PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyPoszukiwanie ubezpieczyciela

Poszukiwanie ubezpieczyciela

Przegląd prasy 08.01.2010 (07:53) artykuł nadesłany

Potwierdzają się więc nasze przewidywania z początku 2009 roku co do możliwego wzrostu rynku. Osiągnięcie takiego poziomu było o tyle trudne, że w minionym roku spory wpływ na kondycję ubezpieczeniową miał tzw. kryzys – spadł popyt na nowe samochody, co najbardziej dotknęło tradycyjne firmy ubezpieczeniowe. Polacy nastawieni byli także na szukanie oszczędności, w mniejszym więc stopniu interesowali się dodatkowymi produktami ubezpieczeniowymi o bardziej ekskluzywnym charakterze. Na tym tle towarzystwa direct były w o tyle dobrej sytuacji, że działają przede wszystkim na rynku indywidualnym, który, jak pokazał 2009 rok, rozwijał się dynamicznie.

Porównywanie ofert

Podobną sytuację przewiduję w 2010 roku. Jeśli do tego dodamy zapowiadane przez rynek możliwe podwyżki cen ubezpieczeń OC komunikacyjnego, to Polacy będą z pewnością zorientowani na wybór najbardziej optymalnego dla siebie ubezpieczyciela. Ze strony kupujących ubezpieczenia wzrośnie skłonność do szukania i porównywania ofert różnych towarzystw. Zamiast biernie czy z przyzwyczajenia pozostawać w dotychczasowym towarzystwie ubezpieczeni będą szukać atrakcyjnych propozycji. Może więc zmniejszyć się zjawisko „przepłacania z lenistwa”.

Model sprzedaży direct jest zorientowany na jak największą efektywność kosztową, czyli jest idealny na tzw. ciężkie czasy. Ze względu na niskie koszty własne działalności directy mogą oferować konkurencyjne ceny swoich produktów. Co więcej, tego typu towarzystwa przygotowują oferty na podstawie wielu zmiennych, maksymalizując jej dopasowanie do specyfiki danej grupy klientów. Oszczędność nie może oznaczać bowiem powrotu do oferty z uśrednioną „niską składką za iluzoryczną ochronę”, bo klienci mogą tego nie zaakceptować. W mojej ocenie wchodzimy w taki etap rozwoju rynku, w którym wygrają ci ubezpieczyciele, którzy będą potrafili właściwie zróżnicować produkt i jego cenę oraz dostosować go do poszczególnych grup odbiorców.

Model direct sprzedaży ubezpieczeń nadal będzie stymulował rynkowy rozwój sposobu zarządzania relacjami z klientem. Już w 2009 roku mocno zauważalnym trendem wśród ubezpieczycieli tradycyjnych, poza uruchomieniem sprzedaży ubezpieczeń w systemie direct, było wprowadzenie różnego rodzaju aplikacji usprawniających jakość obsługi klienta. Wspólnym mianownikiem prac wdrożeniowych jest tworzenie scentralizowanej bazy danych (najbardziej typowy element organizacji modelu direct), która w znaczący sposób przełoży się na efektywność pracy ubezpieczycieli tradycyjnych zarówno po stronie centrali, jak i oddziałów oraz pośredników.

Zmiany w podejściu do biznesu


W 2010 roku więcej firm tradycyjnych zaimplementuje rozwiązania technologiczne pozwalające pośrednikom na bardziej skomplikowane obliczanie składki za ubezpieczenie na podstawie znacznie większej ilości parametrów charakteryzujących ubezpieczonego i jego mienie, niż do niedawna powszechnie stosowane, np. w ubezpieczeniach komunikacyjnych, zestawienie prostych parametrów – pojemności silnika, stawki regionalnej i „papierowo” udokumentowany bonus/malus przysługujący… ubezpieczanemu samochodowi (!).

Drugim obszarem obsługi klienta przez ubezpieczycieli tradycyjnych, w którym wyraźnie uwidocznią się elementy zarządzania typowe dla modelu direct, jest proces likwidacji szkód. Kierunek zmiany będzie polegał na rezygnacji rozdrobnionej i niezbyt efektywnej ogólnopolskiej sieci stacjonarnych punktów likwidacji szkody (nazywanych oddziałami, przedstawicielstwami, inspektoratami czy centrami likwidacji szkody) na rzecz mobilnych rzeczoznawców zarządzanych przez jeden centralny zespół likwidatorów. Tego typu scentralizowany model obsługi procesu likwidacji szkody do tej pory był charakterystyczny jedynie dla directów.

Z kolei towarzystwa działające w modelu direct będą dalej usprawniać tzw. szybki proces likwidacji szkody.

Na poziomie produktowym 2010 rok raczej nie spowoduje rewolucji. Rynek direct będzie kontynuował trend „oferty praktycznej”, czyli rzeczywiście uderzającej w oczekiwania klientów. Tzw. trudne czasy nie sprzyjają sprzedaży oferty wysoce wyspecjalizowanej, za to mogą zaowocować licznymi przydatnymi modyfikacjami.

direct gazeta bankowa ubezpieczenia 2010-01-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: direct gazeta bankowa ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców