiony, lotniska, dworce kolejowe, autostrady i drogi ekspresowe.

– Z tej niespotykanej dotychczas skali inwestycji i modernizacji kraju, Polacy będą korzystali przez wiele następnych lat – mówi Mikołaj Piotrowski,  Dyrektor ds. Komunikacji w PL.2012. – Żadna z inwestycji nie została zrealizowana wyłącznie ze względu na Euro 2012. Przygotowania do Turnieju znacząco wpłynęły natomiast na przyśpieszenie ich realizacji o 3 – 5 lat. Pozytywne zmiany, jakie zaszły w naszym kraju doceniła większość Polaków. Podczas badań przeprowadzonych przez PBS, 71,4 proc. z nich uznało, że przygotowania do Turnieju przyczyniły się do  rozwoju infrastruktury i poprawy jakości życia.

Dzięki inwestycjom w rozbudowę i modernizację infrastruktury w Polsce oraz wzrostowi produktywności gospodarki, polskie PKB w latach 2013-2020 wzrośnie łącznie o 20 mld zł.  

Przygotowania oraz organizacja Euro 2012 w Polsce wiązały się jednak nie tylko z inwestycjami infrastrukturalnymi. W trakcie przygotowań do Turnieju spółka PL.2012 razem z ponad 170 partnerami ze sfery publicznej zrealizowała 252 projekty organizacyjne, mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i jakość Mistrzostw w Polsce. Efekty projektów organizacyjnych realizowanych przy okazji Euro 2012 będą przez długie lata stanowiły bardzo istotne dziedzictwo Turnieju w Polsce, w postaci niezwykle cennego know-how, profesjonalizacji działania administracji publicznej, czy kapitału społecznego.  

Źródło: PL.2012

Euro 2012 marketing 2012-07-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Euro 2012 marketing

Sprawdź także:

a 0 Bank Pocztowy kontynuuje szkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa
06.11.2025 (20:09) – informacja prasowa

Bank Pocztowy kontynuuje szkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa

W dobie intensywnej cyfryzacji usług finansowych rośnie zagrożenie oszustwami online. Dlatego nie dziwi, że coraz …

a 0 Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych 11 listopada
06.11.2025 (20:07) – informacja prasowa

Funkcjonowanie systemów rozliczeniowych 11 listopada

Wtorek 11 listopada to dzień wolny od pracy. To oznacza, że system rozliczeniowy Elixir, obsługujący przelewy …

a 0 BOŚ podpisał pierwsze umowy pożyczkowe na udział w odbudowie Ukrainy, w kolejce czekają następne.
06.11.2025 (20:06) – informacja prasowa

BOŚ podpisał pierwsze umowy pożyczkowe na udział w odbudowie Ukrainy, w kolejce czekają następne.

Na koniec października Bank Ochrony Środowiska podpisał pierwsze umowy z przedsiębiorcami w ramach programu …

a 0 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.
06.11.2025 (20:04) – informacja prasowa

696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

Grupa Kapitałowa BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r. wypracowała wynik z działalności bankowej na poziomie …

a 0 „Poczet BLIKÓW Polskich” – polska innowacyjność w centrum nowej kampanii Blika
06.11.2025 (19:59) – informacja prasowa

„Poczet BLIKÓW Polskich” – polska innowacyjność w centrum nowej kampanii Blika

Odwaga, innowacyjność i „wyprzedzanie swoich czasów” cechują liderów na całym świecie. BLIK jako symbol dumy z …

a 0 Wyniki Grupy PKO Banku Polskiego po trzecim kwartale 2025 r.
06.11.2025 (19:56) – informacja prasowa

Wyniki Grupy PKO Banku Polskiego po trzecim kwartale 2025 r.

Zysk netto Grupy w III kwartale wyniósł 2,8 mld zł, o 6,6% więcej niż w poprzednim kwartale, a narastająco od …

PRNews.pl

Zobacz również

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Wyciek danych z 9000 sklepów, rozważcie zastrzeżenie PESEL-u

Doszło do wycieku danych z platformy sky-shop.pl,…

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

Odbierz paczkę i weź kredyt. InPost instaluje Paczkomaty w placówkach BNP Paribas

InPost rozpoczyna instalację paczkomatów w placówkach Banku…

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Openbank zastąpi kolejną markę w Polsce. Zmiana dla 1,5 mln klientów

Szykuje się kolejny rebranding na Polskim rynku.…

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

Rób codzienne zakupy spożywcze i odbierz Apple Watch. Zasady promocji

W zamian za wydawanie 1000 zł miesięcznie…

Pierścień do płatności i nie tylko. Sprawdziłem, czy obrączka od mBanku zastąpi sportowy zegarek

Pierścień do płatności i nie tylko. Sprawdziłem, czy obrączka od mBanku zastąpi sportowy zegarek

Waży raptem kilka gram, a można za…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Maciej Zamysloski:

Ciekawi mnie, czy Ci młodzi ludzie pamiętają o odprowadzaniu podatków od inwestycji na …

wt., 9 wrz 2025 (10:32) • Revolut Money Report: młodzi Polacy wolą inwestować w akcje, niż preferowane przez starsze pokolenia nieruchomości

avatar komentującego

Sceptyczny żubr:

Nie jestem przekonany, że allegro uda się podbić zachodni rynek nawet przy wsparciu …

czw., 7 sie 2025 (02:25) • Bank Pekao wsparł Allegro w emisji 5-letnich obligacji o wartości 1 mld zł

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców