PragmaPay to metoda płatności online stworzona przez PragmaGO.tech z myślą o przedsiębiorcach. Usługa ułatwia i przyspiesza rozliczenia pomiędzy firmami – nawet tymi najmniejszymi.
PragmaPay to:
- pierwsze na polskim rynku BNPL dla B2B, które dorównuje wygodą i szybkością standardom w segmencie konsumenckim,
- automatyczna decyzja o finansowaniu do 3 minut (niezależnie od pory zakupów),
- odroczenie płatności o 14, 30, 60 dni lub rozłożenie na raty,
- rozwiązania User Experience dostosowane do potrzeb segmentu MŚP,
- wysokie limity finansowania zakupów firmowych (od 100 zł do nawet do 50 000 zł).
Dystrybucja PragmaPay odbywa się poprzez zautomatyzowaną integrację techniczną z partnerami PragmaGO.tech. Są nimi np. platformy sprzedażowe, bramki płatnicze czy marketplace’y. PragmaPay nie jest pierwszym rozwiązaniem BNPL stworzonym przez PragmaGO.tech. Do tej pory były one jednak zróżnicowane – w zależności do wymagań partnera.
„Zauważyliśmy, że przedsiębiorcy potrzebują usługi, która będzie powtarzalna – niezależnie od miejsca, w którym z niej korzystają. W taki sposób są tworzone BNPL dla konsumentów. Uważamy, że przedsiębiorcy zasługują na tak samo komfortowe rozwiązania. PragmaPay to gwarancja porównywalnych warunków finansowania. Interface i User Experience są niezmienne, niezależnie od partnera, który oferuje tę opcję finansowania. Dzięki temu przedsiębiorca ma możliwość opłacania zakupów online szybko i intuicyjnie” – mówi Danuta Czapeczko, Wiceprezes Zarządu PragmaGO.
Przedsiębiorca płaci za zakupy z PragmaPay w 100% online (bez konieczności przesyłania dokumentacji finansowej). Sprzedający otrzymuje zapłatę od razu.
PragmaPay to jedna z usług embedded finance oferowanych przez PragmaGO.tech. Oprócz płatności odroczonych Spółka stworzyła też innowacyjną Merchant Cash Advance. Klient partnera otrzymuje limit finansowania bezpośrednio w jego środowisku. Spłata może być realizowana jako dzienna rata stanowiąca procent od obrotów firmy (np. na terminalu płatniczym).
W obu usługach zaawansowana integracja techniczna pozwala na automatyczne przekazanie zanonimizowanych danych transakcyjnych o kliencie przez partnera (np. platformę marketplace czy operatora kart płatniczych). Autorskie algorytmy ryzyka kredytowego dodają do nich informacje z szerokich baz wewnętrznych i zewnętrznych (BIG, BIK). Tak precyzyjny scoring pozwala na zbadanie zależności i zmienności w czasie zróżnicowanych źródeł danych.
Jednoczesna, szeroka analiza umożliwia ograniczenie ryzyka nadmiernego zadłużenia, co przekłada się na stabilność działalności klienta.
Dostawcą finansowania PragmaPay i Merchant Cash Advance jest PragmaGO.
Jak wygląda korzystanie z PragmaPay?
- Przedsiębiorca kupuje online. W koszyku lub bramce płatniczej wybiera opcję „PragmaPay”.
- W następnym kroku może wybrać raty lub odroczenie płatności. Od razu otrzymuje informację o kwocie, która będzie wymagana do zapłaty. Dane do umowy zostaną zaciągnięte automatycznie ze środowiska partnera.
- Następnie przedsiębiorca akceptuje zgody, oświadczenia, regulamin oraz umowę. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby dokumenty te były napisane prostym językiem. Do podpisania umowy wystarczy kod SMS.
- Następnie przedsiębiorca weryfikuje swój rachunek bankowy i potwierdza tożsamość. Weryfikacja wniosku trwa do 3 minut. Jeżeli wniosek zostanie zaakceptowany, zakupy zostaną automatycznie opłacone.
Źródło: PragmaGO SA