PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRPrzyczyny i konsekwencje wzrostu znaczenia Internetu dla branży reklamowej

Przyczyny i konsekwencje wzrostu znaczenia Internetu dla branży reklamowej

Marketing i PR 19.09.2011 (12:35)

Światowy rynek reklamowy odnotowuje w ostatnich, postkryzysowych, latach stały wzrost na poziomie średnio 4,5- 5% i szacuje się, że w bieżącym roku osiągnie wartość 470 mld dolarów. Mimo iż największe budżety pochłania wciąż reklama telewizyjna, to najbardziej dynamiczny, dwucyfrowy wzrost odnotowują kampanie on-line.

Dane za rok 2010 wskazują na 14% udział internetu w światowym „torcie reklamowym”, co daje przychody rzędu 61,8 mld dolarów.  W Polsce rynek reklamy on-line odnotował wzrost na poziomie 19% w pierwszej połowie 2011 roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, przynosząc 556 mln. złotych przychodów.
 
Mimo wcześniejszego  stałego rozwoju tego sektora, jego dynamika nigdy nie była tak wysoka. Jest to więc bardzo dobry czas na inwestycje w rozwój usług interaktywnych, pozycjonowania w wyszukiwarkach oraz aktywności na portalach społecznościowych, które w ciągu ostatniego roku zaczęły bić rekordy popularności.
 
Tak dynamicznego wzrostu udziałów reklamy on-line w budżetach kampanii upatrywać można przede wszystkim w niedostępnych dla innych mediów, możliwościach precyzyjnego targetowania oraz profilowania tego samego przekazu, pod kątem różnych odbiorców. Ten system promocji pomaga również zaistnieć produktom niszowym, dla których reklama zasięgowa jest nieopłacalna i nieefektywna. Jest to również szansa dla tych klientów, dla których wysokobudżetowe, tradycyjne kampanie są nieosiągalne finansowo.
 
Z tego względu jednym z podstawowych zadań agencji reklamowych typu full-service stało się dbanie o wizerunek klientów w sieci za pomocą nowych, stale zmieniających się, narzędzi i rozwiązań technologicznych. Sprofilowany, często niestandardowy i zaskakujący sposób promowania marek i usług w internecie, to oczekiwania coraz większej ilości naszych klientów – mówi Rafał Mikulski, Managing Partner w laboratorium reklamy Clos Brothers. Z tego względu dostrzegliśmy konieczność zainwestowania w budowę silnej agencji interaktywnej oraz stałego rozwoju i doskonalenia narzędzi, by w pełni wykorzystać możliwości jakie daje komunikacja on-line- dodaje.
 
Również rosnące zainteresowanie portalami społecznościowymi otworzyło nowe drogi komunikacyjne dla promocji produktów i usług. Coraz więcej firm zakłada na nich profile i fan page’e, wychodząc naprzeciw potrzebie bezpośredniej komunikacji z konsumentami.  Dotarcie z informacją do faktycznej grupy docelowej jest tym łatwiejsze, że ludzie zamieszczają tam informacje o swoich zainteresowaniach, preferencjach, wieku,  a nawet statusie związku. Umiejętnie wycelowane i przeprowadzone akcje skupiają dziesiątki, a nawet setki tysięcy fanów, którzy tworzą grupę identyfikującą się i sympatyzującą z marką. Co najważniejsze- robią to z własnej woli, co eliminuje efekt natarczywości i ‚atakowania‘ komunikatem.
 
Social media są coraz popularniejszym sposobem komunikacji z konsumentami, jednak większość firm podchodzi do nich wciąż bardzo ostrożnie.- zauważa Mikulski. Dwustronna wymiana informacji niesie za sobą bowiem, oprócz niemal nieograniczonych możliwości, również konieczność ustosunkowania się do opinii niepochlebnych, odpowiadanie na, nie zawsze uzasadnione, zarzuty oraz po prostu bezpośrednie zmierzenie się z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. – dodaje.
 
Rozwój i wszechobecność internetu sprawiły, że stał się codziennym, najpopularniejszym narzędziem komunikacyjnym. Znajomych ‚spotyka się‘ na Facebooku, dzwoni się przez Skype, a korespondencję wysyła drogą e-mailową. Naturalnym następstwem jest więc przeniesienie dużej części działań promocyjnych do sieci oraz wymuszenie ustawicznego rozwoju technologicznego w tym zakresie.

Źródło: Baddog PR

internet marketing reklama 2011-09-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet marketing reklama

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców