Udział PZU SA w rynku ubezpieczeń majątkowych jest znaczny – po pierwszym półroczu tego roku osiągnął poziom 45,4 proc., zaś w sektorze ubezpieczeń komunikacyjnych wyniósł ogółem 50 proc. W przypadku OC komunikacyjnego, do PZU SA należy blisko 46 proc. rynku. Pozycja największego ubezpieczyciela, którego polisę OC komunikacyjne ma co drugi kierowca w Polsce zobowiązuje do podjęcia działań, które okażą się być nieodczuwalne dla portfeli naszych klientów.
O stabilizacji cen OC komunikacyjnego w PZU SA zadecydowało kilka czynników, a decyzję w tej sprawie poprzedziło szereg analiz przeprowadzonych przez firmę. Badania ekspertów dowiodły, że wprowadzenie tzw. podatku Religi nie wpłynie na obniżenie wyniku technicznego spółki, a może zwiększyć zainteresowanie ofertą i przyczynić się do widocznego wzrostu sprzedaży. Obecnie PZU SA jako jedyny ubezpieczyciel zarabia na ubezpieczeniach OC komunikacyjnych.
W pierwszym półroczu br. spółka zebrała z tego tytułu blisko 1,4 mld zł składki. Modernizacja procesu likwidacji szkód polegającego m.in. na wdrożeniu usługi Telepomocy i sieci Mobilnych Ekspertów, przyniesie PZU SA dodatkowe oszczędności.
Decyzji PZU SA towarzyszy kampania reklamowa pod hasłem „Mniej niż zero” z przebojem zespołu Lady Pank pod tym samym tytułem. W kampanii zostanie wykorzystany 15–sekundowy spot filmowy, którego emisję przewidziano w takich stacjach jak: TVP, TVN, TVN7, TVP3, AT Media, TVN24, Discovery, TVN Turbo od 1 do 28 października br., a wersję radiową można będzie usłyszeć w stacjach: PR 3, RMF FM, ZET, AGORA Sieć (Złote Przeboje, Roxy FM, Tok FM), WaWa, RMF Classic do 19 października. Kampania ma charakter masowy, będzie obecna również w Internecie. Jej odbiorcami są zarówno obecni posiadacze OC komunikacyjnego w PZU SA, jak i potencjalni nabywcy tego ubezpieczenia.
– Kampania ma informować o strategii PZU SA związanej z obowiązkową składką OC komunikacyjną oraz zmianami wynikającymi z wprowadzenia tzw. podatku Religi. Chcemy zareagować, zanim konkurencja podejmie intensywne działania w walce o klienta – mówi Beata Kozłowska-Chyła, członek Zarządu PZU SA.
Cel kampanii to wzmocnienie wizerunku PZU SA jako partnera pewnego ze stabilną ofertą, chroniącego klientów przed niespodziewanymi zmianami, w tym podwyżkami składek ubezpieczeniowych.