PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePoradnik „Kredytowe ABC” od Banku Pekao dla młodych klientów
Bank Pekao SA

Bank Pekao SA

Bank Pekao S.A., założony w 1929 r., jest jedną z największych instytucji finansowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jednym z trzech największych banków uniwersalnych w Polsce i wiodącym bankiem korporacyjnym w kraju.

Poradnik „Kredytowe ABC” od Banku Pekao dla młodych klientów

Informacje 11.06.2024 (11:14) informacja prasowa
Kredyty Bank Pekao SA

Pekao przygotował poradnik „Kredytowe ABC” dla młodych klientów, dostępny na stronie internetowej banku. To bezpłatny, atrakcyjny i przystępny tematycznie przewodnik finansowy zawierający artykuły oraz filmy video. Odbiorcy nie tylko dowiedzą się w jaki sposób wesprzeć finansowo realizację swoich celów i pasji, ale także odkodują co kryje się pod pojęciami takimi jak „ zdolność kredytowa”, „ RRSO” czy „historia kredytowa”. Jednocześnie, Pekao startuje z kampanią edukacyjną skierowaną do młodych klientów na temat dostępnych rozwiązań kredytowych oraz zasad bezpiecznego kredytowania. 

fot. Bank Pekao

Tak zwana „Generacja Z” wchodzi w dorosłość. Są to zarówno osoby, które dopiero planują studia, jak i te, które kontynuują naukę oraz pracują. To świadome pokolenie, które inwestuje w siebie i swoje kompetencje, jednocześnie szukając nowych możliwości rozwoju. Chcą być niezależni, posiadają produkty finansowe, takie jak konto, karta czy lokata. Część skorzystała już z pierwszego kredytu. Wkrótce to pokolenie będzie chciało się usamodzielnić, szukając dla siebie najlepszego finansowania.

– Bank Pekao stawia sobie za cel edukację finansową Polaków. Zaczynając od najmłodszych klientów za pomocą gier edukacyjnych w PeoPay KIDS, przez obecną kampanię – w tym Poradnik „Kredytowe ABC” – skierowaną do klientów wchodzących w dorosłość, aż po seniorów i stworzoną z myślą o nich strefą edukacyjną. Chcemy, aby nasze działania przyczyniały się do lepszego zrozumienia przez klientów szeroko rozumianych finansów oraz  odpowiedzialnego planowania i zarządzania posiadanym budżetem – mówi Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu w Pionie Bankowości Detalicznej Banku Pekao S.A.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Pekao przez agencję badawczą IR Center, połowa młodych dorosłych (w wieku 16-35 lat) wskazuje, że ma pożyczkę bądź kredyt. Są to głównie bankowe kredyty gotówkowe (19 proc.), debet na karcie kredytowej (16 proc.), następnie kredyt ratalny (14 proc.). Chociaż część młodych deklaruje niechęć do brania kredytów, wielu z nich uznaje finansowanie zewnętrzne za konieczność, aby w przyszłości zrealizować swoje cele.

Z drugiej strony raport „Młodzi dorośli: podejście do finansów i zadłużenia” Biura Informacji Kredytowej i Grupy ANG wskazuje, że aż 84 proc. młodych stanęło przed wyzwaniem związanym z pozyskaniem środków do realizacji swoich celów i skorzystało z formy zewnętrznego finansowania. Dla prawie połowy młodych (48 proc.) karta kredytowa, a więc produkt bankowy, okazuje się popularnym i często używanym sposobem na realizację płatności.

 „Kredytowe ABC” czyli Atrakcyjnie, Bezpiecznie i Ciekawie

U niektórych wspomniana nieufność do korzystania z zewnętrznego finansowania wynika z niepewności co do zrozumienia terminów bankowych czy parametrów produktów finansowych. W tym celu Pekao stworzył dostępny na stronie internetowej banku poradnik „Kredytowe ABC”, będący kompendium wiedzy na temat produktów kredytowych, a także zaplanował kampanię w kanałach elektronicznych banku, mediach społecznościowych oraz nawiązał współpracę z portalem kontostudenta.pl.

Kampania edukacyjna skierowana jest do grupy klientów w wieku 18-26 lat. Działania zostały przygotowane w sposób atrakcyjny dla młodych klientów – składają się na nią materiały video, oraz przystępnie napisane artykuły. Kanałami dotarcia są przede wszystkim social media, takie jak Facebook czy Instagram.

Podstawowym celem kampanii edukacyjnej jest budowanie świadomości oraz bezpieczeństwa finansowego młodych klientów w przystępny i ciekawy sposób. Tematyka obejmuje m.in.: przedstawienie dostępnych form kredytowania i porównanie ich korzyści, wytłumaczenie pojęć bankowych, pokazanie w jaki sposób planować finansowanie, aby zobowiązanie nas nie przerosło. Poruszanym aspektem jest także wytłumaczenie jak budować swoją historię i wiarygodność kredytową pod kątem przyszłych potrzeb finansowych.

Pekao chce kompleksowo pomagać osobom wchodzącym w dorosłość, wspierając je w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących zobowiązań kredytowych. Dlatego w przypadku chęci bezpośredniego skonsultowania kwestii dotyczących finansów, zaprasza także do doradców w oddziałach banku.

Źródło: Bank Pekao

2024-06-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców