W tym największym europejskim sondażu konsumenckim wzięło udział prawie 24 tysiące Europejczyków, w tym ponad 1 000 Polaków. Respondenci oceniali zwycięskie marki w oparciu o takie kryteria jak jakość, wartość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb konsumenta. Badanie zostało tradycyjnie przeprowadzone w okresie od września do października 2005r. PZU zostało wyróżnione obok takich światowych marek jak Nokia, Hewlett Packard czy Visa.
PZU SA jest jedną z największych polskich firm, która w chwili obecnej ubezpiecza kilkanaście milionów ludzi. Dla wielu Polaków marka PZU jest symbolem tradycji i pewności, historycznej obecności na rynku.
– Fakt, że marka PZU po raz kolejny została wybrana The Most Trusted Brand jest dla nas bardzo miły ale i mobilizujący. Wyniki badań pokazują, że PZU cieszy się niesłabnącym od lat zaufaniem polskich konsumentów. Uważamy, że zaufanie jest jednym z najważniejszych czynników budowania relacji pomiędzy nami PZU a naszymi klientami. Dokładamy wszelkich starań, by to zaufania ciągle wzmacniać – powiedział Tomasz Fill, rzecznik prasowy PZU SA.
Zaufanie konsumentów ma swoje odzwierciedlenie również w sukcesie biznesowym. PZU SA jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Europie Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku zysk netto Grupy PZU osiągnął rekordowy wynik miliard dolarów.