PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościPrezes Metrohouse: Pośrednik przestaje być kojarzony ze słowem prowizja

Prezes Metrohouse: Pośrednik przestaje być kojarzony ze słowem prowizja

Nieruchomości 20.07.2010 (08:05)

Metrohouse i Partnerzy Nieruchomości – największy pośrednik z Trójmiasta, kończą przeprowadzanie fuzji. O tym, że rośnie nam największa agencja nieruchomości w Polsce opowiada Mariusz Kania, Prezes Metrohouse SA.

Bankier.pl: Fuzja Metrohouse i Partnerzy Nieruchomości to pierwsze połączenie na rynku obrotu nieruchomościami. Jaki był jej cel?

Mariusz Kania, Prezes Metrohouse S.A.: Poprzez fuzję pokazujemy, że rynek pośrednictwa dąży do konsolidacji. To jedyna możliwa droga rozwoju tej branży. O podjęciu rozmów na temat współpracy zadecydowały  podobne sposoby postrzegania roli pośrednika w obecnej sytuacji rynkowej, zbliżone wizje rozwoju biura nieruchomości i gamy produktów. Dzięki fuzji możemy w dalszym ciągu realizować nasze zamierzenia – tym razem na większą skalę – wskazując innym uczestnikom rynku niewykorzystany potencjał, który drzemie w branży. Większa sieć biur to więcej ofert w obrocie i większy potencjał sprzedażowy. To z kolei przyciąga nowych partnerów franczyzowych. Każdy lubi działać w silnej grupie.

Czy nie obawialiście się Państwo ryzyka związanego z niepewną sytuacją na rynku nieruchomości?

Reorganizację firmy postrzegam nie przez pryzmat niebezpieczeństwa, ale szansy. To oczywiste, że sytuacja na rynku mieszkaniowym nie napawała optymizmem. Duże wzrosty cen mieszkań były entuzjastycznie przyjmowane przez inwestorów, ale nie przez doświadczonych pośredników, którzy przeczuwali, czym może się to skończyć. Osłabienie koniunktury na rynku mieszkaniowym nie uderzyło silnie w Partnerów Nieruchomości, ani w Metrohouse. Być może dlatego, że podjęliśmy szereg decyzji mających na celu pobudzenie sprzedaży. Tzw. kryzys pozwolił nam na osiągnięcie najlepszych w historii wyników finansowych i rozwoju struktur franczyzowych o kolejne placówki.

Jak może wyglądać rynek pośrednictwa w kolejnych latach? Czy jest on przygotowany na konsolidację, czy może nadal będzie funkcjonował w dużym rozdrobnieniu?

Polski rynek pośrednictwa jest bardzo specyficzny i trudny. Dotychczasowe próby konsolidacji pod brandem amerykańskich firm sieciowych albo zakończyły się całkowitym niepowodzeniem, albo nie przebiegają w tak szybkim tempie, jak w innych krajach. Przyczyna tkwi w dotychczasowym funkcjonowaniu biur nieruchomości, które cechuje duże rozdrobnienie. Problemem jest też zmiana sposobu myślenia i otwartość na innowacje, które na rynku pośrednictwa są wdrażane z dużymi oporami. Odnotowujemy coraz większe zainteresowanie przyłączeniem do sieci, inne sieci również z sukcesem pozyskują nowych franczyzobiorców. To sygnał, że rynek jednak zmierza do konsolidacji. Coraz trudniej będzie działać w pojedynkę i dotrzymywać kroku najlepszym.

Poszukujący mieszkania dobrze wiedzą, że trudno o dobre oferty bezpośrednie. Co powoduje, że coraz częściej sięgamy po obsługę pośrednika?

Dobry pośrednik gwarantuje bezpieczne i sprawne przeprowadzenie transakcji, bieżący monitoring rynku i fachowe doradztwo, oszczędza czas i pieniądze. Czy aktywna zawodowo osoba ma czas, aby samodzielnie poszukiwać nieruchomości, dokonywać ich weryfikacji, a następnie organizować wszystkie elementy związane z dokonaniem transakcji? Raczej nie. W 2008 r. podjęliśmy decyzję o rezygnacji z pobierania prowizji od strony kupującej nieruchomość – zniknęła podstawowa bariera ograniczająca kontakt z pośrednikiem. Pośrednik przestaje być kojarzony ze słowem prowizja. Klienci przekonują się, że usługa pośrednika to wartość dodana w procesie podejmowania tak ważnej decyzji jak zakup nieruchomości. Choć czasem na początku podchodzą do usług z dystansem, to w trakcie współpracy uświadamiają sobie jak skomplikowany i wielowątkowy może być proces zakupu nieruchomości.

Jakie są dla pośrednika zalety działania w sieci franczyzowej?

Sieć franczyzowa na rynku obrotu nieruchomościami jest rozwiązaniem pozwalającym na posiadanie własnego biura nieruchomości w ramach sprawdzonej na rynku marki. Wśród klientów korzystających z usług pośrednika niebagatelną rolę odgrywa wiarygodność pośrednika. Duża, znana na rynku firma jest gwarantem zachowania określonych standardów. Każda oferowana przez nas nieruchomość ma dokładny opis, zdjęcia sporządzone przez agenta, narysowany przez kreślarza plan oraz jest zweryfikowana pod względem prawnym. Niezależnie od tego, czy jest to duże biuro w Warszawie, czy malutkie w Chojnicach standardy są te same. Franczyzobiorcy mają dostęp do rozwiązań systemowych i marketingowych, które w ogólnym rozrachunku, biorąc pod uwagę skalę działania, są tańsze niż przy działaniu w pojedynkę. Nie chcemy, aby franczyza była kojarzona tylko z szyldem. Dlatego dbamy o to, by franczyzanci czerpali pełną garścią z naszego know-how, dajemy im niezbędne narzędzia, tak by rozwijali swój biznes i uruchomiali kolejne biura.

Dzięki fuzji w tym roku I miejsce w rankingu Becka należy do Metrohouse & Partnerzy. Jakie są plany rozwojowe spółki na najbliższe lata?

Pozycja lidera to ukoronowanie naszej dotychczasowej pracy. Jednak połączyliśmy się po to, aby myśleć jeszcze intensywniej o rozwoju sieci. Plan na przyszły rok to podwojenie liczby istniejących placówek, ze szczególnym naciskiem na rozbudowę systemu franczyzowego. Docelowo, w zależności od realizacji planów rozwojowych, planujemy zadebiutować ciągu 2-3 lat na głównym parkiecie GPW.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: Bankier.pl

Metrohouse nieruchomości 2010-07-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Metrohouse nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Damian Ziąber

Damian Ziąber

Od ponad 20 lat zajmuje się komunikacją…

Maja Lidke

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców