Dzień Babci i Dziadka zbliża się wielkimi krokami. W tym wyjątkowym dniu warto pomyśleć jak najlepiej zadbać o seniorów. Europ Assistance Polska proponuje pakiety usług pomocnych nie tylko w razie nagłego zdarzenia, ale też w codziennym życiu starszych osób.
Rynek 60+
Według danych Eurostatu osoby po 60 roku życia roku będą stanowiły 25% społeczeństwa w 2020 w Polsce. Dla porównania obecny stan seniorów w naszym kraju to 20%. Dane te pokazują jak ważną część rynku stanowią seniorzy. To z kolei wróży rozwój usług i produktów skierowanych do tej grupy odbiorców. Zarówno banki, jak i towarzystwa ubezpieczeń stale rozwijają swoją ofertę dla seniorów wzbogacając ją między innymi o usługi assistance.
Opieka i bezpieczeństwo
Biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby starszych klientów, Europ Assistance Polska opracowała pakiet Senior Assistance.
Oferuje on jego beneficjentom nieodpłatną pomocy medyczną oraz pomoc w domu. W ramach pakietu osoby starsze mogą liczyć na nieodpłatną wizytę lekarza pierwszego kontaktu czy pielęgniarki. W przypadku nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania, konsultanci zorganizują nie tylko transport do szpitala, ale również transport powrotny do miejsca zamieszkania. Dodatkowo, w ramach pakietu seniorzy mają zapewnioną kompleksową pomoc po hospitalizacji w formie opieki pielęgniarskiej, pomocy domowej czy zakupu oraz dostarczenia artykułów spożywczych i lekarstw. Wśród wielu przydatnych świadczeń, znajduje się również nieodpłatna organizacja procesu rehabilitacji, wypożyczenia lub zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, a także organizacja wizyty u lekarza specjalisty i dostęp do całodobowej infolinii medycznej, w ramach której mogą oni skonsultować swój stan zdrowia z dyżurującym lekarzem.
Dodatkowo Senior Assistance zapewnia całodobową pomoc w razie nieprzewidzianych zdarzeń w miejscu zamieszkania, np. zalania, pożaru, ale również awarii sprzętu RTV/AGD czy zatrzaśnięcia zamków. Klienci mogą skorzystać z pomocy hydraulika, ślusarza, szklarza, murarza, a także transportu i przechowania mienia.
– Nasze statystyki pokazują, że seniorzy cenią sobie przede wszystkim pomoc medyczną i to z organizacji i zwrotu kosztów leczenia najczęściej korzystają (45%). Assistance medyczny obecny w pakietach dla seniorów może stanowić bowiem alternatywę dla publicznej służby zdrowia. Klienci objęcia pakietem Senior Assistance niezwykle cenią sobie pomoc prawnika, co czwarte zgłoszenie dotyczyło porady prawnej. Natomiast 7% spraw wymagało zaangażowania hydraulika. W ostatnim czasie zdarzały się zapytania o pomoc medyczną dla czworonożnych przyjaciół starszych klientów -wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.
Assistance dla Zwierząt okazuje się również przydatnym i poszukiwanym przez seniorów rozwiązaniem. Program gwarantuje natychmiastową i profesjonalną pomoc w przypadku nieszczęśliwego wypadku, nagłego zachorowania lub zaginięcia pupila. Usługa obejmuje m.in. transport zwierzęcia do placówki weterynaryjnej, transport powrotny, organizację i zwrot kosztów usług medycznych oraz pomoc w poszukiwaniu zaginionego zwierzęcia. Właściciele czworonogów w ramach pakietu otrzymują dostęp do całodobowej infolinii weterynaryjnej gdzie uzyskają informację m.in. na temat pielęgnacji, żywienia czy objawów chorobowych kota lub psa.
– Senior Assistance to oferta, która została tak skonstruowana, by idealnie odpowiadać na potrzeby starszej grupy odbiorców. Dzięki całodobowo dostępnemu Centrum Alarmowemu, pomaga ona również czuć się seniorom niezależnymi i daje poczucie bezpieczeństwa- dodaje Joanna Nadzikiewicz z Europ Assistance Polska.
/ Grupa Europ Assistance