Polski Standard Płatności poinformował o udostępnieniu przelewów na numer telefonu w T-Mobile Usługi Bankowe. Obecnie usługę taką udostępnia już 10 banków.
Przelewy na numer telefonu realizowane są przez system Express Elixir, więc docierają do odbiorcy niemal natychmiast. Żeby zrealizować takie zlecenie wystarczy znajomość numeru telefonu odbiorcy, który też korzysta z Blika. Numer ten powiązany jest bowiem z jego rachunkiem bankowym.
– Liczymy, że ta usługa stanie się jeszcze bardziej popularna wśród użytkowników aplikacji bankowych. Analizując wyniki transakcyjne po trzech kwartałach 2019 roku możemy potwierdzić, że jesteśmy na dobrej drodze. Do września tego roku klienci zrealizowali blisko 11 milionów takich transakcji. Nie mamy więc wątpliwości, że także klienci T-Mobile Usługi Bankowe docenią wygodę i szybkość przelewów na numer telefonu BLIK – mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Obecnie, po uruchomieniu usługi w T-Mobile Usługi Bankowe, już dziesięć banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu Blik. Możliwe jest to także w Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim, Santander Banku i Pekao S.A. Przelewy na numer telefonu są bezpłatne.
– Ten typ przelewu ma szereg zalet, które z pewnością docenią nasi klienci. Przede wszystkim, nie trzeba znać numeru rachunku odbiorcy – by przelać środki wystarczy numer telefonu. Przelew jest natychmiastowy, nawet w weekendy i święta, co oznacza, że pieniądze trafiają do odbiorcy w czasie rzeczywistym. W dodatku, nie pobierana jest za niego opłata, jak przy zwykłych przelewach natychmiastowych – podkreśla Tomasz Figarski, Menedżer Zespołu T-Mobile Usługi Bankowe.
W trzecim kwartale 2019 roku Polacy wykonali 56,6 mln transakcji Blikiem. Od początku tego roku było to 146 mln transakcji, czyli więcej niż przez pierwsze 4 lata funkcjonowania systemu.
WB/PSP