PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyPrezentuj się dobrze w internecie – potęga portali społecznościowych

Prezentuj się dobrze w internecie – potęga portali społecznościowych

Analizy 24.06.2010 (08:45)

Chodzę na imprezy, na których się upijam, mam rybki w akwarium, kolczyk w pępku, bałagan w pokoju – czy takie informacje powinien przekazać potencjalnemu pracodawcy kandydat do pracy? Nie będzie ich w CV, ale nieumiejętne korzystanie z portali społecznościowych może sprawić, że będą pierwszą rzeczą, na którą rekrutujący zwróci uwagę.

Firma sprawdzi twoje zdjęcia na Naszej-klasie

„Blisko 40 procent szefów analizuje profile swoich przyszłych pracowników na Facebook czy LinkedIn i jednocześnie planuje aktywniej komunikować się z otoczeniem za pośrednictwem social media „- mówi Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający Imago PR.

W dobie tak dynamicznie rozwijającego się Internetu, w tym również portali społecznościowych, wiele firm nie tylko chce się w nich promować, ale nawet nie może sobie pozwolić na to, by tego nie robić. Byłoby to karygodnym zaniedbaniem – utratą jednego z najważniejszych kanałów komunikacji z klientem. Skoro więc już przedsiębiorcy wykorzystują portale w relacji firma – konsument, nic nie stoi na przeszkodzie, aby próbować relacji firma – pracownik.

Szukam znajomych, nie szukam pracy

Według badań przeprowadzonych przez CBOS tylko 21% Polaków korzysta z portali społecznościowych po to, by zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy. Ogromna większość użytkowników stawia raczej na utrzymanie kontaktów – czemu trudno się dziwić, taki właśnie cel przyświecał przecież tworzeniu większości takich serwisów. Przy analizie tych danych bardzo istotna jest różnorodność serwisów społecznosćiowych – pod tym pojęciem kryją się nie tylko popularna Nasza-klasa, czy Facebook, ale również grono.net, flickr, youtube, goldenline.pl, profeo.pl etc. Odpowiedzi na pytanie jak z nich korzystamy są zależne od tego, jaki jest profil portalu, dla kogo jest przeznaczony i co może zaoferować użytkownikowi.

Cele korzystania z portali społecznościowych
Utrzymanie kontaktów ze znajomymi,grupami znajomych 85%
Zaspokajanie ciekawości 78%
Odnowienie starych znajomości 73%
Wypełnianie wolnego czasu 63%
Słuchanie muzyki, oglądanie filmów lub zdjęć, czytanie tekstów 56%
Zamieszczanie swoich zdjęć, filmów, muzyki, tekstów 43%
Rozmawianie na interesujące tematy, uczestniczenie w forach dyskusyjnych 42%
Nawiązanie nowych kontaktów towarzyskich 36%
Szukanie pracy, zaprezentowanie się potencjalnym pracodawcom 21%
Nawiązanie znajomości zawodowych, biznesowych 17%

Źródło: CBOS, badanie przeprowadzone w kwietniu 2010. Objęło 338 dorosłych osób.

Czarna_Mamba_78 zmienia się w Jana Kowalskiego z Warszawy

W internecie nikt nie jest anonimowy – hasło wcześniej używane jako ostrzeżenie dla wirtualnych przestępców nabrało nowego znaczenia. Wraz z pojawieniem się serwisów, w których nicki, wybrane przez użytkowników pseudonimy, zastąpiono danymi osobowymi. Teraz już nie trzeba być specjalistą z zakresu sieci komputerowych, czy posiadać specjalnych uprawnień, by działalność w internecie połączyć z konkretną osobą. Użytkownicy z własnej woli podpisują się pod tym co robią imieniem i nazwiskiem.

