Grupa Generali otrzymała nagrodę w kategorii „Usługi finansowe” za kampanię reklamową promującą innowacyjne rozwiązanie w zakresie likwidacji szkód oraz obsługi klienta w ramach ubezpieczenia Autocasco. Generali jako pierwsza firma na rynku zaoferowała rozwiązanie w procesie likwidacji części szkód komunikacyjnych z Autocasco, które wykorzystuje kartę płatniczą. Nowa forma serwisu ubezpieczeń pozwala klientowi na załatwienie wszelkich formalności związanych ze szkodą komunikacyjną w ciągu jednego, krótkiego spotkania.
-„EFFIE Awards to dla przedstawicieli branży marketingowej najważniejsza nagroda i to przynajmniej z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że docenia efektywność kampanii reklamowej, a skuteczność dotarcia do właściwej grupy docelowej oraz wywołanie zamierzonego efektu sprzedażowego jest esencją działań marketingowych. Co równie ważne to nagroda przyznawana przez profesjonalistów branży reklamowej co jest tym bardziej nobilitujące. Docenienie działań promocyjnych Generali przez tak doświadczone jury to ogromna wyróżnienie dla wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt. Bardzo cieszymy się z nagrody. I już dziś zaczynamy pracę nad kolejną kampanią, która – mamy nadzieję – wygra dla nas kolejne Effie.” – powiedziała po otrzymaniu nagrody Monika Oworuszko, Dyrektor Departamentu Marketingu w Grupie Generali Polska.
EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie jedynie ciekawe pomysły kreatywne. Ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane pracom nadsyłanym na konkurs, należy ona do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie. Kampanie mogące zwyciężyć w EFFIE to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta.
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR uzyskało w 1999 r. licencję na prowadzenie konkursu EFFIE w naszym kraju. Polska jest obecnie jednym z 38 krajów na świecie, gdzie konkurs jest organizowany.
Tegoroczny konkurs patronatem objęli Minister Gospodarki – Waldemar Pawlak oraz Prezydent PKPP Lewiatan – Henryka Bochniarz.
Konkurs wspiera merytorycznie również firma Ernst & Young.