Od początku lutego można zgłaszać marki i firmy do V edycji projektu PremiumBrand, nagród dla marek i firm o wysokiej reputacji. Nagrody przyznawane są w oparciu o badanie realizowane przez MillwardBrown SMG/KRC. W badaniu mogą brać firmy i marki o wysokiej rozpoznawalności na rynku. Zgłoszenia do badania przyjmowane są do końca marca. Wyniki dla badanych marek i firm poznamy w czerwcu.
Tegoroczna edycja PremiumBrand przynosi kilka zmian, z których najważniejszą jest brak rankingów. To zmienia formułę konkursu w certyfikat. Brak jest elementu rywalizacji. Decyzja o likwidacji rankingów wynika z przekonania, które podzielali też uczestnicy konkursu, że trudno rankingować reputację, albo ktoś ją ma albo nie ma. Poza tym pozycje marek w rankingu w ubiegłych latach różniły się zaledwie dziesiątymi częściami punktu. – mówi Monika Osinkowska, Communication Manager w firmie MMT Management. Z wymiarów reputacji dla marek znika też wymiar „marka jako partner biznesowy”. Coroczne analizy pokazują, że dla konsumentów nie jest on istotny w ocenie.
Partnerem tegorocznej edycji jest instytut badawczy MillwardBrown SMG/KRC, lider rynku badań marketingowych. SMG/KRC odpowiada za przeprowadzenie badań oraz przygotowanie raportów. Autorem metodologii pozostaje dom badawczy MAISON.
PremiumBrand jest jedynym na polskim rynku projektem, który w szeroki sposób bada reputację marek wśród konsumentów i firm w otoczeniu biznesowym. PremiumBrand prowadzony jest od 2006 roku. Reputacja marek oceniana jest na 4 wymiarach: referencji, atmosfery medialnej, firmy jako pracodawcy, społecznego zaangażowania, zaś dla firm dodatkowo na wymiarze „firma jako partner biznesowy”. Badania prowadzone są metodą CATI dla marek na próbie wielkomiejskiej, reprezentatywnej ze względu na płeć, wiek, region oraz aktywność zawodową Polaków, N=500 do 2000, dla firm na grupie managerów N=200 do 600 (w zależności od ilości zgłoszeń).
Projekt PremiumBrand ma na celu wspomaganie w działaniach promocyjnych marki, firmy i spółki giełdowe o wysokiej reputacji. Umożliwia podmiotom zdobycie niezależnych referencji, poprzez profesjonalne badanie prowadzone przez wiarygodne instytucje. Uczestnictwo w projekcie niesie za sobą wiele korzyści dla laureatów. Zdobycie nagrody wyróżnia podmiot na rynku. Fakt otrzymania nagrody można wykorzystać w mediach, sprzedaży i szeroko pojętej komunikacji, a także w relacjach inwestorskich zarówno z inwestorami instytucjonalnymi, indywidualnymi, jak również na szeroko rozumianym rynku kapitałowym. Laureaci, zwycięzcy otrzymują licencję na użytkowanie godła promocyjnego.
Organizatorem rankingu jest agencja MMT Management, organizator konkursów i projektów marketingowych.
Partnerami V edycji konkursu są: Forbes, Onet.pl, Mediarun.pl, PRESS SERVICE Monitoring Mediów oraz SARE
Źródło: MMT Management Sp. z o.o.