Ludzie udostępniają informacje o sobie w Internecie bez zastanowienia – czasem publikują w sieci informacje, które nie powinny się tam znaleźć. Obserwujemy gwałtowny rozwój technologii umożliwiających dzielenie się informacjami przy jednoczesnym braku wystarczającej edukacji na temat tego, jakim rodzajem informacji powinno się dzielić” – stwierdza Herbert Thompson, profesor Wydziału Informatyki Uniwersytetu Columbia.

Niefrasobliwa Krysia

Wyżej wspomniany brak edukacji przyczynia się do tego, że internauci nagminnie naśmiewają się z użytkowników portali społecznościowych. Zabawa w wyszukiwanie niefortunnych zdjęć i powtórne ich publikowanie z odpowiednim komentarzem, trwa w najlepsze. Blogerzy szczególnie piętnują roznegliżowane, wystylizowane „na Dodę” młode dziewczyny. Wszystkie mają już nawet jedno imię: Krysia. Dalej w kolejności są zdjęcia z imprez, których uczestnicy mocno zaszaleli, fotografie odbicia lustrzanego robione w (nieposprzątanej) łazience etc. Krótko mówiąc – zdjęcie użytkownika, wrzucone na portal bez żadnego zabezpieczenia może zrobić furorę w internecie. Taka „kariera” może stanąć później na drodze kariery zawodowej.

Coś dla szefa, coś dla znajomych – słuszna linia obrony

Nawet jeśli informacje publikowane przez pracownika w internecie nie wpływają pozytywnie na jego wizerunek w oczach pracodawcy, to tak naprawdę nic z tego nie wynika. Dopóki pracownik, czy kandydat do pracy nie łamie prawa, czy nie szkaluje cudzego imienia, jest oczywistym, że ma prawo udostępniać o sobie wszystkie informacje. Portale społecznościowe są przeznaczone do dzielenia się wiadomościami ze znajomymi, przyjaciółmi, rodziną, jak sama nazwa wskazuje – zapewniają komunikację w obrębie pewnej społeczności. Praca nie powinna łączyć się z ingerencją w cudze życie prywatne. Użytkownik portalu nie jest zobowiązany do dbania o swój image w sieci – jest to co najwyżej jego dobra wola, która w przyszłości może zaprocentować.

Nieco inaczej wygląda sytuacja w serwisach nastawionych na kreowanie wizerunku i budowanie sieci kontaktów biznesowych. W Polsce dwa najpopularniejsze portale tego typu to GoldenLine.pl oraz Profeo.pl. Łączenie pracodawców z kandydatami do pracy to jeden z głównych celów ich istnienia. To nowoczesny i ciekawy sposób na pozyskanie dobrego pracownika, a także na budowanie swojej pozycji na rynku pracy.

Polityka prywatności powinna zapewnić spokój

Błędem popełnianym przez wielu użytkowników wbrew pozorom nie jest wcale zamieszczanie feralnych zdjęć, niecenzuralnych komentarzy, ale ich udostępnianie w taki sposób, że każdy internauta może do nich dotrzeć. Dlatego też pierwszym krokiem ku ulepszeniu swojego wizerunku w internecie jest dokładne zapoznanie się z polityką prywatności na danym portalu społecznościowym i wypróbowanie różnych opcji. Jeżeli rzeczywiście użytkownik zdjęciami chce się dzielić tylko i wyłącznie ze znajomymi – powinien zastrzec to sobie w profilu. Szeroko natomiast można udostępniać informacje publikowane w portalach społecznościowych o profilu biznesowym.

Świadomość tego, że pracodawca może skontrolować konto na Naszej-klasie, czy Facebook-u nie powinna wymuszać na kandydacie do pracy udawania w internecie kogoś innego, czy rezygnowania z konta. Powinna za to skłonić do myślenia – pierwsze wrażenie jest bezcenne, być może zatem należy podjąć pewne kroki, by już na starcie nie zostać skreślonym za „słodką fotkę” w profilu.

Katarzyna Jeznach

Źródło: Bankier.pl

internet portale społecznościowe 2010-06-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet portale społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców