PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPrzychodzi PR-owiec na rozmowę kwalifikacyjną

Przychodzi PR-owiec na rozmowę kwalifikacyjną

Marketing i PR 23.10.2015 (12:37)

W ostatnich latach agencje PR rosły jak grzyby po deszczu, a na polskich uczelniach powstawały kierunki przygotowujące do zawodu PR-owca. Praca w agencji PR jest marzeniem wielu młodych osób, kobiety chcą być jak Samantha Jones, bohaterka kultowego już serialu Sex and the City. Jednak, aby dostać wymarzony etat trzeba najpierw wysłać CV, a potem cierpliwie czekać na telefon i zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Jak budować swój własny wizerunek kandydując do agencji PR?

Szczęśliwcy, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną jak przystało na PR-owca muszą się dobrze zaprezentować. Wizerunek to podstawa. W przypadku pracownika specjalizującego się w Public Relations, umiejętność zbudowania własnego wizerunku jest jedną z najbardziej istotnych kwestii. Trudno zaufać temu, że specjalista ds. PR będzie w stanie zbudować właściwy wizerunek Klienta czy jego produktu, skoro nie potrafi nawet zadbać sam o siebie. Schludny strój, wysoka kultura osobista ma ogromne znaczenie. Jednak to nie wszystko. Kandydat powinien wykazać się również wiedzą na temat branży i umieć zaciekawić rozmówcę. Oczywiście wiadomo, im staż dłuższy tym większa wiedza. Jednak nawet osoba, która stara się o swoją pierwszą pracę nie powinna mieć problemu z wymienieniem chociaż kilku agencji PR-owych czy branżowych mediów. Skoro młody, potencjalny PR-owiec, nie ma jeszcze na koncie zawodowych sukcesów, to w jaki sposób może zbudować wizerunek osoby rzeczywiście interesującej się zagadnieniami z zakresu Public Relations? Pomocny jest Internet z wachlarzem licznych serwisów dla PR-owców oraz znajomość czasopism branżowych.

„Chcę być jak Samantha Jones”. W serialu „Sex andin the City” bogata, atrakcyjna blondynka, właścicielka agencji PR. Spędza czas na zakupach, piciu drinków i bardzo intensywnym życiu towarzyskim. Niektórzy uważają, że zawód ten jest „modny”, a podczas praktyki przeżywają rozczarowanie. Jakie zatem cechy powinna posiadać osoba chcąca pracować w PR? Przede wszystkim powinna być komunikatywna, otwarta na drugiego człowieka, łatwo nawiązywać nowe relacje, umieć pracować pod presja czasu oraz jasno formułować swoje myśli. Niezwykle ważna jest również kreatywność oraz chęć podnoszenia swoich kwalifikacji. PR-owiec nie powinien mieć problemu z zaskoczeniem klienta swoim pomysłem, być . Specjaliści ds. komunikacji to osoby zorganizowanye, umieć które potrafią zarządzać czasem i budżetem. Nieobce są im cechy przywódcze. Potrafią zarządzać zespołem i myśleć analitycznie. Praca w PR to nie tylko bywanie na bankietach, to 8 godzinna praca przy biurku, pisanie tekstów, spotkania z klientami. Jest ona wymagająca i stresująca. Odrobina krytycyzmu pomaga formułować mocne i słabe strony konkretnych rozwiązań oraz wyciągać wnioski. Praca pozornie wydaje się łatwa jednak taka nie jest, każdy kandydat powinien zdawać sobie z tego sprawę. Na rozmowie o pracę, rekruter będzie starał się zweryfikować te cechy o czym należy pamiętać.

Najczęściej popełnianym grzechem jest brak znajomości profilu agencji, do której się aplikuje. Niektórzy kandydaci potrafią na przykład zarzekać się podczas spotkania rekrutacyjnego, że nie chcą pracować dla klientów z sektora medycznego, podczas gdy już z samej strony internetowej firmy, do której aplikują wynika, że jest to dla niej kluczowy sektor. Innym przykładem braku przygotowania do rozmowy jest podkreślanie znajomości mediów z danej branży przy jednoczesnym braku umiejętności przytoczenia, choć jednego nazwiska lub tytułu prasowego. Trudne do przyjęcia dla PR-owców z wieloletnim stażem są opinie kandydatów, którzy podkreślają, że PR- u można się łatwo nauczyć i że nie wymaga on specjalistycznej wiedzy ani umiejętności . Oczywiście trudno jest zgodzić się z takimi opiniami managerom PR, którzy na co dzień pełniąa funkcje rzecznika, doradzają przy kryzysach lub prowadzą trudne wewnętrzne procesy komunikacji zmiany lub restrukturyzacji. Najgorszym jednak w moim odczuciu błędem jest przychodzenie na rozmowę rekrutacyjną z założeniem ” a gdzieś się zaczepię, choć marzę o zupełnie innej pracy w przyszłości”. Wiem, że tacy kandydaci, którzy już na wstępie komunikują zamiłowanie do innego zawodu raczej nie zagrzeją długo miejsca w mojej firmie. To co na mnie robi dobre wrażenie podczas rozmowy to: bycie punktualnym, znajomość dziennikarzy, przejrzyste i dopracowane CV oraz dodatkowy wysiłek wykonany przez kandydata np. w postaci przyniesionych referencji, przykładów własnych tekstów i otwartość na wykonanie zadań sprawdzających kompetencje kandydata – mówi Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.

Kłamstwo ma krótkie nogi. Nie warto zatem koloryzować pisząc CV, ponieważ osoby rekrutujące mają doświadczenie i weryfikują informacje w nim zawarte. Część kandydatów traktuje CV jako „wabik”, zamieszczając w nim informacje, które mają przyciągnąć, ale nie zawsze są zgodne z prawdą. Część z kolei po prostu nie potrafi właściwie ocenić stopnia swoich umiejętności. Tymczasem po zdobyciu zaproszenia na rozmowę rekrutacyjną dokument aplikacyjny trzeba jeszcze umieć obronić. Lepiej więc napisać mniej, ale za to rzetelnych informacji. PR-owiec, który nie wzbudzi zaufania, nie ma szans na zatrudnienie.

Każda rozmowa kwalifikacyjna jest dla kandydata stresująca. Jednych stres paraliżuje, a drugich mobilizuje. Warto zatem znaleźć „złoty środek”, kontrolować emocje oraz odpowiednio wcześniej się przygotować. Rozmowa rekrutacyjna nie jest spotkaniem towarzyskim i nie wypada się podczas niej rozluźnić za bardzo. Naturalność to podstawa. Nie można również przesadzić w drugą stronę, być zanadto wylewnym. Nie wspominając o krytykowaniu poprzednich pracodawców i narzekaniu na współpracowników. Trzeba umieć wyważyć te kwestie i dostosować się do stylu rozmowy rekrutującego. Pamiętajmy, że każda firma pragnie zatrudniać osoby komunikatywne i łatwo nawiązujące kontakty, ale jednocześnie takie, które zachowują się profesjonalnie. Najbezpieczniejsza wydaje się być zasada „życzliwego dystansu”, która jak twierdzą eksperci powinna obowiązywać PR-owca w codziennej pracy, więc także podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Procontent Commmunication

2015-10-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców