PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyPoszukiwanie ubezpieczyciela

Poszukiwanie ubezpieczyciela

Przegląd prasy 08.01.2010 (07:53) artykuł nadesłany

Potwierdzają się więc nasze przewidywania z początku 2009 roku co do możliwego wzrostu rynku. Osiągnięcie takiego poziomu było o tyle trudne, że w minionym roku spory wpływ na kondycję ubezpieczeniową miał tzw. kryzys – spadł popyt na nowe samochody, co najbardziej dotknęło tradycyjne firmy ubezpieczeniowe. Polacy nastawieni byli także na szukanie oszczędności, w mniejszym więc stopniu interesowali się dodatkowymi produktami ubezpieczeniowymi o bardziej ekskluzywnym charakterze. Na tym tle towarzystwa direct były w o tyle dobrej sytuacji, że działają przede wszystkim na rynku indywidualnym, który, jak pokazał 2009 rok, rozwijał się dynamicznie.

Porównywanie ofert

Podobną sytuację przewiduję w 2010 roku. Jeśli do tego dodamy zapowiadane przez rynek możliwe podwyżki cen ubezpieczeń OC komunikacyjnego, to Polacy będą z pewnością zorientowani na wybór najbardziej optymalnego dla siebie ubezpieczyciela. Ze strony kupujących ubezpieczenia wzrośnie skłonność do szukania i porównywania ofert różnych towarzystw. Zamiast biernie czy z przyzwyczajenia pozostawać w dotychczasowym towarzystwie ubezpieczeni będą szukać atrakcyjnych propozycji. Może więc zmniejszyć się zjawisko „przepłacania z lenistwa”.

Model sprzedaży direct jest zorientowany na jak największą efektywność kosztową, czyli jest idealny na tzw. ciężkie czasy. Ze względu na niskie koszty własne działalności directy mogą oferować konkurencyjne ceny swoich produktów. Co więcej, tego typu towarzystwa przygotowują oferty na podstawie wielu zmiennych, maksymalizując jej dopasowanie do specyfiki danej grupy klientów. Oszczędność nie może oznaczać bowiem powrotu do oferty z uśrednioną „niską składką za iluzoryczną ochronę”, bo klienci mogą tego nie zaakceptować. W mojej ocenie wchodzimy w taki etap rozwoju rynku, w którym wygrają ci ubezpieczyciele, którzy będą potrafili właściwie zróżnicować produkt i jego cenę oraz dostosować go do poszczególnych grup odbiorców.

Model direct sprzedaży ubezpieczeń nadal będzie stymulował rynkowy rozwój sposobu zarządzania relacjami z klientem. Już w 2009 roku mocno zauważalnym trendem wśród ubezpieczycieli tradycyjnych, poza uruchomieniem sprzedaży ubezpieczeń w systemie direct, było wprowadzenie różnego rodzaju aplikacji usprawniających jakość obsługi klienta. Wspólnym mianownikiem prac wdrożeniowych jest tworzenie scentralizowanej bazy danych (najbardziej typowy element organizacji modelu direct), która w znaczący sposób przełoży się na efektywność pracy ubezpieczycieli tradycyjnych zarówno po stronie centrali, jak i oddziałów oraz pośredników.

Zmiany w podejściu do biznesu


W 2010 roku więcej firm tradycyjnych zaimplementuje rozwiązania technologiczne pozwalające pośrednikom na bardziej skomplikowane obliczanie składki za ubezpieczenie na podstawie znacznie większej ilości parametrów charakteryzujących ubezpieczonego i jego mienie, niż do niedawna powszechnie stosowane, np. w ubezpieczeniach komunikacyjnych, zestawienie prostych parametrów – pojemności silnika, stawki regionalnej i „papierowo” udokumentowany bonus/malus przysługujący… ubezpieczanemu samochodowi (!).

Drugim obszarem obsługi klienta przez ubezpieczycieli tradycyjnych, w którym wyraźnie uwidocznią się elementy zarządzania typowe dla modelu direct, jest proces likwidacji szkód. Kierunek zmiany będzie polegał na rezygnacji rozdrobnionej i niezbyt efektywnej ogólnopolskiej sieci stacjonarnych punktów likwidacji szkody (nazywanych oddziałami, przedstawicielstwami, inspektoratami czy centrami likwidacji szkody) na rzecz mobilnych rzeczoznawców zarządzanych przez jeden centralny zespół likwidatorów. Tego typu scentralizowany model obsługi procesu likwidacji szkody do tej pory był charakterystyczny jedynie dla directów.

Z kolei towarzystwa działające w modelu direct będą dalej usprawniać tzw. szybki proces likwidacji szkody.

Na poziomie produktowym 2010 rok raczej nie spowoduje rewolucji. Rynek direct będzie kontynuował trend „oferty praktycznej”, czyli rzeczywiście uderzającej w oczekiwania klientów. Tzw. trudne czasy nie sprzyjają sprzedaży oferty wysoce wyspecjalizowanej, za to mogą zaowocować licznymi przydatnymi modyfikacjami.

direct gazeta bankowa ubezpieczenia 2010-01-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: direct gazeta bankowa ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców