Kampania promocyjna, w tym konkurs edukacyjny, ma na celu przedstawienie małym i średnim firmom korzyści płynących z używania kart Visa Business, szczególnie możliwość lepszej kontroli nad firmowymi wydatkami.
W ślad za wiosenną kampanią edukacyjną, która zwracała uwagę małym i średnim firmom na zalety i korzyści płynące z używania kart Visa Business zamiast gotówki oraz na możliwość oddzielania wydatków firmowych od osobistych, została uruchomiona kampania promująca płatności kartami Visa Business. Działania promujące płacenie tymi kartami są prowadzone w ogólnopolskich mediach – głównie w internecie oraz w prasie, jak również w wybranych sieciach detalicznych, a jednym z kluczowych elementów kampanii jest konkurs edukacyjny.
Akcja promocyjna ma dwa zasadnicze cele. Pierwszym jest zachęcenie posiadaczy kart Visa Business, wydanych do konta firmowego dla małych i średnich przedsiębiorstw, do dokonywania płatności tymi kartami, a następnie do regularnego korzystania z nich. Drugim celem kampanii jest zwiększenie świadomości klientów segmentu MŚP odnośnie korzyści płynących z korzystania z kart Visa Business, takich jak łatwość śledzenia firmowych wydatków, a tym samym sytuacji finansowej firmy, możliwość oddzielania wydatków firmowych od prywatnych, wygoda firmowych rozliczeń (śledzenie płatności pomiędzy dostawcami), bezpieczeństwo transakcji w stosunku do obrotu gotówką oraz szeroka akceptacja kart Visa w Polsce i na świecie, w tym coraz szersza w sklepach internetowych.
– Poprzez kampanię promocyjną płatności kartami Visa Business i konkurs edukacyjny z nagrodami chcemy zachęcić małe i średnie przedsiębiorstwa do wypróbowania i regularnego używania tych kart oraz uświadomić im płynące z tego korzyści – stwierdził Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce. – Kampania wykorzystuje wyniki badania przeprowadzonego w sektorze MŚP na zlecenie Visa Europe, które pokazało, że karty służbowe mają duże szanse na rozwój wśród małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce m.in. ze względu na ugruntowujące się przekonanie o tym, że karty są nowoczesnym sposobem prowadzenia firmy, pomagają oddzielać wydatki firmowe od osobistych, a także z powodu dostrzegania wad gotówki – dodał Kiwior.
Badanie wykonane na zlecenie Visa Europe pokazuje, że małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) w Polsce odchodzą od tradycyjnego modelu z dominującą rolą gotówki w kierunku oddzielania finansów prywatnych od firmowych oraz wykorzystywania rozwiązań elektronicznych w zarządzaniu pieniędzmi firmy, w tym do dokonywania płatności przy użyciu bankowości internetowej i kart. Badanie wskazuje również na znaczny potencjał w zakresie rozwoju płatności MŚP przy pomocy kart służbowych.
W Polsce jest zarejestrowanych ok. 1,4 mln małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), z czego 96% to najmniejsze firmy zatrudniające do 9 pracowników. Zgodnie z wynikami badania małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce coraz częściej stosują płatności elektroniczne – łącznie stanowią one już ponad 70% wszystkich ich płatności. Przy czym ok. 49% firmowych płatności MŚP wykonują przy użyciu przelewów internetowych, ok. 23% kartami i ok. 29% w gotówce. 70% badanych małych i średnich firm zadeklarowało, że chciałoby akceptować karty, a w odniesieniu do kart służbowych 33% respondentów używa ich do płatności częściej niż 5 lat temu. Jeśli chodzi o korzystanie z gotówki, to 43% używa jej rzadziej, a 10% częściej niż przed pięciu laty.
Badanie wykazało także, że małe i średnie przedsiębiorstwa uważają gotówkę za coraz bardziej uciążliwą w zarządzaniu. Z kolei karty firmowe są już w znacznej mierze postrzegane jako właściwy i nowoczesny sposób prowadzenia biznesu. Uzyskane dane wskazują także, że wzrostowi popularności debetowych kart służbowych w sektorze MŚP sprzyja upowszechnianie się bankowości internetowej.
Z bankowości internetowej korzysta 80% MŚP. Z kolei 67% MŚP używa do płacenia kart firmowych. 50% MŚP uważa, że karty są łatwe w użyciu, 47% uznaje je za bezpieczny sposób płacenia, zaś 46% jest zdania, że to nowoczesny sposób prowadzenia biznesu. 50% MŚP uważa, że karty pomagają w oddzielaniu wydatków firmowych od prywatnych, podczas gdy 38% jest takiego zdania o bankowości internetowej.
Jakościowa część badania wykazała m.in., że otrzymywanie gotówki jest postrzegane jako uciążliwe, gdyż wymaga jej przyjmowania, liczenia, zanoszenia do banku, przy czym wpłaty na konto firmowe są obciążone opłatami. Część respondentów uważa, że w porównaniu z gotówką karty są łatwe w użyciu, wygodne oraz postrzegane jako bardziej nowoczesny sposób prowadzenia biznesu.
W Polsce zostało wydanych ok. 900 tys. kart służbowych Visa. Jak wynika z odpowiedzi respondentów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, używają ich oni w ograniczony sposób m.in. ze względu na brak wystarczającej wiedzy na temat korzyści dla firmy płynących z posługiwania się kartami.
Przeprowadzona w tym roku medialna kampania edukacyjna kierowana do małych i średnich firm pokazywała zalety i korzyści używania kart Visa Business zamiast gotówki oraz oddzielania wydatków firmowych od osobistych. Dla przykładu, debetowa karta Visa Business daje małym przedsiębiorstwom większą kontrolę nad ich finansami. Każda płatność obciąża bezpośrednio firmowy rachunek bieżący, wystarczy więc zalogować się do bankowości elektronicznej, by uzyskać czytelny wykaz wszystkich transakcji dokonanych tą kartą i zorientować się, jak wpłynęły one na saldo rachunku.
Hasło czterotygodniowej kampanii promocyjnej, która potrwa do 6 października br., brzmi: „Korzystaj z kart Visa Business i wygrywaj”. Kampania jest kierowana głównie do małych i średnich przedsiębiorstw, które posiadają karty Visa Business, ale nie korzystają z nich. Informacje o promocji ukażą się w internecie (m.in. obecność w sieciach reklamowych grupujących portale skierowane do mikro przedsiębiorców (IDMnet, Online Advertising Network (OAN)), w sieciach kontekstowych (Google Display Network), na stronie Linkedln oraz mailingi do właścicieli firm (Allegro, pb.pl, Onet.pl, Infor.pl), w prasie ogólnopolskiej (m.in. tygodniki opinii – „Newsweek”, „Wprost”, magazyny skierowane do właścicieli bądź pracowników mikroprzedsiębiorstw). Wykorzystywane są także kanały komunikacji, w tym nośniki POS w wybranych sieciach detalicznych, m.in. na stacjach benzynowych Lukoil.
Po to by wygrać nagrody (4 tys. zł na karcie przepłaconej Visa każdego dnia), należy płacić kartą Visa Business, rejestrować transakcje na www.visa.pl a następnie wziąć udział w konkursie edukacyjnym, w którym należy odpowiedzieć na jak najwięcej spośród 20 pytań w jak najkrótszym czasie. Zestaw pytań zmienia się każdego dnia, dając nowe szanse na wygraną.
Źródło: Visa Europe
